advancedridah

Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Kakan - 2 mars 2011 00:40

Trodde jag hade någon bild på gode gamle Szmer.. Men nej, det hade jag tydligen inte. Inte vad jag kan se under mina bilder iaf. Men spela roll, kan ju inte ha bilder hela tiden va va va.. Han är i alla fall jättefin och efter dagens ridtur så gillar jag honom väldigt. Tyckte han var mysig att sköta också. Bortsett från att han var lite nafsig, men jag tycker ju det är lite charmigt, höhö.. Tyvärr lyckades han bita av någon flärp på min jacka. Försökte få den ur munnen men lyckades inte så han åt upp den, helt enkelt. Förhoppningsvis gör det ingen större skada på honom, heh.
 
Var SKITNERVÖS i början, av någon anledning. Försökte tänka lugnt och få ner pulsen, men näe, det gick ju inte så bra. Så då jag väl satt upp så mådde jag halvt illa, men då vi hade ridit en stund i trav sen så kändes det bra, även fast jag inte travade i början ens en gång! (fjantfasoner..). Men sen började jag lära känna honom och han var lite seg så då lugnade jag mig betydligt och kände mig väldigt säker i sadeln. Kort sagt - jag gillar Szmer! Jag hatar då hästen typ springer så fort man lägger på skänkeln. No offence, era pigga jävlar.
 
Temat var öppna och sluta. Det hette något annat.. Tagen bakdel, men jag säger öppna och sluta. En slags skänkelvikning.. Fast ändå inte. Gick ganska dåligt, men lyckades några gånger. Blev ingen galopp idag, men hade i övrigt en bra känsla efter nervositeten och nästa gång blir det helt klart galopp om jag hamnar på Szmer!
 
Tror jag fått en liten favorit faktiskt :) Tyckte han var himla mysig! Annars gillar jag ju Lukas och Kabaré också, för de är så lugna x'D Globus blir nog ledsen då han läser det här, men lilla gubben - jag menar bland storhästarna! Men Szmer får 5 av 5 toasters, KANONKUL HÄST! Inte så mycket bjudning idag men berodde nog mycket på mig. Helmysig att sköta. Jättesöt och precis i min smak i ridningen. Ser fram emot att rida honom mer, om jag nu får göra det.
 
Lilla Szmer är faktiskt bara 6 år gammal. Ung hest :)

Presentation


ADVANCEDRIDAH LIKSOM BAAAARA!

Omröstning

Visst kan Globus gå dressyr?!
 Klart han kan! Alla kan!
 Jodå, men inge bra.
 HAN ÄR EN STJÄRNA!
 Nej, jävla köttbulle det där asså.
 Jag vet inte, har inte sett han in action.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards