advancedridah

Alla inlägg under mars 2010

Av Kakan - 30 mars 2010 19:31

Imorgon äre hoppning. Just nu har jag fått nog av hoppning då jag var och kollade på hopptävling i söndags. Så fukken kallt, höll på att dö! Men det var kul ändå. Jag fotade och fick även hjälpa till lite med några hästar. Så det var ju najs. Orkar inte ladda upp bilder dock.
 
Hej så länge xD

Av Kakan - 25 mars 2010 20:36

Igår så hade vi markarbete. Jag lyckades byta till mig Globus. Jag älskar honom verkligen MEN jag ska vara ärlig, jag ångrade lite att jag bytte xD Globus är väldigt stel och kan knappt gå på en volt ordentligt. Eller jo, det kan han ju givetvis men han är så lat så han orkar inte x)
 
Övningen var först att rida i trav över några bommar, sen gå in på en volt och efter volten gå över några andra bommar. När vi gjort det några gånger så fick vi galoppera över bommarna, sakta av och gå in på volten, fatta galopp igen och galoppera över bommarna. Det gick inte så bra. På volten somnade han helt och hållet och jag kände inte för att vara taskig och piska på honom så jag lät honom hålla på xD Men sen när det var galopp så skänkla jag på. Han galopperade snällt, men tamejfan! Varenda gång skulle han sakta av till trav typ en 0,05 cm ifrån bommarna!
 
Men efter lite skäll så lyckades jag hålla galoppen, hurray! Nästa gång går det nog bättre. Då det blir "riktiga" hinder så brukar ögonen tindra lite extra på han x)
 
Mjau, jag vill ha sköthäst.. Men kan typ bara ha det på fredagar och då går det egentligen inte för då brukar pappa hämta mig.. Hmm.. Vi får se hur det blir!
 
Denise: Hahah, fin tycker jag inte att den va xD Men någon dag får jag väll skaffa hem en kritvit diplombedömd arabhäst med westernsadel, blått träns och militärgrönt schabrak 8) Eller något annat.. Förhoppningsvis!

Av Kakan - 21 mars 2010 22:21

Så här kommer då min häst se ut i sin fulla utrustning:

AHHHAHAHAHHAHAH JAG DÖR
   
Och katten! Tror det är första gången hon visas i bloggen..
 
Ja, gud, det märks att jag är trött. Dags att sussa nu, natt på er!  

Av Kakan - 21 mars 2010 21:35

.. i sina drömmar ja!
 
Haha, i ren tristess kände jag för att typ fantisera iväg lite granna och ta mig en shoppingrunda på Hööks (varning för tönttönttönt)
 

Först så vill jag ha en westernsadel för att dem ser så flummiga ut x)
 

Sen så måste jag bara ha ett kamouflagefärgat schabrak
 

Ett babyblått träns..
 

Och typ.. Rosaflufffluff benskydd..
 

Och sen ska jag ha den här hästen..
 
Kommer omgående med en liten bild om hur det kommer se ut, mwohahahahahhahhahahhahahah!

Av Kakan - 21 mars 2010 21:25

Hmm.. Vad har jag gjort i helgen? Jo, jag har svullat som like there's no tomorrow och funderat lite granna. Jag hade någon plan att eventuellt åka till ridskolan idag och fota men lat som man är blev det inte av. Dessutom sov jag ändå bort halva dagen.. Wopsie.
 
Höhöhö, jag sparar till ett varmblod, även fast jag vet att det inte kommer bli något but yea, i'm a dreamer. Så.. Jag tappar inte hoppet    (hahha, omg efter typ ett halvår märker jag att man kan sätta in smileysar här i bloggen. snacka om att inte va på hugget!)
 
Ähhh.. I alla fall. Maja skulle ju hjälpa mig med den s.k insamlingen, MEN DET HAR HON INTE GJORT! Så nu sitter jag här med mina.. *räkna* 2455 spänn som inte kommer till nytta. Och ingen veckopeng får man heller så det är omöjligt att spara. Fyfan! Men jag ska inte klaga, jag ska vara glad att jag lever, att jag är frisk och mår bra! ... Men jag vill ha en häst :c *ungjävel*
 

Bent Branderup och Filur 8)

Av Kakan - 19 mars 2010 17:09

Som jag skrev i föregående inlägg så fotade Millan då vi var och red så nu är det väl la dags att visa dem. Blir inte så många då de flesta blev suddiga som FAN.
 
oo.jpg picture by poomziee
Ägget i egen hög person och Oliv x)
 
oo1.jpg picture by poomziee
Här gåre vilt till! Chiko, den ökända tjuren, Älin och Globus x)
 
oo2.jpg picture by poomziee
Oliv och jag blev plötsligt spöken..
 
oo3.jpg picture by poomziee
.. och Millan blev en äkta cowgirl!
 
13-24.jpg picture by poomziee
Mkay, den här bilden är inte tagen i onsdags dårå men kände för att visa den xD Canel såldes nämligen igår till ett stall i Jönköping tillsammans med Trollet. Synd, är det jo, men det har kommit en ny ponny! Ett sto som heter Mynta. Tydligen så skulle hon vara överviktig HAHAHHAH
 
Tjingeling!

Av Kakan - 18 mars 2010 19:47

JOSTEH! Glömde en grej. Pappa har anmält mig till ridlägret vecka 28 på Karlslund. Har varit där två gånger tidigare, det är jättekul! Man rider två gånger per dag och tar hand om hästen osv. Sista dagen är det uppvisning/clear round också.
 
Första året jag var där fick jag ha en häst som heter Fanny. En av världens bästa hästar 8) Det är henne ni kan se på youtubeklippet som jag skickade i något inlägg här. Andra året så hade jag SHV Stella Light "Stella". Det var lite mer fart i henne kan man ju säga.. Jävligt tjurig och typ stegrade då man skulle hämta henne i hagen så det fick jag inte göra själv xD Jag hoppas jag får någon ny häst det här året.
 
Har planerat andra saker för sommarlovet också! Ska till Berlin i början av sommaren, najjjzzz. Och sen ska jag till Hälsingland som vanligt. Kommer eventuellt hyra häst men det är lite osäkert. Annars så kommer jag att gå ut med Dalton och kanske rida Lina lite.. Det var länge sen!
 
Men nu ska jag lämna er ifred x)

Av Kakan - 18 mars 2010 19:34

Tjolahopp, skriver inte så mycket hära längre än då jag har lektioner. Pretty sad men jag har ju inte så mycket att skriva om annars D:
 
Igår hade vi working equitation. Jag skulle ha Oliv och Älin skulle ha Globus *morr* Men båda var på lektion så vi fick vänta rätt länge på att få börja. Så vi gick till Zeb och myste, håhå. Saknar att ha Zeb som sköthäst, vi hade mycket trevligt vi två. Men han buffade skiten ur en! Och det hade väll varit okej om han var typ.. 120 men han är 175 så.. Hihiiii. Men igår var han snäll.
 
Till ridningen då. Oliv somsagt. Han var pigg!!!! OMG!!! Ja, det är ovanligt, kors liksom. Vad vi gjorde var att rygga (brukar inte göra det så ofta men det är rätt lätt) och red slalom i början av lektionen. Oliv var glad.. Så länge jag inte la på högerskänkeln, då piska han med svansen och högg mot mig, knäpphäst! Du kan inte få tag i mig för jag sitter på din rygg, HA-HAAAAAAAAA!
 
Aja.. Tjuren var ute i ridhuset! Jag var inte så orolig över att Oliv skulle bli rädd för den för han har till och med trampat på den förut xD Så det var ingen match. Sen så fick man ta en påle och hålla i den på sånt där typiskt WE-sätt. Det var skumt. Vi red med en hand den största delen av lektionen, även i galopp, brevid tjuren. Trodde Oliv va cool men han bockade xD Men jag satt kvar.
 
Sammanfattning: Jättekul lektion, Oliv gick jättefint på tygeln i skritten. Kul att testa på nya saker, men jag tappade bort stigbygeln hela tiden.
 
Har faktiskt några bilder att visa från lektionen, men dem laddar jag upp någon annan dag :)

Presentation


ADVANCEDRIDAH LIKSOM BAAAARA!

Omröstning

Visst kan Globus gå dressyr?!
 Klart han kan! Alla kan!
 Jodå, men inge bra.
 HAN ÄR EN STJÄRNA!
 Nej, jävla köttbulle det där asså.
 Jag vet inte, har inte sett han in action.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards