advancedridah

Alla inlägg under december 2010

Av Kakan - 20 december 2010 19:32

PLING
japp jag sa det PLIIING
 
Fan vad jag är på dåligt humör idag (nu vet ni)
Känns onödigt att ha den här bloggen. Vem vill läsa om hästar liksom?
INGEN!!
Alla vill bara läsa om kläder och tjejer som förstorar brösten i photoshop.
Gay.
 
Och mitt liv är så fan upp och ned.
Idag var det typ.. 4 stycken i skolan? Så jag åkte hem, hihi. Busiga klubben.
 
Nejmen vet ni vad! Imöra ska jag rida - kult.
Hoppas jag ramlar av och dör.
Tjingeling.

Av Kakan - 16 december 2010 23:26

ALLT GÅR ÅT HELVETE JUST NU!! Är trött 24/7 och hjärnan fungerar inte. Men jag kämpar på. Imorgon blir det dock ingen skola för mig har pappa och jag kommit överrens om.
 
I tisdags skulle jag då rida. Det var krysshästar, vilket betyder att man får välja häst själv.. Lol. Jag höll på att göra iordning Zeb så jag var lite sen till teorin. De bara: ah, det finns två hästar kvar och Lukas ska helst inte gå så du får rida Cocktail. Jag ba... NONO!! Så jag fick rida Daisy, hihi. Det var väldigt länge sen. Jag var inte så förtjust i henne förut, men den här gången var hon riktigt fin. Lite vinglig i början, men på slutet - SUPER! Lajk that påni.
 
Hmm.. Har lite beslutsångest. Ska inte sluta rida men funderar på att gå ned på ponny igen. Är inte tillräckligt stabil i huvet för storhäst, tyvärr. Inte just nu i alla fall.
 
AJA, DRA ÅT HELVETE MED ER!!

Av Kakan - 9 december 2010 18:00

Tjo å shimma!
 
Känns som jag aldrig skriver men mitt hästintresse känns lite som bortblåst just nu. Jag orkar helt enkelt inte på vintern, har ingen motivation av det kassa vädret! Kasst och kasst, men det blir mörkt så fort. Var fan kolsvart då jag kom hem från skolan idag, blöööö.
 
Amen igår skulle jag rida - trodde jag ja.
MEN DET VAR JU FAN INTE PÅ ONSDAGAR JAG RED!
Jag rider ju på tisdagar. Mamma hade inte heller någon koll. Så jag kom dit och ba: VAFAN VARFÖR ÄR JAG INTE UPPSKRIVEN!!! Så gick jag ut i ridhuset och så ser jag Älin. Hon ba: Karin, vad gör du här? xD Jaha, fel dag, ooopsie. Kom dit i onödan. Men tur att Älin va där då. Så kollade jag på henne då hon red :) Såg superfint ut. Var inte så fokuserad dock så jag kan inte nämna några detaljer. Allt är som bortblåst just nu!
 
Hon red i alla fall Snowberry, på hackamore. Hon bröt ju käken eller något för ett tag sen så hon kan inte gå med vanligt träns. HON SKA ALLTID GÖRA SIG SÅ MÄRKVÄRDIG!!!

wtf

Av Kakan - 3 december 2010 19:02

Vafan i helvete, mitt förra inlägg som jag gjorde är typ puts väck! Fitta.. Aja. Skrev i alla fall då om då jag red i.. Förra tisdagen tror jag det var. Då jag red Skjóni. Testade mest på tölt och lärde oss skilja på trav och tölt. Visste i för sig redan hur det kändes men i alla falla. Han var mys, men Ella tyckte han va skitseg och att det var typ skrittempo xD Bara för att hon hade en piggelin x_x
 
Dö.

Av Kakan - 3 december 2010 18:44

Nu är min praktik slut och det känns bra för jag är vääääldigt trött just nu på det här jävla snöovädret! Längtar tillbaka till att sitta inne och slippa behöva frysa. Ibland önskar jag faktiskt att jag bodde i ett annat land, för de två senaste vintrarna har inte varit roliga. Jag tror att det snart kommer bli en ny istid oO''
 
Nåväl.. Jag får ju inte yttra mig så mycket om själva praktiken, så den håller jag tyst om. Det som varit dåligt är i alla fall vädret, och de kan ju inte dem rå för. Och en till sak som var dålig var då Gustav åkte. Den lilla shetlandsponnyn som jag blev så förälskad i :'( <3 Skönt för honom att slippa Spirit dock. Den lilla grisen... Seriöst, han ser ut som en liten gris! Och låter som en också då och då. Hoppas han har det bra <3
 
I onsdags så fick jag och Ella va med på tema ridskolan. Då fick jag ha Gimmstein "Gimpan". Hade velat rida honom då jag tyckte han var så fin så jag blev superglad :D Och han uppfyllde verkligen mina förväntningar! Han slappnade av i nacken och då och då fick jag faktiskt in bakdelen lite. Så jag var supernöjd! Och han var superdupersnäll :) Lite seg på slutet men han är ju trots allt 20 år gammal. Men inte så seg som de antydde att han var. Fick värsta långa spöet att ha på honom. Kändes onödigt. Använde det typ inte alls. Kanske smyganvände det då det var så jävla långt!
 
Sen idag fick jag chansen att rida igen, på turridning. Eller snarare - jag hade inget val, så är det som praktikant xD Så jag fick vara ankare och rida sist. Hästen som var före mig var jätteseg, men vi red ändå bara i tölt och skritt så det var lungan. Jag red Dagrunn som Ellinore red i onsdags 8) Hon var mysig, och assöt! Hon ser ut som en fjording i färgen och jättepälsig och tussig! Idag var Ella magsjuk, den korven, så jag fick vara ensam :C Har varit borta 4 gånger på 10 dar. BRA DÄR!
 
Igår fick jag kolla på då Julio Borba hade lektioner också. Så intressant var det inte, för jag fick bara kolla på då isisarna höll på. Och de är ganska tråkiga att kolla på. INGEN ACTION! Så det var synd att jag inte hann se då han red lusitanosarna. Menmen! Det var ganska grundläggande saker han gjorde då väl jag var där, men han verkade ju kunna sin sak. Han satt och gungade väldans på hästen fram och tillbaka lite då och då xD Det var kult, har aldrig sett någon göra så men tydligen ska det vara bra på något sätt.. JAG VET INTE! (citerar AB)
 
Men nu ska jag äta yogart. HEJDAH


JOLIO!!

Presentation


ADVANCEDRIDAH LIKSOM BAAAARA!

Omröstning

Visst kan Globus gå dressyr?!
 Klart han kan! Alla kan!
 Jodå, men inge bra.
 HAN ÄR EN STJÄRNA!
 Nej, jävla köttbulle det där asså.
 Jag vet inte, har inte sett han in action.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards