advancedridah

Alla inlägg under oktober 2010

Av Kakan - 26 oktober 2010 22:33

Trodde aldrig denna dag skulle komma: men idag då jag var i stallet kände jag: vafan gör jag här? Jag vill inte ens vara här. Det är nog bara en fnurra så jag skiter i det just nu. Konstiga känslor = konstig hjärna som spökar. Det har ju hänt så mycket på kort tid och jag tror inte jag tagit in allt riktigt ännu. Jag är lite trög x) Men ja.. Den här dagen kändes verkligen som "Jag ger upp! Gud, kom och hämta mig från detta elände!" Men är det något jag har lärt mig genom sjuan så är det att livet går vidare oavsett så det skulle aldrig hjälpa mig att typ.. Ja, vad ska man ta för exempel. Lägga mig ned och bara skita i allt, svälta mig, skära mig. Fan vet jag!
 
Men ah, om dagen da. Finns inte så mycket att säga. Jag var i skolan då. De första lektionerna va najs - idrott och matte. Tidigare ämnen jag hatat i Stavan, men nu är det faktiskt kul. Då man har bra lärare så, höhö (Maud, du är jättebra, men jag var ju inte där så mycket u know!). Sen hade vi svenska. Det var ju... Kult. lol. Sen vare luuunch. Jag åt en mozzarella-kalkon-macka x) Sen vare arbetarnatur. Jag stressar skiten ur mig i det ämnet, men aja. Sen vare engelska. De va naajs för det gick bra på provet 8) Efter det vare slut.. Eller ja, nästan, men nevermind.
 
Själva ridningen då. Jag fick ta mig till stallet för egen maskin. När jag väl kom dit visste jag att jag skulle ha Nougat. Men jag gillar honom, så det var väl inget problem. Men jag tycker mer om att skritta/trava och sköta honom om man säger så. Jag har blivit lite galopprädd efter olyckan tyvärr. Så den här lektionen var typ en repris av förra lektionen - fast mycket mer förvirrad. Jag vene, jag har typ ingen koll längre och ingen motivation och bara en massa... GAIAHGUA.
 
Största delen av lektionen var jag ivägen. Höll på att bli påriden typ 98329379 gånger av diverse hästar. Folk röt åt mig och jag tyckte synd om mig själv för jag fattade ju inte :c Ibland då man sitter på hästryggen kopplar man bort lite. Men jag tycker fan de andra gör det mer. De ser sig fan inte heller för! Då tänker inte jag göra det heller, PUNKT!!!!!
 
Det var markarbete. Nougat var seg. Då vi skulle galoppera så försökte jag, men han sparka till och jag tyckte synd om honom så jag lät han gå in på mitten. För en i gruppen berättade innan att han haft ont i ryggen och det typ kanske är därför han gör så. Jag blev ledsen i ögat.
 
Men travarbetet gick jättebra då jag väl fick upp tempot. Så länge jag höll mig "i rörelse" så gick han i form. TREVLANS! Men somsagt - jag är feg och urkass på att rida för tillfället och jag har gett upp. Sorry guyz :c
 
Nästa gång äre hoppning - MY ASS!!
(well.. yah, jag tror verkligen att det kommer bli bättre med min positiva attityd)

Av Kakan - 24 oktober 2010 02:21

Sorry för inlägget men...
JAG BARA ÄLSKAR KORN!!
Hade typ nästan slutat lyssnat på dem (kändes det som)
och nu tog jag upp dem på spotify och det kändes som att träffa en gammal vän :')
Precis då jag behövde det också! Saker har ju gått åt helvete på senaste som de flesta vet nu, hah.. Men nu finns det något att glädjas åt!
 
TACK GODE GUD!

Av Kakan - 20 oktober 2010 22:34

Jag hade inte ridit på typ 50 år kändes det som då jag satt upp på Nougat. Då jag kom till stallet, hade jag i ren nervositet och förvirring lyckas göra iordning fel häst och så fick jag stressa med att sätta på sadel, träns och benskydd. Borsta hann jag inte göra, men tack och lov var han inte så smutsig! Han verkade snäll, men jag kände ändå ett sting av obehag då jag satt upp på hästkraken. Förmodligen var det avramlingen som gjorde sig påmind, att jag faktiskt kan göra illa mig. Pulsen steg och jag blev lite fläng.
 
Temat var då förvänd galopp. Jag hade gärna velat galoppera, men jag kunde inte förmå mig att göra det. Jag har hört att Nougat ska vara ganska busig i galoppen, så jag chillade och travade istället. Ändå lugnade jag inte ned mig direkt. Han var i alla fall trevlig att rida, dock seg som tusan. Kändes som vi trampade runt i tuggummi men jag tror det blev så eftersom jag inte ville galoppera och han ville. Stackars pålleöh.
 
Efter ridningen fortsatte jag göra bort mig. Jag såg Trixie stå med grejer på och jag tyckte "men hon ska väl inte gå?" så jag tog av henne grejerna. Då jag nästan hade tagit av allt kom en tjej och sa "Nej, vad gör du? jag ska ju rida henne." och jag.. DOG! Serialll, jag fick nervöst sammanbrott.
 
MEN! Nu är det över. Nästa gång är det markarbete. Trevlans... Motiverad är jag dock inte. Jag är hemskt omotiverad nu på hösten. Och efter allt som hänt. Livet suger. Då allt börjar bli bra blir allt skit igen.
 
  

Av Kakan - 13 oktober 2010 22:50

Igår skulle jag ta mig till stallet... Själv. Jag fick nämligen ingen skjuts som jag vanligtvis brukar få. Kanske är lite bortskämd, men med bussar, tvärbanor och tider att passa blir jag stressad så jag valde faktiskt att ställa in tisdagens ridtillfälle. Jag tycker inte om det men hellre det än att hjärtat känns som det håller på att sprängas. Dessutom så är ju min hjälm sönder, så jag måste köpa en ny till veckan.
 
Händer bara tråkiga saker nu. Jag är trött, inte på skolan, men i största allmänhet. Idag var vi på studiebesök, eller ja, snarare på bio. Jag slumrade till. Åkte sedan hem. Försökte att hitta på något men förgäves. Så jag gick och la mig. Mitt liv är ganska deprimerande just nu. Men ja, det är höst, man far till sjukhuset fram och tillbaka och man vet knappt vart man ska ta vägen. Mina såkallade "studier" går ju åt helvete också. Jag orkar ingenting.
 
MEN! Efter regn kommer solsken och jag hoppas jag piggar på mig snart. Tror det har något att göra med att jag inte rört mig så mycket på senaste, då brukar jag bli lite lojj. Menmen.. Hoppas på ridning nästa vecka. Godnatt på er, nu är jag jävligt trött.

Av Kakan - 8 oktober 2010 21:49

Globus är ju faktiskt, en riktig hjälte! Han var den första hästen jag red i hela mitt liv och förhoppningsvis får jag rida honom många fler gånger. Nu har jag ju gått upp på storhäst visserligen, men igår då vi red med skolan och jag satt upp på knubbisens lilla rygg.. MhhhmhjH! Good feeling 8)
 
Iixo hade ridit honom innan, men gav upp, så jag frågade om jag fick rida honom istället (skulle ha Café Latte men jag hade ingen lust med henne) och det fick jag minsann! Vi höll mycket på med ställning och på slutet kände jag åtminstone att han böjde lite grann då och då på nacken. Men han tycker ju det är så jobbigt så han nickar mest med huvudet.
 
I galoppen gick det dock sämst. Jag fick inte igång honom med benen så jag försökte mana på honom med spöet men då bockade han eller sparkade bakut (svårt att se vad han gör på hästryggen) så jag försökte med benen för jag ville ju fan inte ramla av igen xD
 
Ja, det var väl det jag hade att berätta. På tisdag blire ridning igen. Det var ju sista ridtillfället med skolan nu, förutom kompesationen som vi ska få någon gång efter höstlovet. Synd!






 



Min lilla ponny.. Eller ja.. Inte direkt, men i mina drömmar <3

Av Kakan - 6 oktober 2010 14:59

Blev ingen ridning igår. Hade ont i huvet och beslutade att stanna på skolan ett tag istället. Men imorgon ska det bli ridning! Tror fan inte att det kommer gå bra men jag måste för jag får abstinens annars, höhö x)

Av Kakan - 4 oktober 2010 17:39

De senaste dagarna har varit.. Ja, vad ska man säga.. Intressanta kanske är ett bra ord. Ibland är det roliga saker och ibland mindre roliga. Den mindre roliga var verkligen inte en kul nyhet, men det är inget jag tänker dela med mig av här direkt. Men ja. Saker kommer väl inte vara som förut direkt.
 
De roliga nyheterna är i alla fall att jag har fått reda på vart jag ska praoa vecka 47-48! Och det är Fors Gård. Måste nog tamejfan fått den bästa praoplatsen av alla. Och jag som var så orolig för att få hamna på någon 4H. För er som är n00bs och inte vet vad Fors Gård är så är det en ridskola/stuteri. De har mest islandshästar i alla möjliga former och färger, men även en del lusitanos. Till och med en liten falabellahingst har dem! Och ja, jag har ju varit och fotat där förut. Så det känns verkligen perfäkt. Sen får vi ju se hur de blir sen. Vad jag får för uppgifter och så. Hoppas jag får göra annat än bara att mocka i alla fall!
 
Men ja.. Borde läsa läxan nu. Men jag orkar inte. Imorgon blir det i alla fall upp på hästen igen! Spännande x)
 
Älin: Din hållning är tamejfasen inte dålig! Jag valde bara de sämsta bilderna så du skulle se dum ut. SKOJA! Nejmen, jag tycker inte du har dålig hållning alls. Det finns ju alltid saker man kan förbättra och då får du väl försöka tänka på det då. Jag brukar tänka på att man ska ha ett lätt stöd då man lutar sig något bakåt. Inte så långt bakåt så man ser konstig ut, men bara lite grann sådär. Det är ju snarare bättre att luta sig för mycket bak än fram föresten. MEN KÄMPA ÄLIN, KÄMPA! Förhoppningsvis kan din säkerhetsväst hjälpa dig lite grann också. Fast min försämrade snarare min hållning men.. BRA KÖP!
 
Jösteh. Jag skulle ju på din ridning nu på onsdag men tyvärr kan jag inte då jag HELT PLÖTSLIGT måste göra något studiebesök så jag inte hinner till din ridning. Jag ska mitt ut i ingenstans. BWUWIOWHUW!!!! vad ska jag göre?

Av Kakan - 2 oktober 2010 17:20

Idag har jag ont i huvet. Tror jag fick en riktig smäll då jag ramla av i.. förrgår var det ja. Har inte så bra koll på dagarna. Känns som det var igår jag ramla av, haha xD
 
Tror jag skrev det igår men i alla fall.. Får rida när jag vill sa läkaren så på tisdag blire upp i sadeln igen! Inte så att jag är rädd, men är lite förundrad för jag har rätt ont i huvet och känns som jag behöver vila ett tag, menmen.. Vi får se! Bara för att jag satt av lite sådär i farten så är det inte så att jag hatar hästar, nej tvärtom! På sjukhuset bad jag om hästtidningar och jag kan inte vänta tills nästa ridlektion så de gamla takterna sitter i x)
 
Borde egentligen sova och vila huvudet, men jag har så mycket annat att göra! Denise, förlåt att jag inte skickat bilderna ännu men säg bara till så kan jag göra det. Vi bestämmer ngn tid tycker jag :D

Presentation


ADVANCEDRIDAH LIKSOM BAAAARA!

Omröstning

Visst kan Globus gå dressyr?!
 Klart han kan! Alla kan!
 Jodå, men inge bra.
 HAN ÄR EN STJÄRNA!
 Nej, jävla köttbulle det där asså.
 Jag vet inte, har inte sett han in action.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards