advancedridah

Direktlänk till inlägg 3 juni 2011

Ding ding ding..

Av Kakan - 3 juni 2011 15:49

Heyyy! Skulle då skriva om ridningen i tisdags men blev inget då jag åkte direkt till.. Ja, vad fan heter det. Torsplan? Aja. Så skriver nu i stället, mao.
 
Vi skulle då ha uteritt, och så blev det också. Jag var som vanligt nervös i helvete. Fick välja om jag ville ha Askepot eller Vectra, och även om jag gärna ville prova på Askepot så kändes det inte som det optimala att prova henne första gången ute, så det blev Vectra! Vi gick alby-rundan, och då rider man förbi ett annat stall och en kohage och lite så. De flesta hästarna var lite på tårna, speciellt vid kohagen då alla blev väldigt fundersamma, speciellt Gabon. Han hade nog inte sett en kossa förut xD
 
Vectras lilla skrämselmoment var dock tennisbanan som vi red förbi. Ljudet då bollen träffade racket skrämde henne så väldans. Alla hästar förutom henne tog det chill. Vi red fram mot banan och sen så fort ljudet ljöd så blev hon rädd och gjorde en liten galoppiruett och vände. Jag blev lite nervös, men det gick bra ändå. Va såhäääääääär nära på att ramla av!
 
Vi hade tagit en liten galoppsträcka ute, men alla ville galoppera mer så vi tog lite galopp i paddocken också. Vectra, som redan var trött efter uteritten och söndagens tävlingen orkade inte riktigt hålla igång och jag hade ju inget spö heller. Men jag lyckades få henne att galoppera, men hon saktade alltid av emot slutet och då var det omöjligt att få igång henne xD Förstår att hon inte orkar dock, underlaget är ju som kvicksand. Efter det så red vi till stallet och satt av, lät hästarna beta en stund. Sen gick vi in i stallet och tog av hästarna grejorna. Hade märkt ett litet sår på Vectras skena på bakbenet, så jag gjorde rent det. Sen fick hon godis och jag åkte hem 8) INTRESSANT SOM FAN! Näeh..
 
Nu äre ju dags att lämna in "vill du fortsätta rida"-lappen. Och det är klart som fan att jag vill det! Men.. Ja, jag tänker gå ned på ponny igen. Jag är så osäker och det är inte så att jag ger upp, men jag vill känna att det är roligt att rida igen, kunna hoppa för en gångs skull, tävla ponny (eventuellt hoppning också om det känns bra!) och rida Gloooobus <3 Så finns det plats i Älins grupp, så ska jag gå tillbaka till den. Hoppas!

Love of my life: 

 
BTW! Det är juni förfan, jag fyller år om 6 dagar! WIHIIIIII!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kakan - 11 juli 2011 17:18

Näe vet ni vad! Nu byter jag blogg, here's the link *confetti thrown*http://lyktstolpenkltre.blogg.se/ Vet att ni diggar namnet.Näe, but i do.Kommer vara lite mer allmän och så. Inte bara hästisar! Men ändå mycket häst, såklart, då ridningen drar igå...

Av Kakan - 29 juni 2011 21:58

Har börjat med överdrivet mycket utropstecken igen men vafan - LEV MED DET! Det ser i alla fall ut som att vi ska åka till Hälsingland i alla fall i år och jag är asgla över det såklart. Min sommar har hitills varit ganska deprimerande, även om den h...

Av Kakan - 26 juni 2011 02:48

Ja.. De är ju i för sig inte mina hästar men fyfan vad jag saknar mina hästar! Har inte varit i stallet på evigheter och jag gör typ ingenting på dagarna, är bara hemma och spelar. Igår hade jag lite omväxling i alla fall, va hos Paulina som fyllde å...

Av Kakan - 22 juni 2011 23:39

Skrev nyss in denna på fejj men seriöst - DEN ÄR SÅ JÄVLA ROLIG! Ja, det är synd om hästen men annars, tycker ni inte han fick det han förtjänade? Klantarsel!    Har ni några invändningar så är det bara att kommentera 8) ...

Av Kakan - 20 juni 2011 23:15

För några timmar sen fick jag då reda på vilken ridgrupp jag ska börja i och det blir gruppen på måndagar kl 19.10. Tyvärr, Älin, men din ridtid är för tidig och det här var den gruppen som ridskolan erbjöd :/ Har ridit i denna grupp förut, ridlärare...

Presentation


ADVANCEDRIDAH LIKSOM BAAAARA!

Omröstning

Visst kan Globus gå dressyr?!
 Klart han kan! Alla kan!
 Jodå, men inge bra.
 HAN ÄR EN STJÄRNA!
 Nej, jävla köttbulle det där asså.
 Jag vet inte, har inte sett han in action.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards