advancedridah

Alla inlägg under december 2009

Av Kakan - 30 december 2009 20:07

Jag har det fortfarande långsamt och är smått deprimerad. Längtar efter ridskolestarten, att få krama min älskade Globus! Är mycket fast vid att jag ska bli skötare på han, kanske jag får lite mer att göra på det kommande påsklovet.
 
Aja.. Varför jag skriver nu är egentligen för att säga gott nytt år! För jag kommer nog inte orka skriva imorgon, servern brukar gå såååå segt på nyårsafton! Så jag skriver nu istället:
 

GOTT NYTT ÅR! :D Hoppas 2010 blir ett hyvlans år! Kommer kännas konstigt att det är 2010, men det är bara å vänja sig..

Av Kakan - 29 december 2009 19:42

Jag är egentligen inte så förtjust i lov, för jag har sällan så mycket att göra vilket leder till att jag blir rastlös. Det värsta med lov är att det inte är någon ridning utan att man måste försöka få tag i nån stackars pålle på något annat håll.
 
Samtidigt så tappar jag gnistan lite. Hästens beteende tycker jag är superduperintressant, men jag har verkligen inte lust att läsa boken. Jag har ändå ingen nytta av den förns om en vecka eller två. Nej, livstrött är jag just nu!
 
Tänkte i alla fall visa upp ryktlådan jag fått i julklapp. Och lite andra saker som ni ser. Boken, grimma, grimskaftet jag fick på ridlägret för något år sen (det var tider det..), borstar.. Några borstar saknas dock. Om någon bekant skulle ha någon ansiktsborste, pigborste och mankam som ni inte har någon nytta av får ni gärna ge dem till majj (A)
 
rykt.jpg picture by poomziee
 
ÅÅÅÅÅÅH! Jag har så tråkigt. Finns verkligen ingenting kul att göra. Är bara trött och har ont i huvet mitt :'(

Av Kakan - 27 december 2009 17:51

Hatar det ordet och därför använder jag det nu, här kommer det en bildbomb 8)
 
Nej, jag har inte varit ute och fotat, jag har suttit inne och spelat. Börjar tröttna på spelet nu dock xD Så äre då man sitter inne hela dagarna, inte känner för att göra något speciellt på lovet, bara sitta inne och hänga. Och ingen ridning är det heller! Så nu kommer lite bilder från det fantastiska spelet. Efter det här lovar jag att aldrig mer plåga er med det här, det var bara tillfälligt xD
 
pony2.jpg picture by poomziee
Bambina, ska sälja det aset nu!
 
pony3.jpg picture by poomziee
Bambina hoppar x)
 
pony4.jpg picture by poomziee
Bambina springer fort som FAN!
 
pony5.jpg picture by poomziee
Bambi hos vetrinären xD
 
pony6.jpg picture by poomziee
Jolene dissar moi!
 
pony7.jpg picture by poomziee
Jolene i avelshagen, happy horsie!
 
pony8.jpg picture by poomziee
Bambina har fått föl, Dirty Harry x) Älskar grafiken
 
pony1.jpg picture by poomziee
Hingsten Pirate x)
 
Det var det AAAAAAAAAAAH! Nu ska jag sluta med den här skiten, men känn er inte säkra än! Tror jag har något till spel här som jag kan tracka er med nu på jullovet, suckerhs! 8) På återseende!

Av Kakan - 27 december 2009 03:39

AAAAAAAAAH check this out! Det går så jävla bra för mig på spelet asså! Vill inte sluta spela men nu är ju klockan 20 i 4 på natten så jag är nästan lite orolig för mig själv och min hälsa just nu.. Nåväl! 8D
 
I tidigare inlägget nämde jag Bambina (AAAAAAAAH). Då var hon fortfarande bara ett föl, men nu ska du se henne! Hon är högt utbildad i fältävlan och hoppar vigt som en katta! Tog ett tag att få hennes förtroende men nu litar hon till 100 procent på mig.
 
bambina.jpg picture by poomziee
Här är då snyggingen! Första ridturen. Tog tyvärr inga fölbilder påna, men indeed she was cute as hell! Som ni kan se är grafiken.. Ja, what to say? Men Bambi är fin ändå, pusspusspuss!!111one
 
Nu undrar ni nog om jag har någon grov störning i hjärnan eller så och det gör jag med. Ursäkta för ett mindre seriöst inlägg, men så här sent på natten så skriver nog ingen människa något särskilt vettigt. Au revoir!

Av Kakan - 27 december 2009 00:32

Lite off topic vad blågen ska handla om kanske.. Börjar bli allt mer och mer så. Men eftersom inte så många läser den och tar den på riktigt allvar så what the heck!
 
Som ni lärt er så är jag rätt barnslig och idag var jag otroligt barnslig 8) Jag köpte ett hästdataspel xD My Pony Stables. AAAAAAAAAAH! Skäms nästan över dä, men det är faktiskt kul även om grafiken är åt helvete. Man är antagligen en tjej eller kille, som har en stor gård. Så ska man uppgradera placet, köpa hästar blahblah.. Och så kan man föda upp hästar, rida och mycket mer xD Ynka 79 spänn fick jag det för, and i fukken löv it! Somsagt, barnslig 8)
 
I början då jag spelade gick det sämst. Min häst Gabbie var helt efterbliven och jag hade typ knappt några pengar. Och framför allt så fattade jag inte ett piss av hur man spelade, vilket jag inte gör nu heller.
 
Sen starta jag ett nytt spel och fick nån konstig märr som hette någonting med Gueen, men henne sålde jag och köpte Chantal. Men det tog inte lång tid förrens jag var tvungen att starta om igen x)
 
Nu är jag riktigt fukken framgångsrik! Min häst har precis fått föl ya0. Efter min avelshingst Bambino och under mitt sto Prison. Fölet är ett sto som heter Bambina. AAAAAAAH ÅH HERREGUD!
 
Nu ska jag spela vidare, can't wait!
 


BUY IT FFS!!

Av Kakan - 25 december 2009 20:44

Idag vare dags för mammas julklappar. Och i det första paketet så låg Dansa med hästar av Klaus Ferdinand Hempfling. Gissa om jag blev glad? 8D Har läst ett par sidor i den, den är lite flummig tycker jag. Eller nä, men lite otydlig! Fast det är nog bara jag som är lite korkad x)
 

Sen har jag fått ett pussel, ännu ett par hörlurar, godis, kläder, penna.. Ja, jag kommer inte ihåg allt på rak arm! But i like everything that i got. Speciellt boken då. Kommer nog lära mig mycket av den tror jag.
 
ÅÅÅÅÅÅÅH! Älskar min ryktlåda också. Sitter och stryker borstarna drömmande mot händerna 8D Men den är ändå lite tom, måste fylla den med grejjor! Har ju en grimma och ett grimskaft här hemma, men utan häst kommer de nog inte komma till användning x( GAAAAAAAH, GE MIG EN HÄST FÖR BÖVELEN!

Av Kakan - 24 december 2009 23:10

Julafton var det idag nu, närmar sig mot sitt slut vilket jag är mycket glad över. Visst blev dagen så mycket bättre än jag trodde, men vill ändå bara bli av med den och börja en ny dag!
 
Jag har fått julklappar förståss! Ett par hörlurar, en handduk, 500 spänn, armband, choklad, presentkort på biogrejjs och sen, bäst utav allt: RYKTLÅDA! Och ryktgrejer 8D Var säker på att jag skulle få det, men blev ändå glad såklart. Rotborste, hovkrats, ryktborste med ryktskrapa, man och svansborste och nån liten borste som också ska vara svansborste men den fungerar nog lika bra som ansiktsborste. IIIIIIIIH! Kan inte vänta att få använda den på Globus! Och på tal om Globus så fick jag en julklapp av honom xD Okej, va egentligen från pappa men man kan ju låtsas åtminstone.
 
Men jag kommer få mer julklappar imorgon, förhoppningsvis har mamma köpt Dansa med hästar, åt moi. Har velat ha den superduperlänge! Det vore pricken över i:et asså.
 
Men julafton hade inte varit någonting om det inte hade varit för allt folk och all god mat och coca colan såklart, hahah.. SO THANK YOU ALL!
 
Och än en gång, god jul!

Av Kakan - 24 december 2009 00:51

Hahah, nu äre julafton dåra. Jag är nervös som in i helveteeee! Fyfan, min ångest över hela karusellen var som bortblåst i måndags, men idag då jag pynta granen så fick jag typ damp och nu har jag jätteont i huvudet och är yrslig.. Nahaagajhg. God jul på er i alla falla!
 
Nezen: Tycker att de har jävligt fel i alla fall skaru veta! Hmm.. Jag tror jag har din men jag är inte inne så mycket, men då och då loggar jag in. Anyway, här får du den dårå pomsnyamsnlol@hotmail.com 8) God jul pårä!
 
Hah, nu var jag modig och la upp min emailadress, men vem bryr sig. Skriver ju ändå inte så privat om man säger så.. OR DO I?! Haha, aja.. Adda ni som vill, är väll inte världens socialaste person på msn alla gånger, men det kan ju vara kul att prata med nån ibland, hihi..
 
Btw, vet att jag börjar skriva en massa onödiga grejjsimojser i bloggen, men vafan är bloggar annars till för x)
 
GOD JUUUUUUUUUL!

Presentation


ADVANCEDRIDAH LIKSOM BAAAARA!

Omröstning

Visst kan Globus gå dressyr?!
 Klart han kan! Alla kan!
 Jodå, men inge bra.
 HAN ÄR EN STJÄRNA!
 Nej, jävla köttbulle det där asså.
 Jag vet inte, har inte sett han in action.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards