advancedridah

Alla inlägg under februari 2010

Av Kakan - 24 februari 2010 19:01

Haha, jag skulle egentligen skriva i onsdag, which i did men sen så skulle jag kolla på cops så jag orkade inte skriva mera. Men jag har i alla fall hoppat med en het häst, i'm so proud! Dingo blev det. Jag var så nervös att jag skakade och försökte desperat att få byta till mig någon annan häst, men förgäves..
 
Så jag tog tjuren i hornen och det gick trés bien! I början fegade jag som fan och vågade inte galoppera men sen gjorde jag det och då jäävlar! Det gick bra att galoppera, bara det att då han sakta av så gjorde han det så hastigt att man nästan flög ur sadeln. Men jag klarade mig.
 
När det var dags att hoppa så sa jag nej, men var ganska så lättövertalad om man säger så xD Jag travhoppade honom och det gick finfint. Efter andra hindret blev han lite pigg och började galoppera men jag fick stopp på honom. Så travhoppade jag det sista hindret. Det kändes bra att jag vågade, tihiii!
 
Han respekterade att jag inte ville ha så mycket fart, så det kändes som jag sög musten ur honom. Han tycker ju om att hoppa så mycket! Men han hoppade snällt i trav and it worked fiiine. Nästa gång jag ska hoppelihoppa med honom blire fart och fläkt för nu vet jag att han är faktiskt helt okah.
 
På sportlovet är det lektion som vanligt, sen har jag fixat en till lektion samma dag klockan 2. Så jag kommer inte åka hem emellan. Blir många timmar i stallet! Sen ska jag nog åka och fota nån dag också :)
 
1-123.jpg picture by poomziee
Dingo, inte jag som rider men i alla falla!
 
Tjingeling!

Av Kakan - 21 februari 2010 02:57

Fluuaahagaghag.. Jag är trött. Var ute och gick i snön i typ 2 h med Frida. Skulle fota hästar men inga va ute i hagarna så det blev ingeeee.
 
Juste, ridningen var inställd i onsdags. Därför blev det inget bloggande. Ridhuset håller tydligen på att kolappsa pga de stora snömängderna på taket. Och därför har det krävts några dagar att få bort snön tydligen. Störande, men jag klarar mig. Är ändå så jävla motivationshandikappad just nu xD
 
NATTI!

Av Kakan - 12 februari 2010 21:33

Pga problem med bilder har jag valt att inte fortsätta att lägga upp bilder här i bloggen. Kommer skriva som vanligt, men inga bilder. Kanske någon enstaka om jag orkar! För att hitta lite bilder, information om allt möjligt osv kan ni kika in på min nyskapade hemsida: http://karinlundberg.weebly.com 8D Vet att den är lite töntig, men jag har alltid drömt om en hemsida och nu då man äntligen kan så får man väll ta för sig?
 
I onsdags gick ridningen bra, trots att Minty ville ha ihjäl mig under uppsittningen. Det mesta gick väll ok. Vi hade skänkelvikning på temat. Minty var lite lat och böjde sig och svängde och höll på, men det var nog bara jag som gjorde fel xD På slutet gick det trés bien både i skritt och trav. Och galoppen.. Fyyy, jag älskar Mintys galopp asså! Maja var med och fotade, men blev inte så mycket bilder på själva ridningen utan mer oseriösa bilder på en massa posande med hästar xD *linslus*
 
Btw så har det kommit 5 nya unghästar till ridskolan! Spännande, oja 8) Får kolla in dem i helgen om jag orkar. De heter i alla fall Szmer, Pamela, Buffy, Gabon och Laikmet. Skumma namn, ya0. Endast storhästar dock, så kommer väll inte direkt få rida på dem. Men ändå!
 
Denise: JA!! Det vore verkligen skitkul. Jag får fråga pappa 8D Annars vet man ju aldrig vad som händer i sommar..

Av Kakan - 11 februari 2010 10:41

Hatar verkligen photobucket! Igår skulle jag ladda upp bilder från ridningen men nej nej, det tar typ en kvart för varje sida att ladda. Får hitta nått snabbare ställe att ladda upp på. Knappast här, blir så hemsk kvalité :c
 
Nåväl.. Bilderna kommer i nästa inlägg, orkar inte ta itu med det nu.
 
Denise: JA! Det var bästa ridlägret evah <3 Måste göra det igen, tycker moi! Har du bokat in något ridläger på Karlslund? Funderar på att gå där i år :)

Av Kakan - 7 februari 2010 22:51

HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAH ÅH HERREGUD! Ni måste se det här asså! Jag har lagt upp en asgammal film på då jag rider Fanny på uppvisningen på Karlslund, mitt första ridläger! Kan ju säga att jag rider mycket bättre nu och att jag inte är så förtjust i att hoppa.
 
Men aja, kolla på den! För nu ska jag skriva en engelskauppsats. Tror det blir om Klaus Hempfling, men har inte bestämdt mig än ;)

http://www.youtube.com/watch?v=qSPpB1Jw-aQ

Av Kakan - 7 februari 2010 15:03

Solen lyser igen, härligt härligt. Varit ute å gått idag, ville knappt gå in. Mmmm..
 
Vill bara säga att jag är peppad inför onsdagens lektion. Förhoppningsvis får jag Minty. Gick så bra i onsdags vettö, så det vore ju kul om det fick gå lite bra igen, för en gångs skull.
 
Nu ska jag äta semlor, cya!

Av Kakan - 5 februari 2010 23:17

Först och främst: MILLAN, AHAHAHHAH! "Halkade in på din blogg och kan bara säga lycka till med gymnasievalen!" AHAHAHHAHAH, JAG DOG! Men well.. Welcome to the blåg 8)
 
Denise: Klart vi ska träffas 8D
 
Resten: Kommentarer är ju alltid kul att få men väntar på att nån ska inviga gästboken, HIHI!
 
Aja.. Har lämtat in gymnasievalen idag. Känner mig så cool! Ska nog åka skridskor med pappa i helgen. Något hästeri blir det nog inte. Kanske kan släpa iväg pappa till något stable, AAAAAAAAH åh herregud..
 
Ointressant, yes men det kändes viktigt att svara på mina kommentarer. Gonatt!

Av Kakan - 4 februari 2010 16:43

Glömdä nästan.. Gymnasievalen ser ut såhära vettö
 
Val 1: Djurgymnasiet
Dels för att personalen verkar trevlig, dels för att fortsätta ha kontakt med TRF (man rider där ungefär en dag i veckan) och dels för att det finns mycket djur på skolan att pyssla med! x) Mycket praktik oxo.
 
Val 2: Realgymnasiet
Har vääääldigt höga intagningspoäng tycker jag, så därför hamnade de som val 2. Plus att det var mycket grupparbetesövningar och sånt, vilket inte passar mig. Men annars verkar det va en najs skola, två dagar i stallet och tre dar i skolan.
 
Val 3: Södertäljes Praktiska Gymnasium
Vet inte så mycket om stället. Har inte varit på öppet hus eller så. Är nog mest en reservplan.
 
Val 4: Telge Djur och Naturgymnasium
Även den här skolan är en reservplan.
 
Vene om det kommer gå bra eller ej men det är bara att hyppes! Har funderat på att välja nån linje där man får skriva mycket och sådär, men jag hoppade det för det får jag säkert göra ändå, hihiiiii!
 
Nu ska jag sluta tracka servern.. HEJDAH!

Presentation


ADVANCEDRIDAH LIKSOM BAAAARA!

Omröstning

Visst kan Globus gå dressyr?!
 Klart han kan! Alla kan!
 Jodå, men inge bra.
 HAN ÄR EN STJÄRNA!
 Nej, jävla köttbulle det där asså.
 Jag vet inte, har inte sett han in action.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards