advancedridah

Alla inlägg under april 2010

Av Kakan - 28 april 2010 21:04

Vafen! Idag på ridlektionen så fick Picco för sig att typ dampa och galopperade FORT SOM FA-AN! Kände mig som en dåre men det gick helt enkelt inte att få stopp på honom så jag lät honom löpa (ahahahah) Temat var förvänd galopp/bakdelsvändning. Första gången satte galoppen perfekt, men de andra gångerna.. *suckar tungt* Han blev så ivrig och bara for iväg som ett fakken streck xD Och "fel" galopp också.
 
Först red vi i paddocken en stund. Det gick.. Så där. Jag försökte att få honom gå skänkelvikning i trav, men det gick bara några få steg sen lät jag det va. Den här gången försökte jag galoppera lite mer än förra gången då jag hade Dingo. Men det kändes nästan som om det blev för mycket. Men han tyckte det var så kul lilla gubben </3
 
Sen gick vi in i ridhuset och tränade på bakdelsvändningar. Picco var väldigt duktig. Han är bra på det. Så det gick ju bra. När vi skulle galoppera gick det rätt bra också, jag känner att mina hälar bara blir bättre och bättre    Och jag slappnade av dessutom. Men sen när vi började lite mer seriöst med förvänd.. Ja, då gick det som jag skrev ovanstående xD
 
Det gick bajsbra för Älin och Snowberry. Snow vill ibland gå som en stjärnkikare men idag gick hon fint i form. TUMMEN UPP!
 
Och sen blödde Walia näsblod och bloda ner min hand. Och Kabare vägrade låta mig gå, AAAAAAAAAAAAAAAH!
 
Men nu låter min kära mor inte mig ha le ordinateur nå mera, men jag skriver på söndag. Dressyrtävling då, YOU KNOW! Bah.

Av Kakan - 23 april 2010 20:29

Kan ju börja med de bra nyheterna: kommer att få kompensation från den inställda ridningen. Iförsig kommer jag inte få rida själv men jag kommer få gå på en clinic den 9 juni! Ja, det är ju på min födelsedag, så det kan bli komplicerat men det är ju min dag så jag ska gå på det, vad som än händer. Det kommer ju tamejfan en kändis dit! Hon har gått EM med sin häst i Working equitation så det ska bli spännande.
 
Och de dåliga nyheterna.. En gudomligt fin häst ska avlivas: Vojaz. Kände honom inte, men det är alltid sorgligt då liv bara går till spillo. Jag är ingen vetrinär, men han hade inte svarat på behandlingarna så det var väl bäst för honom att få galoppera vidare till de gröna ängarna :/
 
  
Vila i frid, Vojaz <3

Av Kakan - 21 april 2010 19:03

Idag vare la ridning. Jag kom faktiskt knappt ihåg att ta med blanketten xD Vi hämtade Älin, så kom jag på att jag glömde den, så fick jag springa upp igen och SEN åkte vi.
 
Jag skulle ha Malwin, men bytte till Picco. Det var väldigt länge sen jag red honom så jag tog chansen 8) Han var precis som jag minns honom, lite stark men väldigt lyhörd för skänkelhjälperna. Så bakdelsvändningarna gick ju väldigt bra. I alla fall två gånger, vad jag fick höra från Annika.
 
Hade även en liten övning då vi galopperade på diagonalen. Det var kul, Picco blev pigg xD Fattade fel en gång, men annars gick det bra. Han gick i form större delen av lektionen, kan jag ju tillägga (A) Så.. Det kändes ju bra! Annika sa att han såg ut att trivas med min hand, höhö. Det tar jag verkligen som en komplimang, för jag hatar då man drar hästen i munnen.
 
Har ju lovat att kommentera Älins ridning lite också. Iförsig så koncenterarde jag mig väldigt mycket på mig själv och Picco *egoist* men det såg bra ut Älin! Fortsätt så 8) Såg att Snowberry sökte sig nedåt, STORT STEG FRAM, YAYA! Sen har Snowie världens finaste steg.. Fast det vet du väll redan. Haha, Snow är fett nätt och Picco typ fluffig vit bajskorv x) Nejmen, han är jättesöt fast han ser väldigt trött ut men idag efter lektionen då jag gav honom godis så såg han jättepigg ut! NAAAAAAAAAAW, gullegull..
 
Sen lämnade jag in blanketten och sen så gick jag och Älin ut och gömde oss i ett garage. Pelle kom med bilen och han lyssnade på musik som svängde fett  
 
PS. Jag gick vilse på vägen hem.
 

Rida utan träns OMFG!! De vill jag kunna göra x)

Av Kakan - 20 april 2010 19:23

Jag hatar barn xD Eller i alla fall de flesta.. Satt på bussen idag, helt lugnt och tyst var det. Det var inte en såndär stötig buss som man ibland råkar sätta sig på, utan det var en lugn "mjuk" buss. Det kändes skönt att sitta nästan helt ensam i bussen.
 
Men sen händer det oundvikliga. Folk hoppar på bussen. Och inte vilket folk som helst, nej! Fyra små skitungar i åldrarna 10-14 och skriker och är verkligen skitjobbiga. Bussresan blev förstörd. Jag, som är väldigt tålmodig för det mesta, fick stor lust att säga åt dem att hålla käften, men jag är medveten om att jag själv kanske inte är så tyst alla gånger. Men vafen, på en buss? .__.
 
Off topic som fa-an, men men.. Imorgon är det ridning. Och jag ska lämna in blanketten. Har ändrat den lite så nu ser den ut såhär.
 
1: *massvis med klotter* Globus
2: *ännu mer klotter* Picco 8
3: *och lite mer klotter* Dingo.

 
Kan ju inte dissa min boyfriend bara sådär! Globus har alltid varit snäll mot mig så nu tänker jag vara snäll och välja honom. Han är ju fin att hoppa också så.. YEH!   

Av Kakan - 18 april 2010 21:51

Gissa vem som kom in preliminärt på djurgymnasiet? Jo, jag!   
Så nu gäller det bara att hugga i de sista månaderna >8)
 
Var i alla fall på dressyrtävling idag på TRF. Bilderna blev i fel ordning men who cärs.. Hope you enjoy em!


Laikmet äter ett träd xD
 

Natasja, ready for action!
 

Pärlan blev rädd för någonting xD
 

Walia är så fin i solskenet 8D


Shiit, kolla Trixies trav!


Snowberry :)


Gamle gubben Oliv!


Gazela. Tyckte hon gick bäst idag, men vene vem som vann 8)


Lady x)


Skitsöt privatponny 8)


Askepot som typ alltid vinner 8)


Fd sköthäst Zeb :D <3


Min och Majas prinsessa Platina Keys <3


Nougat får en välförtjänt klapp :)
 
Blev såklart mycket fler bilder. Uppåt 600 men orka ladda upp dem här, hihi.
TJINGELING!

Av Kakan - 15 april 2010 22:22

Gamle käre Älin har hittat min blogg slutligen! Välkommen 8)
 
Jag är fätt uttråkad. Borde gå och lägga mig men pallar inte, buhu. Ska ha matte nationella, första delen imorgon kl 8:20 >< Vet knappt vilken sal det va. Tror det var 6:an.. Får se om jag hittar. Får hoppas på dä!
 
Mohahah, jag har ordnat upp värsta planen för sommaren. Jag ska typ fråga om jag får promenera med Dalton, vilken jag troligen kommer få. Och sen så typ lindar jag hans ben och sätter upp knoppar. Då kommer typ alla tro att jag är på dressyrtävling, lol! Bra idé va? Nej... Haha, jag tänker för mycket.
 
  
Mjau, Dalton :) Vill ha sommar! Men inte en så varm sommar, eller tidig höst.
 
OCH TAMEJFAN! Imorgon får man reda på preliminär intagning. Kommer gå åt skogen om jag känner mig själv rätt, men det ordnar sig, som jag alltid säger    FUCK YOU!

Av Kakan - 14 april 2010 19:04

Haha, idag vare svettigt minsann! Hade Dingo, temat var skänkelvikningar. Gick väl sådär. Han var väldigt pigg och ville mest springa. Jag har lärt mig att tycka det är lite kul, faktiskt x) Så han sprang på. Jävlar var det for i galoppen då vi red på hela spåret. På volten gick han bättre. Kändes nästan som att han gjorde skänkelvikning i galopp ibland då jag tröck på med innerskänkeln, fett skumt och FETT avancerat! Som ni vet så är jag ju det, det har ni väl sett på bloggnamnet? Misstänkte väl det..
 
Själva skänkelvikningarna (som inte var i galopp, lol) gick rätt okej. I början var han lite trögfattad och flamsade bara. Men efter ett tag gick det bättre, men inte jättebra. Jag är inte så duktig på skänkelvikning, tror jag.. ELLER JO! Jag var ju rutinerad nyss 8D
 
Hmm.. Vad hände mer. Inte så mycket. Han var så jävla jobbig med huvudet. Gick mycket bättre för Älin må jag säga. Blev lite avundsjuk dära. Men jag är bra som jag är! *peppar* Höhöhö.
 
Juste! Jag red med väst. Snodde Fridas då jag tappat bort min egna. Kändes bra, hennes är mycket mer bekväm än min, men jag föredrar att rida utan. Kan ju vara bra att ha ändå på blåbärshoppningen. Men FAN att jag glömde lämna in lappen!
 
That's all!

Av Kakan - 13 april 2010 21:13

I söndags var jag hos Denise och Texas. Det var jättemysigt men jag hinner tyvärr inte skriva så mycket mer, men här kommer i alla fall två bilder.
 
PS: Denise, mamma tycker Texas är supersnygg 8)

 
Denise och Texas :) Så snyggt!

  
Och sen kommer jag och rider som en dåre xD
 
Ridning imöra, skriver mer då. Tjingeling!

Presentation


ADVANCEDRIDAH LIKSOM BAAAARA!

Omröstning

Visst kan Globus gå dressyr?!
 Klart han kan! Alla kan!
 Jodå, men inge bra.
 HAN ÄR EN STJÄRNA!
 Nej, jävla köttbulle det där asså.
 Jag vet inte, har inte sett han in action.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards