advancedridah

Alla inlägg under september 2009

Av Kakan - 28 september 2009 22:00

Idag var det då ridning igen. Efter en otroligt misslyckad och jobbig skoldag, så känns det jävligt bra att åka till stallet och göra det man är bäst på. Inte för att jag är begåvad eller så, men det är åtminstone kul och det är väll det som räknas?
 
Hade Oliv idag igen. Skulle egentligen träna working equitation eller vad det nu heter, men det blev inte så på grund av en massa konstiga grejjer som stod i ridhuset. För er som inte vet vad det är så kan jag ju säga att jag inte vet vad det är heller, hihi 8D Hursomhelst.. Var ganska mycket galopparbete idag. Oliv var lite mer framåt än förra gången och svarade fantastiskt bra på skänkelhjälperna. Galoppen gick helt okej, kunde gått bättre. När vi jobbade på volterna krånglade han lite men annars höll jag igång honom. Plus i kanten för mäjj!
 
Nästa gång är det markarbete följt utav hoppning. Inte någon favorit, föredrar att hålla mig på marken. I hoppning blir jag bara stressad och tappar kontrollen. INTE avancerat. Beror ju lite på hästen också. Fungerar ju bäst med de lite lata pållarna, tycker inte om då det går fort :c
 
Hejdah!

Av Kakan - 27 september 2009 15:29

Idag drog det då av till Hufvudsta.. Ridklubb eller vad det nu var! Var väldigt bra väder, blåste en del dock vilket gjorde hästarna lite tittiga gissar jag eftersom typ alla vägrade hit och dit. Alla red bra ändå, tyckte ändå att de skrek på tok för mycket på pållarna, men det kanske är jag som är lite känslig bara!
 
Det gick jättebra för Denise och Texas! I första klassen så kom hon 3:a. Jag tycker att det är jättebra, men jag tyckte ändå att hon kunde ha vunnit då jag tyckte hon red bäst (A) I andra klassen de deltog i blev det ingen placering däremot, men det var jättebra jobbat i alla fall! :D <3
 
Här kommer lite bilder från dagen!
 
texas1.jpg picture by poomziee
Denise och Texas. Fick inte sådär jättemycket bra bilder på dem, tyvärr. Men fick en hel del ändå :)
 
texas2.jpg picture by poomziee
Ärevarv! :D
 
texas3.jpg picture by poomziee
Hopp!
 
texas4.jpg picture by poomziee
Typ bästa bilden på dem "in action" jag fick idag! xD
 
texas5.jpg picture by poomziee
Mörk bild, dumma kamera! Orkade inte redigera -.-
 
texas6.jpg picture by poomziee
Finast! :D
 
texas7.jpg picture by poomziee
Yay, rosett! :D
 
texas8.jpg picture by poomziee
En ponnierna som vann!
 
texas15.jpg picture by poomziee
En till ponny som vann.
 
texas13.jpg picture by poomziee
.. och ännu en vinnare.
 
texas12.jpg picture by poomziee
Tjohojj! xD
 
texas11.jpg picture by poomziee
GAAAAAAAAAAAALEN! O_O hahah *dramatic prairedog eye* xD
 
texas10.jpg picture by poomziee
Wopps...
 
texas9.jpg picture by poomziee
AAAAAAAH, SÅ SÖT! x''D
 
texas14.jpg picture by poomziee
Haha, ponnyn heter Flowerpower! x'D
 
Aja, det var allt för mig. Finns mycket fler bilder som jag inte orkar ladda upp. Är det någon där ute som skulle finna min blogg och vilja ha bilder är det bara att slänga in en kommentar med mail så skickar jag!

Av Kakan - 26 september 2009 23:04

Imorgon äre tävling som gäller! Inte för mig, tyvärr. Skulle gärna tävla men har ingen häst och är på tok för oavancerad för att kunna få ihop en hel tävlingsrunda. Är så nöjd så med mina 2 små "ridlägerrosetter" som hänger på anslagstavlan här hemma! xD
 
I alla fall.. Som jag tjatat om tidigare så är det då Denise och Texas som ska ut på tävling. Kameran är laddad och jag tänker ladda upp lite bilder på hur det gick såg ut sen ;) Det är då hoppning hon ska tävla såklart. Även fast jag föredrar dressyr så skulle jag hopptävla hellre än dressyrtävla, för då går det snabbt över xD
 
HURSOMHELST! Onödigt inlägg men vi önskar dem lycka till :D <3

Av Kakan - 23 september 2009 22:57

Har inte ridit eller så, och har egentligen inget speciellt att skriva om.. Men kände bara för att lägga upp lite bilder på "sommarpållarna" som jag saknar otroligt mycket! <3


Här är då min lilla häst! Okej, min är han ju inte men hade honom i 2 veckor i sommras, vilket var fantastiskt. Fast han ville sällan gå ut ur hagen. Första gångerna gick det, men då han fattade vad det handlade om så x'D Vet att jag ser.. Rolig ut på bilden, but what to do?


AAAAAAAH! Här kommer då en ridbild, då man kan se att jag är mycket avancerad (ehum..) För övrigt, jag glömde ju säga att han heter Asterix!


Haha, gruppbild! Jag och Asterix, Oliwia och Jeppe. Tyvärr ramla Oliwia av näst sista dagen då vi skulle ta en galopp, men hon var ändå ganska oskadd, tack och lov!


Hmm.. Nu ser jag att bildkvalitén inte är särskildt mycket att hänga i julgranen. Ursäktar mig själv för det. Hursomhelst.. Här är då jag och Victor. Då Jeppe fick lite problem med hovarna så kunde Oliwia inte rida honom på nån dag, så då fick Oliwia ta Asterix så fick jag ta Victor istället. Han är riktigt stor, runt 175 cm i manken! Derrööh!


Smyger in en bild på Dalton. Red honom lite förut på somrarna, och hans hagkompis fjordingen Lina, som jag tyvärr inte fick några foton på i somras. Va ute och gick med honom i somras, är på tok för stor för honom så jag promenerade lite granna. Aww, han är så söt! xD


Aja.. Hare gött!

Av Kakan - 22 september 2009 21:03

Igår var jag och red som jag brukar göra på måndagarskvällar.. Ridskolan känns otroligt bra just nu må jag säga, jättemycket trevliga pållar! Except for one.. Mine! Okah, jag tycker om henne jättemycket. Egentligeeen.. MEN! Hon sparka mig på benet då jag skulle hjälpa en i gruppen. Gjorde inte ont, men det kändes ju. Fy skäms! x(


Hade Oliv för övrigt. Hade galoppfattningar, gick supeer! Hans galopp är dock helt knas, studsar som in i helvete upp och ner i sadeln. Men det kändes bra i alla falla och han gick riktigt bra på slutää :) Blev glad då det har gått åt skogen annars då jag ridit honom, han segar sig och går in på mitten och snurrar omkring som ett förtvivlat barn, men han hade lämnat dem fasonerna åt sidan. HURRAY!


Tyvärr är jag så dålig satt jag inte har några bilder på honom. Tihi.. Borde lägga in lite mer bilder så bloggen inte blir så tråkig.


För övrigt ska jag följa med Denise och Texas på hopptävling! Ska bli mucho roligt då det var nästan ett år sedan vi träffades! Fy på mig, borde träffas oftare, rajjt? :) <3 Och juste ja, Älin ska börja rida på TRF igen, so.. I'm thrilled! Ska förmodligen försöka skaffa någon sköthäst, men skolschemat och andra aktiviteter krockar (inte för att jag har några, aaaah)


Kthxbai!

Av Kakan - 14 september 2009 23:17

Hallooj! Idag var jag och red igen, det gick.. Åt helvete! Alla i min grupp börjar bli så jädrans bra att jag får lite prestationsångest då jag inte kan låta bli att jämföra mig med de andra. Hursomhelst..


Jag hade Globus idag igen. Som du ser på bilden, är han fullkomligt oemotståndlig! Skämt åsido.. Men han är en väldigt trevlig ponny, en av mina favoriter faktiskt. Men de senaste gångerna jag haft honom har det ju gått åt skogen, så vi är väll i en svacka kanske man ska kalla det, AAAAAAAAAAAAH! XD


Jobbade väldigt mycket på volterna och lite serpentinbågar. Globus är så stel att jag knappt orkar jobba med honom! Men han var piggare idag men så jävla sur i början då jag borstade och så. Ville bara bita mig och tränga in mig i väggen. Jävla häst, but i love him anyways! Lät honom ha lite halvlånga tyglar hela ridpasset, var själv lite lat idag. Fy på mäjj.. Om du ville få mig att gråta så har du lyckats..


Hälsade på Platina idag också. Hon har gjort illa benet och står och ser förjävlig ut :c Men hon blir nog bättre snart, men har slutat sköta henne i alla falla, har inte tid just nu med skolan å sååånt.


Märkligt inlägg det blev. Aja, godnatt!


  

Av Kakan - 7 september 2009 23:00

Idag så var jag i stallet och hade lite advanced rajhdänng, så klart!
 
Jag fick då Globus, min älskläääng. Värt att nämna är att han är den allra första hästen jag satt på i hela mitt liv. Det du.. Idag jobbade vi med ledande tygeltag och att ställa hästen. Globus, som är lite lat var inte riktigt med på noterna, but he's still my babyboy! Han var väldigt seg och stel, och jag, som var grovt trött sen innan kände mig inte 100% fungerande. Något jag måste öva på är att forma hästen runt skänkeln istället för att krångla med munnen och så. Inte ruttinerat, jag som ville vara en advanced ridah :c
 
Oh well.. Har ingen bild att slänga in på honom tyvärr men det kommer allt eftersom. TEE-HEE!

Av Kakan - 6 september 2009 01:17

Välkommen till min avancerade blogg som handlar om denne avancerade ryttare och hennes avancerade ridpass på hennes avancerade ridskola med dessa avancerade hästar. Visst låter det avancerat? :)
 
Kommer även kanske handla lite om de avancerade tävlingarna jag avancerat fotar på med min avancerade systemkamera, och kanske då jag avancerat sköter min avancerade sköthäst eller vafan som händer, så länge det är avancerat.
 
ENJOY!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


ADVANCEDRIDAH LIKSOM BAAAARA!

Omröstning

Visst kan Globus gå dressyr?!
 Klart han kan! Alla kan!
 Jodå, men inge bra.
 HAN ÄR EN STJÄRNA!
 Nej, jävla köttbulle det där asså.
 Jag vet inte, har inte sett han in action.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
September 2009 >>>

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards