advancedridah

Alla inlägg under oktober 2009

Av Kakan - 30 oktober 2009 16:14

Idag var jag då i stallet med Denise. Vi var ute och red, jag red Texas och hon red Ebro. Skrittade bara för jag blev lite rädd då Ebro ville springa iväg och Texas ville hänga på xD Man vet ju hur jävla fort det kan gå, hästar är starka och snabba djur, det ska man ha lite respekt för! Kände mig ändå rätt dålig, Texas är ju hur snäll som helst. Ebro däremot är ju.. Ja, vill inte säga att någon häst är dum men han är lite tjurig x) Varit med om värre t'oh.
 
Ebro bet Denise idag så det började blöda. Såg värsta brutalt ut O_O Hoppas hon inte får blodförgiftning eller något! I alla fall, det var jättekul och det borde göras om! <3
 
Gah, mina skor är typ förstörda också. Är så jävla mycket lera överallt, och mina skor är kritvita och knappt andvända. BRA DÄR! Aja, tyckte inte om dem så mycket i alla falla. Glad att jag inte fastnade i leran, det har man ju gjort ett x antal gånger *HOST*
 
Jag struntar i blåbärshoppningen, har gått så dåligt de senaste gångerna jag ridit så jag ger mig inte påt. Inte ens om det är 40 cm! Däremot tänker jag tvinga mina föräldrar att betala för julridlägret, mwoahhahahha!
 
Aja.. Ska inte tråka ut er mer. Nu ska jag duscha!
 
texas.jpg picture by poomziee
Bilden är väll inte fångad i det rätta ögonblicket kanske, men den är fin ändå 8)

Av Kakan - 28 oktober 2009 22:57

Har egentligen ingenting alls att skriva om, men kände för att göra det ändå. Rider ju så sällan och ingen sköthäst har jag heller, då äre bra att kunna bara skriva ner det man tänker på för stunden, däremot ska jag inte gå in alltför mycket på mitt privatliv. För det blir varken någon av oss glad över att höra!
 
Imorgon ska jag tvinga pappa att anmäla mig till den där blåbärshoppningen. Har sagt många gånger att hoppning inte är min grejj men det är faktiskt väldigt kul (med förutsättningarna att man har rätt häst dårå). Inget jag kommer satsa på dock. Sen på fredag så ska jag åka till stallet med Denise. Ska komma iväg den här gången! Sen ska hon ju tävla på söndag, på Sundby ridklubb eller vad den nu hette. Hur jag tar mig dit är en annan fråga!
 
Nej, usch.. Höstlovet är så tråkigt och grått. Har inte haft så mycket att göra. Eller nja. Saken är väll den att jag ratar de mesta förslag jag får. Så det har mest blivit datorn, varit inne på buke lite och gått långa promenader för mig själv. Mer fantasi än så har jag inte, tyvärr.. Hoppas alla har det roligare än mig!
 
Slutligen vill jag bara tacka för kommentaren jag fick av Nina, värmer verkligen här i höstkylan! :)

Av Kakan - 27 oktober 2009 12:52

Hah, ridlektionen gick såååå dåligt. Har inte gått så dåligt på jättelänge! Hade Mine, som är en skänkeldöv envis haflinger. Vi hade skänkelvikning och det gick ju inte så bra. Lyssnade på skänkeln någon gång, men annars lyssnade hon inte alls på sidförande hjälperna. Och i traven och galopperna gick det inte så bra heller kan jag ju tillägga. Hon gick bara in på mitten och fjantade sig och gick inte ut. Kändes som jag mest satt och piskade på stackarn, men hon gick ju inte framåt! Dålig dag, kände mig så sämst efteråt xD Men på slutet gick det ändå rätt okej, lyckades galoppera några steg i alla fall. Att hon ens gick framåt var mest huvudsaken, blaha..
 
Ska ha skänkelvikning nästa gång också, kommer väll få henne igen. Då blire revansch! >8)
 
Juste, en kul grejj är att jag tänker ställa upp i blåbärshoppning, tror jag! Orkar inte delta i de större hopptävlingarna, vågar inte hoppa så högt! Skulle vilja prova dressyr, men det verkar bara jobbigt att bli bedömd så det vågar jag inte ännu. Men måste ju anmäla mig först och så. Förhoppningsvis så får jag någon duktig pålle (inte Mine, även fast det gick bra på hoppningen förra gången (A))

Av Kakan - 26 oktober 2009 00:50

Känner för att lägga in någon bild, men orkar inte för det tar jättelång tid att ladda upp på photobucket där jag har typ alla mina bilder, så det blir ingen, tyvärr!
 
Hursomhelst.. Jag och mamma ska i alla fall gå på dressyren på Stockholm Horse Show. Ska bli jättekul. Var ju somsagt och kollade på den för 2 år sen. Jag var fett duktig assah, jag kände på mig vilka hästar som skulle va topp tre, vilket då blev Briar, Bonaparte och Solos Carex. Hoppas Bonaparte är med det här året med, är ju typ en av de finaste hästarna i hela världen 8D
 
För övrigt, så ska jag rida om.. 18 timmar. Hoppas på att få någon bra pålle. Oliv skulle sitta fint, har gått så förjävligt bra de senaste gångerna jag ridit honom! Förut gick vi inte alls ihop och jag suckade bara då jag såg att jag skulle ha honom, men nu är vi värsta paret, AAAAAAH!
 
Ska också se till att komma ut till Denise å hälsa på Oliver, Ebro och Texas någon gång på lovet :D Vare sig dem vill det eller inte, mwohahahh!
 

Börjar sno bilder från google som en jävla tönt, men bilderna jag tog på honom blev så fula och bör ej visas upp x) Bonaparte på bilden så alla vät! DAMN, he's haaaaaandsome..
 

AAAAAAAAAAH, TRAVEEEN! *storknar*
 
Skriver mer om typ.. 20 timmar!

Av Kakan - 20 oktober 2009 15:41

Igår var man och red igår då. Och working equitation vare. Nej, det är inte westernliknande som jag trodde utan det är mer.. Ja, i alla fall som vi hade det, skulle man ge hästen förtroende till ryttaren och få hästen att gå över saker och massa sånt. Fast vi hade endast ett moment den här gången och det var en stor avlång träplanka som man skulle gå över från alla håll och kanter och sen skulle man till slut göra halt på den. Jag hade Daisy och det gick bra, ingen tvekan där inte, hihi x)
 
Annars jobbade vi ganska mycket i galopp, tyckte jag, eftersom jag fick så in i helvetes ont i magen (kondition?). Det var den det gick bäst på. Daisy var jätteduktig och snäll, som hon alltid brukar vara, men jag vill gärna ha något att jobba med nästa gång!
 
Globus har fått värsta såret vid mungipan, så han går med bettlöst träns. Han ser jätterolig ut c: Annars händer väll inte så mycket. En ny häst har kommit till stallet som heter Elof. Han ser ut att va en trevlig snubbe 8) Men nu har jag inget mer att skriva om, mer än att jag har höstlov nästa vecka. Vene om det är ridning då eller inte oO
 
Hejdah!

Av Kakan - 18 oktober 2009 15:33

Hade sett fram emot att åka och kolla på hopptävlingen idag på Tyresö, men satt uppe typ halva natten och kollade på film så jag ville sova ut ordentligt på morgonen, så jag sket i det. Eller ja, jag åkte ganska sent dit men då var allt redan slut och ponnyerna var precis på väg in, så jag åkte hem efter det. Jävla tur att jag inte skulle tävla själv, men lite synd för jag behöver bilder på pållarna till bloggen jöh x)
 
Ska i alla falla rida imorgon :D Den här gången ska vi ha working equitation, som jag nämt tidigare. Har inte någon riktig koll på vad det är faktiskt, men har för mig att det är lite western över det hela. Ska bli kul att testa. Det enda jag vet med säkerhet är att det kommer vara en trätjur i ridhuset oO
 
Typ någonting sånt här (var bara tvungen att slänga in nån bild från google xD)
 

Av Kakan - 16 oktober 2009 22:54

Ska alldeles strax gå och lägga mig men kände bara för att ladda upp lite bilder, för bloggen känns så tom och liten just nu! Så här kommer några bilder på Edgar, aka Torbjörn 8D Han var ju tyvärr lite för liten för mig och Oliwia i somras, så det blev mest hälsa på i hagen. Lite mobbad, men det är nog änd Müsli som är mest mobbad, han fick aldrig vara med. HURSOMHÄÄLLST!
 
so.jpg picture by poomziee
Moha, för tjock för att platsa in på bilden x)
 
so1.jpg picture by poomziee
"Hej, jag älskar Karin :D:D:D:D:D<3" xD
 
so2.jpg picture by poomziee
Omnomnomnomnomnom..

Av Kakan - 13 oktober 2009 12:19

Igår var jag och red som vanligt. Han dock inte skriva efteråt, blir så jävla tight om tid. Hursomhelst.. Skulle då hoppa. Fick Daisy, typ.. Ridskolans mest lättridna häst xD Tycker om henne, men hade gärna haft någon man får jobba med mer. När jag rider henne känner jag mig så dålig på något sätt för man vet att hon bara gör som ridläraren säger xD
 
Vi började med lite bommar. Nemas problemas. Men ganska snart blev det små hinder. Inga problem då heller, men mina händer krånglade lite granna påstods det. Annars inga vägringar eller rivningar. Vi var så duktiga så. Har faktiskt en massa bilder på mig och Daisy, men orkar inte ladda upp så tyvärr 8)
 
Nu är det ju typ en vecka kvar tills jag ska rida igen, och då har jag ganska lätt för att få abstinens. Så på söndag så ska jag till Tyresö och kolla på hopptävling. Så då ska jag fota lite. Kommer nog inte åka om det blir trist väder, men ändå! Sen har jag planerat in att jag och mamma ska på Stockholm Horse Show. Var ju där för två år sen, och nu är det dags igen. Lite oklart vad jag ska gå på, men blir förmodligen dressyren, MWOAHAHahhah >8D
 
Sen så har jag bestämdt vart jag ska gå på för gymnasium, och det är då Realgymnasiet jag vill gå på i första hand. Ska på öppet hus på en massa skolor i november. Nervöst, men ska nog gå bra.
 

Aja, nu har jag skrivit alldeles för mycket. Ska tillbaka till skolan nu och genomlida de två sista lektionerna. Hejdah!

Presentation


ADVANCEDRIDAH LIKSOM BAAAARA!

Omröstning

Visst kan Globus gå dressyr?!
 Klart han kan! Alla kan!
 Jodå, men inge bra.
 HAN ÄR EN STJÄRNA!
 Nej, jävla köttbulle det där asså.
 Jag vet inte, har inte sett han in action.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards