advancedridah

Alla inlägg under februari 2011

Av Kakan - 28 februari 2011 23:44

Vet, är väl inte riiiktigt en ny dag men det känns så så... HÖHÖ

Dag 2 – Den första hästen jag red.
Den första hästen jag red på någonsin i hela mitt liv har jag nog snackat rätt så mycket om i bloggen - GLOBUS! En helt underbar liten ponny. Jag tyckte det kanske inte då, men jag minns hur stolt jag var den första gången jag satt till häst! Jag och Linnéa skulle leda runt varandra på lilla Globus. Globus hade inte det bästa ryktet i stallet, men vi visste inte det så det gjorde inget. Det gick jättebra!
 
Sen, då vi började bli lite duktigare och fick rida "själv" så fick jag mest rida på Easy, Nansen och Elektro, så då blev det inte så mycket Globus. Men sen började jag rida honom. Jag var inte sådär jätteförtjust i honom då han var ganska tjurig och sköta, men då jag väl "tuffade" till mig så märkte jag vilken trevlig typ han är och hur mycket snällare han blev då man var snäll mot honom!
 
Jag började rida honom allt mer och mer. Dels för att jag tyckte om honom, men även för att han var en utmaning. Den största utmaningen var nog ändå att hålla honom undan från andra hästar. Han ville gärna.. Äta upp dem. Vilket han gärna vill än idag, haha.
 
Mitt bästa minne med honom är nog då vi hoppade på blåbärshoppningen. Var ju inte så länge sen, pinsamt nog.. Men ja. Jag var så glad den dagen! Hindren må ha varit låga, men vi klarade det och att få ta hem en liten rosett var ett underbart minne av Globus som jag kommer bära med mig genom livet.
 
Nu rider jag honom sällan något mer eftersom jag gått upp på storhäst, men jag passar alltid på att hälsa på min gamle vän då jag är i stallet :') <3 LOVE YOU GLOBIE!!
 
Har blivit en hel del bilder genom åren.. Här är ett par av dem.
 
   
BABYYYY 


AWWWWWWWWWWWWWWW!!!!!!!!!!!!
 

Och som jag sagt tidigare: nej, han går inte på tygeln eller så, han försöker sträcka sig ned till gräset x'D Men ja, det ser lite snyggt ut så..
 

MIN VÄN!!
 

Så stolt över min Globie!!
 

Vet att svansflätan är speciell men hallå, Globus är en speciell häääst!


Om Globus ska pensioneras från ridskolan - DÅ FAN ÄR HAN MIN!!
 

Nog den äldsta bilden jag har på Globus, från sommaren 2007. Charmig som få!
 
Nu blev det en hel novell och det kanske inte var meningen att det skulle bli så men ja.. Godnatt!

Av Kakan - 28 februari 2011 00:26

NU KÖR VI HÅRT MED LISTAN YA0! Sen ska jag sove.
 
Dag 1 - Om mig & hästarna jag sköter/äger
 
Ja, det här blir väl ett ganska kort inlägg. Jag har ju nämligen inga hästar som jag sköter eller äger och jag tänker inte skriva något om mig själv. Tillbringar inte särskilt mycket tid i stallet. Även om jag vill så är det mycket som sätter käppar i hjulet. Men är i stallet, på min ridskola once a week och då tar man ju hand om hästen man ska rida och så.
 
Sen då vi har stallskötsel med skolan så blir det ju en del hästar att ta hand om. 52 rättare sagt (tror jag det är men privathästarna är det ju inte så mkt med). Men med hjälp av resten av klassen går det hur bra som helst. Skulle aldrig orka det själv!
 
Så japp.. Det var det! Nu ska jag sussa. Imorgon (snarare idag) så ska jag till mammas jobb och sen IMORGON så ska jag rida, yay!!! :)

Av Kakan - 28 februari 2011 00:21

Heajakahaj! Saknar att rida som FAN just nu. Har inte ridit på 2 veckor typ.. BUHU! Men på tisdag, då jävlar! Hoppas på att inte bli avsparkad.. o_o
 
Kikade på Denises blogg och hittade då en liten lista. Tänkte att det kan ju bli bra då jag inte har något att skriva om så.. Jag börjar väll då!

Dag 1 - Om mig & hästarna jag sköter/äger.
Dag 2 – Den första hästen jag red.
Dag 3 - En av mina avramlingar.

Dag 4 - Hur började mitt häst intresse.
Dag 5 - Favorit hästidrottare.
Dag 6 - Det här gör jag direkt jag kommer till stallet.
Dag 7 - Dom hästbloggar jag följer dagligen.
Dag 8 - Din favorit utrusting.
Dag 9 - Mitt bästa häst minne.
Dag 10 - Mina hästdrömmar.
Dag 11 - En bild på din favorit ponny.
Dag 12 - Det här saknar jag.
Dag 13 - Berätta om dinbästa vänn.
Dag 14 - Varför får ridning dig att må bra.
Dag 15 - Favoritras.

Av Kakan - 26 februari 2011 16:35

Nu äre sportlov och det är väl trevlans, men vad ska man hitta på? xD Har gått en dag och känner mig redan som ett helvete. Men det är ridning som vanligt på tisdag (glömde nyss bort att jag red på tisdag, men ja, så är det) så det blir väl kult. Sen ska jag och Maja till min skola och kolla på djuren 8)
 
Btw, har haft bloggen aslänge nu! Känns kinda gay men ja.. Vad ska man göra åt saken? Snopp. Har haft den sen september 2009. Det var ju ett tag sen! Kommer inte ihåg ett piss från det året, men nu vet man lite i alla fall tack vare min superduperhäftiga blogg, lol.
 
Har fått lite återfall och känner för akademiskt igen! Ska försöka ta mig i kragen och köpa en bok och sedan ge mig på det lite i sommar. Bent Branderup är såå cool!
 

Bent och Hugin gör piaff! Observera att hästen är helt blind :OOO
 
See some true love dar..


Bent och.. Tror det är Filur :D Knabstruppers är sjukt häftiga, don't ya fink?

Av Kakan - 22 februari 2011 18:55

Helt plötsligt har man då gått och blivit sjuk och kan därför inte rida idag, och troligen inte på torsdag heller. Just nu är jag i Södertälje och mår skit, hoppas på att tillfriskna så jag åtminstone kan gå till skolan, för kolla.. Jag har varit hemma EN dag, EN DAG, och jag vill redan typ ta livet av mig eftersom det känns som livet inte har något mer att erbjuda för tillfället. Stora ord, me know, men det är fan så xD Är en väldigt lugn person men då jag bara är hemma och inte gör någonting (är okej att göra det om jag väljer det själv) DÅ EXPLODERAR JAG!
 
Too much information! God kväll!

Av Kakan - 20 februari 2011 00:09

Tror jag gått och blivit sjuk. Min hals är helt mongo! JA DET ÄR DEN SANNERLIGEN! Fan vad jag hatar min blogg, känns patetiskt att jag har dem som vanligt men vafan STRUNTSAMMA!!
 
I torsdags vare då ridning med skolan. Hoppades på att få rida någon annan häst, men fick Dingo för tredje gången i rad xD Kändes dock jättebra. Orkar inte gå in mer ingående på lektionen, men kan ju säga såhär: han var lite slöare än vanligt!
 
Men nu bilder för nu ska jag fan ta och dra åt helvete


Gabon, djävulen i hästlig form .__.
 

Lukas :D <3


Cent och Szmer lekär x)

 
GLOBUUUUUUUUUUUUUUUUUS <33
 
Kort notis för er som bryr er: har anmält mig till två tävlingar i vår, dressyr! Skulle ta en LB också om det inte vore för min situation i ridningen, så det blev två LC:1 8) I höst blir det troligtvis LB, så kanske det blir klubbmästerskap men det tror jag inte för det orkar jag inte och jag är på tok för dålig för det xD
 
Så.. Boka in dessa datum för er som vill komma och kolla (ÄLIN JAG TVINGAR DIG?) 3/4 och 22/5. Kommer inte ihåg vad jag valde för hästar.. Men om det är någon som vill veta så är det väl bara att slänga in någon kommentar, lolz.
 
GODNATT!

Av Kakan - 15 februari 2011 20:32

JAPP THAT'S WHAT I DO! Jag suger i skolan, inget blir fan rätt. Idag så sov jag lite.. För länge, hähä och sen så hade vi engelskagrejsimojs och det gick ju åt helsike eftersom en viss Karin hade glömt läsa boken (och ja, det var faktiskt glömt denna gång. jag struntade inte i det.) fast ja, det var ju egentligen så att jag trodde att det skulle va imorgon men icke. HELVETE!!
 
MENMEN! Idag hade jag ridning som vanligt. Var inte så pepp men då jag väl kom dit blev det genast roligare för jag skulle ha Dingo :D Glad överraskning! Tyckte det gick väldigt bra till skillnad från de tidigare gångerna med "den riktiga ridgruppen som inte är med skolan". Förra gången var ju verkligen en katastrof, det var inte ens kul, ville bara sitta av och gå hem och sätta mig i ett hörn och dö, typ. Men idag så!
 
Den enda nackdelen är väl att alla storhästarna typ hatade Dingo? D: I början av lektionen gick jag in på mitten för att fixa stigläderna och då kommer Trixie från ingen stans och får för sig att sparka mot mig och Dingo? Däremot var hon jättelångt ifrån så det kanske inte var meningen att hon skulle träffa men man ba: jaha.. xD
 
Men det värsta var nog ändå i galoppen. Som vanligt va jag lite nervös inför fattningen, speciellt då det är från skritt. Dingo tyckte det var väldans kul och gjorde ett litet skutt framåt och rusar sedan som fan (alla andra hästar gör det aswell) förutom hästen framför mig då, Zebulon. Jag skulle vända över, men han inte förän Zeb får ryck och sparkar mot mig och Dingo! Och då var ändå vi rätt nära D: Dingo blev jätterädd men lyckades väja undan och efter det var det ganska svårt att få stopp på honom, men jag kom in på en volt, gjorde den mindre och mindre och tillslut halt. Då bankade hjärtat på rätt så bra kan jag ju säga, för jag hade även lyckats tappa ena stigbygeln i allt tjohej! Men jag hade ändå en känsla av kontroll och så jätteläskigt var det inte. Tror jag.. Är svårt att förmedla en känsla i text och så, speciellt såhär i efterhand. Men jag var lugn och satt rätt så bra i sadeln så.. Jag är nöjd att jag höll mig fast.
 
Ja ni.. Det händer alltid något på ridningen numera! Antagligen blir man sparkad på, hästarna får ryck eller så ramlar man i backen.. Vem vet vad som händer härnäst?

Av Kakan - 13 februari 2011 14:06

Brukar ju som bekant vara ute och fota endel och då man sedan kollar på bilderna på sin dator så får man reda på hur många hemska bilder man har tagit!
 
Och ja, det är ögonblicksbilder, men tycker ändå att dessa ryttare borde tänka över lite vafan de håller på med. Några bilder är bara roliga (okej, de e 2 stycken xD) men de andra... what the hell.. Och japp, jag tänker INTE sudda ut ansiktena. De får skylla sig själva som gör så hemska saker in public - MMM. Let's kolla igenom dem.
 

Den här bildern var väl mest rolig xD Hästen fick ryck och ryttaren hamnade lite väl långt fram, lålz.
  Hästen vägrar och ryttaren tar tag i munnen men inte räcker det - nu ska hon piska stackars hästkraken också >< jävla fitta
  
Det här är något man ser ganska ofta hos ponnyryttare. Hästen vill inte hoppa och ryttaren hanterar detta genom att dra tag i den ena sidan och får hästen att gå in någon konstig slags framdelsvändning. Btw är detta Ellinores medryttarhäst (har annan ägare nu TACK OCH LOV!)
    
Bilden ser inte så hemsk ut, men fyfan vad han bankade skiten ur hästen o_O
   
Den här är BARA rolig xD
  
Världens sämsta bett, går en halvmeter in i munnen på hästen.. TREVLIGT!!
    
På dressyrtävlingar kan man också se ett och annat. Ryttaren red helt okej i övrigt men vafan är det här liksom?  AJ?!
    
Och det här är lugnt den hemskaste bilden. Bettet skär bokstavligen in i munnen :/
 
Stackars hestar! Bortsett från de två roliga bilderna då. Ska fan börja rida western eller något xD  

Presentation


ADVANCEDRIDAH LIKSOM BAAAARA!

Omröstning

Visst kan Globus gå dressyr?!
 Klart han kan! Alla kan!
 Jodå, men inge bra.
 HAN ÄR EN STJÄRNA!
 Nej, jävla köttbulle det där asså.
 Jag vet inte, har inte sett han in action.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards