advancedridah

Alla inlägg under november 2009

Av Kakan - 28 november 2009 17:14

Det var fantastiskt! Hade somsagt inte världens bästa platser men lyckades få några hyffsade bilder. De bästa bilderna (dvs de som man kan se att det är en häst på) kommer nu. Enjoy! Det är 30 stycken bilder och vill nån låna bilder är det bara att slänga in en kommentar 8)
 
1-120.jpg picture by poomziee
Ponnydressyren kom först.
 
2-104.jpg picture by poomziee
De placerade. Okänd, José och Champagner.. Något sånt.
 
3-88.jpg picture by poomziee
Joshua vann 8)
 
4-73.jpg picture by poomziee
Och nu till storhästarna.
 
5-73.jpg picture by poomziee
Nasty Boy hette denna! xD Jättefin bild, blev verkligen nöjd med den *host*
 
6-66.jpg picture by poomziee
Skimmelsto, tror hon henne Mendetta eller ngt sånt.
 
7-59.jpg picture by poomziee
Samlat och fint 8)
 
8-54.jpg picture by poomziee
Det här ska då föreställa en galoppiruett xD
 
9-48.jpg picture by poomziee
Emma Karlsson och Faradera. Va med förra gången jag va på globen kan jag ju tillägga!
 
10-37.jpg picture by poomziee
Faradera igen, piaff.
 
11-29.jpg picture by poomziee
Svisch!
 
12-25.jpg picture by poomziee
Ännu mer svanssvisch!
 
13-21.jpg picture by poomziee
Efendi, a new favourite of mine! Sett honom förut både på globen och på Strömsholm.
 
14-20.jpg picture by poomziee
:D <3
 
15-15.jpg picture by poomziee
Ajax 2, sett han förut på Strömsholm och förmodligen i Globen mää, svarta hästar yum!
 
16-14.jpg picture by poomziee
This good ol' horse sure can trot!
 
17-12.jpg picture by poomziee
Premier, såg honom förra gången jag va på globen. Riktigt läcker färg asså!
 
18-9.jpg picture by poomziee
Of course är han en ny favorit hos mig 8)
 
19-7.jpg picture by poomziee
Galoppeti!
 
20-8.jpg picture by poomziee
"Okej dah.." *tramptramp*
 
21-7.jpg picture by poomziee
Och nu till favvisen number uno, PARVIZAL! CAN'T BELIEVE ÄTT! <3
 
22-7.jpg picture by poomziee
Och han kan också svischa 8)
 
23-7.jpg picture by poomziee
:O
 
24-4.jpg picture by poomziee
Klapp! (efter den här bilden så applåderade jag som ett efterblivet mongobarn)
 
25-4.jpg picture by poomziee
Solos Carex, såg honom i globen 2007 också. Då kom han 2a eller 3a tror jag. Men den här gången gick det inte så bra, han blev rädd för något :c Duktig i alla falla!
 
26-4.jpg picture by poomziee
Minna Telde och Don Charly.
 
27-3.jpg picture by poomziee
Och Briar tog avsked. Very sad moment.. :/ Men han fåre säkert bra nu!
 
28-2.jpg picture by poomziee
Men guess what? Parvizal vann! Jag säger ju att jag alltid har rätt om vem som ska vinna x)
 
29-2.jpg picture by poomziee
Men han blev väldigt nervös så han gjorde inget ärevarv, fegis x'D
 
30-2.jpg picture by poomziee
Hejdah Globen, nästa gång blire jag som rider grand prix, kjö!

Av Kakan - 27 november 2009 23:17

Om bara några timmar så sitter jag på läktaren i globen och kollar på stockholm horse show, kan ni tänka er! Ska bli grovt kul but i'm dissapointed cuz Bonaparte ska inte va meeeh :c STOR BESVIKELSE! Men Parzival ska va med, så det ordnar sig nog! Måste lära mig namnet dock, vill gärna säga parmesan oO
 
Ska givetvis fota då jag är där, laddar kameran right now. Däremot ryktas det om att jag har en rätt dålig plats högt upp, men någon bild ska jag försöka ta. Måste få en på Parzival i alla fall. Yes, fuxar är fina..
 
FAOAUHAUGH! Längtar 8D Tell ya måre tomörröw, bah!
 

Parmesan! Nej.. Parzival 8) på bilden, hejja han!

Av Kakan - 25 november 2009 20:43

Gymnasieletandet fortsätter! Idag var jag på djurgymnasiet och det verkade riktigt bra! Går jag där kommer jag få rida på Tyresö som vanligt en gång i veckan. Hade jättefina lokaler osv.. Stort! Verkade väldigt seriöst och så, inte lika mycket grupparbeten som det verkar vara på Real, vilket är till en fördel då jag hatar att samarbeta xD Dessutom så har de egen skollunch å allt, ya0. Mycket lägre intagningspoäng, vilket är bra för då behöver jag inte prestera så mycket.. ÄLLÄ?!?!?! *orolig*
 
Djurgymnasiet ska ha en clinic på ridskolan den 6 december, så den ska jag gå på! Har ju sett eleverna rida förr då jag praktiserade, men ändå! 8)
 
Stockholm horse show på lördaaaaag! *längta*
 
Och nej Denise, jag är inte galen, ormar är skitsöta! >8D
 
ebro.jpg picture by poomziee
En bild på Ebro slank in!

Av Kakan - 24 november 2009 21:41

Vet att jag inte har några läsare men jag skriver ändå för det kliar så hemskt i fingrarna igen!
 
Idag var jag på Realgymnasiet på öppet hus. Jag kan säga att efter en otroligt ångestfylld dag så var jag inte på världens bästa humör för att gå runt och kolla på min förhoppningsvis kommande skola. But it was fun. Det var väldigt fint där och så, trevligt folk. Hade jättesöta ormar där också, wiho! Ska nog skaffa mig en nån gång.
 
De hade en presentation om de olika inriktningarna, om målet och lite annat. Hästlinjen förväntas då ta in ungefär 30 elever. Intagningspoängen har jag ingen aning om. Då jag har frågat har jag fått svaret runt 200, men det har aldrig varit ett rungande svar så det är lite osäkert. Englit min betygsplan så ska jag uppnå 210 men i dagsläget känns det omöjligt! Så jävla trött D:
 
Men jag har ju också Djurgymnasiet att besöka imorgon, så jag har ju inte bestämdt mig helt och hållet. Har ju fortfarande massa tid på mig att välja, men just nu känns Real aktuellt.
 
INTRESSANT!!! Nä! Men kommer med info om det andra gymnasiet imorgon, om nån är intresserad. Kthxbai!

Av Kakan - 24 november 2009 15:43

Igår var jag och red som vanligt. Fick prova på en ny häst till min glädje. Hazena heter hon. Jag blev lite nervös då jag visste att hon är en pigg liten ponny så när jag väl satte upp så var jag lite spänd. Hon var känslig och reagerade direkt på alla hjälper och var jättelydig, ville göra rätt och sådär. Men jag var jättespänd tills efter jag hade galopperat några gånger. Feels sooooo good! Hon påminner lite om Myntha som stod i stallet förut. Min favorit back then.
 
Vi gjorde en slags bana. Först gjorde man två serpentinbågar, sen fattade man galopp, saktade av till trav vid en kon och travade mot några bommar som man antagligen skrittade förbi eller gjorde en halt. Sen trav igen, volter efter behov och sen började vi om igen. På slutet kändes allt bra, men jag har ju saker att jobba med. Min skänkel och mina armar är åt helvete! 8)
 
Nästa gång äre voltige. Har bara varit med på voltige en gång då jag tycker det är lite läskigt, men den här gången tänker jag gå i alla falla. Måste ju utmana mig själv lite.
 
Men snart ska jag åka på öppet hus, så nu måste jag sluta. Måste hinna klart med diverse skolgrejjer. Skriver om hur de gick sen eftersom det är hästgymnasium jag snackar om, höhö!

Av Kakan - 22 november 2009 14:33

Flabahafagaf! Har ju varit på gymnasiemässa och som kanske väntat (A) så ska jag gå hästhållning, teehee! Kikade litegrann på några gymnasium, men bara lite. Finns ju hur många som helst, men inte så jättemånga med hästinriktning. Så de jag kollade på visste jag redan om sen tidigare.
 
Vet redan vad jag vill gå, men tror inte jag kommer in på den skolan pga att jag skolkat alldeles för mycket i vissa ämnen. Så nu äre la tufft! Måste komma in annars är mitt liv över känns det som.. oO
 
Vet att detta var irrelevant men det kliade i fingrarna! Imorgon är det i alla fall ridning, vet inte riktigt vad det blir men det blir säkert kul. Skulle gärna vilja prova på nån ny häst, får mest rida de gamla goa ponnierna: Mine, Globus, Oliv, Daisy.. Spelar ju egentligen ingen roll, så länge man lär sig något!
 
På bilden är det jag och Silver. Ser ut som en liten köttbulle AAAAAH men wtf.. Hästen är typ.. 24 på bilden tror jag, doesn't show 8) Love the colah!
 
silver2.jpg picture by poomziee

Av Kakan - 18 november 2009 23:18

KÄNSLIGA LÄSARE VARNAS!
Onormalt inlägg, beep beep!

Kjö! Min så kallade blogg (låter så töntigt oO) känns lite tom och ynklig, blir ju typ bara ett inlägg i veckan. Men vafan ska jag skriva om om jag inte har något på hjärtat? 8) Det ni..
 
Jag ska nog börja gambla, kollar på trav hela tiden. Nu tror säkert alla att jag är en tönt, and damn you're right! Hah, nejmen jag gillar travare. Skulle vilja ha en egen att omskola till ridhäst eller nåt, skulle va hääftätt! Orka ha en utbildad häst 8) Man måste ju ha något att jobba med, annars blir det ju inge la fun. Men jag är fattig, knappt 2000 har jag i min tunna plånbok. Men travare brukar vara billiga i för sig, men ah, en egen häst kan jag glömma! Kanske något annat år 8)
 
Men man blir ju så jävla inspirerad menar jag, av alla som gör sina travare till ridhästar. Plus i kanten for ya'll!
 

That good ol' horse likes to run! Night!

Av Kakan - 17 november 2009 09:57

Igår så vare hoppning som gällde! Som förväntat fick jag Oliv. Han var supersnäll och duktig, gjorde precis som jag ville >8) Men jag är ju ingen grand prix ryttare som ni vet (ni få som läser) så det va ju inga skyskrapor jag hoppade precis. Nu äre också så att min kära vän Millan var och fotade mig, så nu ska ni få se, med egna ögon the advanced ridah IN ACTION! Let's start the show..
 
oliv.jpg picture by poomziee
Jag och Olle joggar igång x) Roompaaa!
 
oliv1.jpg picture by poomziee
Här gåre hett till!
 
oliv2.jpg picture by poomziee
Galopp! 8D <3
 
oliv5.jpg picture by poomziee
Ännu mer galopp. Vet att mina händer är förjävliga, ja hela alltet egentligen men han har värsta studsbollsgaloppen xD
 
oliv3.jpg picture by poomziee
Så här gick då hoppningen till x)
 
oliv4.jpg picture by poomziee
Och min hoppsits är ju to die for 8)
 
dr1.jpg picture by poomziee
Och det här kanske jag ska försöka efterlikna nästa gång 8) Som ni ser har jag mycket att jobba på (yes, the picture is taken by moi)
 
Hahahhh, ja.. Som ni ser så är jag inte den bästa ryttaren i världen än. MEN DET KOMMER! Har ni någon konstruktiv kritik om min ridning så kan ni ju lägga en kommentar. Men va inte elak för då nitar jag er! Nej, nu ska jag ta och vila lite. Är hemma från skolan idag. Hade prov på morgonen men gick hem sen. Ska på utvecklingssamtal senare. Hoppas att det går brao!

Presentation


ADVANCEDRIDAH LIKSOM BAAAARA!

Omröstning

Visst kan Globus gå dressyr?!
 Klart han kan! Alla kan!
 Jodå, men inge bra.
 HAN ÄR EN STJÄRNA!
 Nej, jävla köttbulle det där asså.
 Jag vet inte, har inte sett han in action.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards