advancedridah

Alla inlägg under maj 2010

Av Kakan - 28 maj 2010 21:29

Snart äre sommarlov och jag är djupt bekymmrad över det xD
 
Höhö, nästa lördag äre strömsholm och det ska bli superduperroligt! De två tidigare gångerna jag åkt dit så har det varit på nationaldagen, men jag valde att åka dagen innan den här gången för jag vill kolla på unghästarna. De brukar typ få damp, lolz!
 
Sen så ska de avliva Wincent :/ Har inte så mycket minnen av honom, men jag kommer ihåg då jag och Maja praktiserade och då han var helt ny och stod i isoleringsstallet. Vi gick dit typ varje dag och hälsade på honom och Hong Kong :) Härliga tider!
 
Rest in peace, Wincent <3

Av Kakan - 26 maj 2010 22:28

Haha, dagens ridlektion var fail. Tror inte det hade blivit lika misslyckat om Älin varit där men hon kunde inte rida idag :c

Det var alltså hoppning. Jag skulle ha fått Daisy istället för Älin, så jag bytte till mig Globus för jag tycker inte om att rida Daisy av någon underlig anledning. Sen tycker jag synd om honom. Ingen vill rida honom! Jag fattar inte. Visst, han är lite envis och inte den lättaste, men annars är han ju helt underbar! Åååh, Globus min <3

Början gick väll sådär. Vi red ut en stund och Globus ville bara äta som han brukar vilja men jag lät honom göra det. Han är ju så spinkig.. Så han kom in med en liten gren i ridhuset som han senare åt upp xD Vi satte igång. Han fattade galopp direkt eftersom det var hinder på banan. Hans mage lät sådär roligt som den brukar göra x) Sen fick vi hoppa fram. Mina hälar var åt helvete. Jag tyckte att jag hade kortat jättemycket men jag fick ingen balans! Typ hamna på halsen efter varje hinder kändes det som.

Sen fick man hoppa en bana själv.. Vad ska jag säga.. Det var inte vackert! Typ alla andra hade pigga, medgörliga hästar och jag hade typ en häst som vill mycket samtidigt som han tycker om att hoppa. Fick inge bra beröm kan man säga. Mina hälar var ju åt fanders HAHAHAHAH..

Mja.. Efter lektionen skulle vi göra Lukas transportberedd (skulle ingenstans men typ pröva på). Alla var bögiga och ville visa framfötterna och jag som är lite försiktig av mig va laaaid back. Usch.. Jag kan väl säga att jag inte var glad efter det. Personliga problem.com. Låter väl som jag är typ kinda nöjd med lektionen men det är jag alltså INTE. Jag är fakken förbannad!

Inge mer att säga. Är typ 2 lektioner kvar nu. Sen så blire någon annan grupp *sigh*
 

BUU BUUU FÖR OSS!!

Av Kakan - 23 maj 2010 22:28

Höh, idag har jag fyllt i DEN GUUULA LAPPEN! Alltså lappen där man skriver om man vill fortsätta rida osvosvosv. Och efter nogrant övervägande så blev det storhäst tillslut så.. BAJBAJ PONIES! Haha, sorry Älin, men du får också gå upp på storhäst 8) Du får börja rida på tisdagar eller onsdagar, för de har jag valt tihi. Senaste gruppen, för säkerhetens skull.
 
Varför valde jag storhäst? Bara för att det är dyrare xD Nejmen, jag vene. Jag gillar storhästar, det blir en helt annan känsla då man rider. Sen är ridskolans hästar mer välridna är ponnierna. Ponnysarna är mer svårridna, om man säger så. Inte så att jag inte vill ha en utmaning men.. STORHÄSTAAAAAAAAR!! Jag vill rida Platina (A) och Zeb 8D och Kabaré.
 
Fast jag tycker jag borde få egen häst, men näe, det får jag inte :(
 
Fyller år.. Nästnästnästa vecka! 9 juni 8) Då jeevlar. Vet i för sig redan vad jag ska få. Pappa och jag ska köpa ridgrejer och av mamma får jag hyra häst i en vecka, eventuellt två. Sen så kommer jag att få gå på Stockholm Horse Show i år, jättebra biljetter för Volkswagen har börjat samarbeta med Ridsportsförbundet HA!
 
Men.. Jag är inte nöjd förens jag får en häst, och det vet ni! HAHAAHAHAHHAHAH
Jag är konstig.
Franskaprov imöra, måste plugga nu. Hejdah!

Av Kakan - 20 maj 2010 15:34

Kom på en grej som jag måste komma ihåg.
 
TÄVLING DEN 13 JUNI, Denise och Texas på Hölö.
Det var någon gång jag inte kunde ta mig till tävlingen så nu är det banne mig dags. Hoppas det är en söndag dock för jag kan inte på något annat än helger. Går ju fortfarande i skolan då, slutar inte förns den 15. Hoppas jag inte blir så känslosam på skolavslutningen, blir så jobbigt att stå och gråta då alla bara vill ha sommarlov just nu. Jag tycker inte om sommaren! Det är för varmt. I för sig brukar jag få rida mycket. But still..   
 

Ska bli kul att se hur det går, går troligtvis bra som alltid :D <3

Av Kakan - 19 maj 2010 20:11

Som ni vet så red jag Gera, huhu. Hon var snäll, jag trodde hon skulle vara lite mer.. Seg, men det tyckte jag verkligen inte att hon var! Alla är så jävla konstiga nuförtiden. Liksom.. Alla börjar typ hata de bra hästarna som Daisy till exempel. Vad är det för tjaffs? Daisy är jättebra! Tycker iförsig inte om att rida henne men i alla fall :o
 
Gera var rolig tyckte jag. Hon var lite småponny liksom. Lite envis och fet typ, haha. Nejmen jag tyckte hon var jätteduktig. Fick lite privatlektion också av Annika, hahahah. För Gera har svårt för vänster galopp och alla typ skrittade. Hon ba "Sken från skritt nu" Jag ba OKAH!! Hatar att vara bestämd men då jag väl tog i för kung och fosterland så blev det vänster galopp tillslut :) YAY! Fast ja.. Jag faila typ 50297239 gånger innan så.. Bajs på mig :'''(
 
Älin! You did great ;D Hann inte kolla så mycket då jag har fullt upp med mitt *ego* Men det såg bra ut. Daisy verkade väldigt glad och sammarbetsvillig, flög över bommarna! Jag såg att Daisy bytte galopp lite titt som tätt medans hon galopperade, how advanced! *avundsjuk* Gera kan ju bara en galopp u KNÅ!
 
Juste.. Vi hade markarbete som jag kanske glömde säga. Det var kul. Inte jättekul men KUL! Det är ju väldigt bra att träna det, så man lär sig rida vägarna på ett bra sätt :)
 
Så.. NÄSTA VECKA! Hoppning med Gera. Har ingen aning om hur hon är att hoppa, men vet att hon inte gillar hopptävlingar. Men det ska nog gå bra. TJINGELING!

Av Kakan - 19 maj 2010 19:55

Börjar inlägget med att säga förlåt för förra inlägget och förlåt för att Gera dampa ur på Daisy, så nu äre klart! xD
 
Innan jag kommer till da good stuff (AAAAAAH) så ska jag berätta lite om min kalender (mest för mig själv så jag kommer ihåg men iaf)
 
Måndag: Franskaprov -.-
Onsdag: Ridning, hoppning. Kom ihåg säkerthetsväst! Lämna in gula lappen.
5 juni: Strömsholm (FÖLJ MED ÄLIIIN)
6 juni: Hästens dag på TRF
9 juni: Födelsedag! Ridning och clinic working equitation.
10-11 juni: Klassresa.
14 juni: Balen xD
15 juni: Avslutning.
 
MEN BERÄTTAR OM RAJDHÄRNGENW SEN! Anna Anka söker assistent nu xD Haha, börjar bli konstig, kollar på typ gayprogram xD MEN DET ÄR KUL! Heja Magnus x)

Av Kakan - 14 maj 2010 23:00

Har haft en jättedålig dag. Inget speciellt har hänt, vissa dagar är bara såhär. Har inget att oroa sig för, inget att vara nere över, känner sig bara omotiverad ändå. Ska inte låta det gå ut över bloggen min men FANFANFAN!!!!!!!!
 
Behövde bara uttrycka mina känslor lite och lägga in en bild jag missade ladda upp igår.


 
Gonatt!

Av Kakan - 13 maj 2010 14:32

Haha, blåbärshoppning idag yesyes! Åkte väääldigt tidigt till stallet där vi fick nästan på en gång se vilka hästar vi skulle ha. Jag blev sååå glad då jag såg Globus namn bredvid mitt, YIHAA! Så jag och Älin (Maja våga inte xD) satte igång att rykta honom. Han var lite tjurig som han brukade va, men jag var tuff och lät honom inte hålla på, lugnt och bestämdt 8)
 
Efter det följde en lång väntan. Vi gick och kollade på de nya ponnysarna Rasmus (hatar namnet så ska kalla honom Oprah) och Nutina. De är soo sweet x) Hoppas Oprah kommer gå på våra lektioner sen *håller tummarna* Sen så satte småponnyklassen igång. Vips så blev Älin funktionär xD Jag och Maja drack cola och hade det mys!
 
Sen kom mamma och just då skulle vi gå ut med hästarna. Globus stod redan beredd, READY FOR ACTION! Vi ledde ut och satt upp. Maja tog en massa bilder på mina boobies och på rompan xD Globus var så fin så jag nästan blev tårögd! Maja hade gjort en jättefin fläta i svansen, han hade en knopp i pannan och rykten hade gett resultat, HAN LYSTE!
 
Så red vi till ridhuset. Det var olidligt varmt och jag orkade knappt rida ens en gång, typ.. Inge luft. Men vi hoppade fram och så, och sen var det dags.
 
Jag red som nummer 2 i mellanponnyklassen. Jag var väldigt nervös trots att det typ bara var 5 hinder, typ 40 cm låga, minimal publik och simpla ridvägar. Men jag red på, kanske något slarvigt då jag koncentrerade mig på att rida rätt väg xD Globus ville gärna bryta av till trav, men han fattade galopp ganska snabbt på hjälperna och framför allt: VI KOM RUNT! När flaggan åkte ner så red jag förbi läktaren och ropade YEEEEEEEEEEES! Och sen så red jag till uppvärmningsdelen och fick rosett.
 
Så det var min dag! Var väldigt trevligt och jag uppskattar eran hjälp, Älin och Maja


Bilderna är ej i ordning alls xD



Älin med nyhästarna. TACK SÅ MYCKET FÖR HJÄLPEN, DU ÄR EN ÄNGEL! :'D



Maja, tack för hjälpen, BUDDY!



YEEEES!



Här kommer vi :D



ÅÅÅHHHHHH GLOBUS :D



Rosett :)



Så elegant xD



Efter hindret. Fy på hälarna Karin!



Trött xD



Oh yea, working out, uh-huh.



Peppad som FAN!



Fina svansen! :)



Påväg till ridhuset :)



Love u Globieee

Presentation


ADVANCEDRIDAH LIKSOM BAAAARA!

Omröstning

Visst kan Globus gå dressyr?!
 Klart han kan! Alla kan!
 Jodå, men inge bra.
 HAN ÄR EN STJÄRNA!
 Nej, jävla köttbulle det där asså.
 Jag vet inte, har inte sett han in action.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards