advancedridah

Alla inlägg under juni 2010

Av Kakan - 30 juni 2010 22:54

Döööö jag hatar att bilderna alltid kommer i oordning men aja..
 
Nu har jag varit i Tyskland i alla fall! Kom hem för bara en timme sen. Väldigt trött efter allt bilåkande. Satt väll 9 timmar i bilen idag sammanlagt.. D:
 
Den första dagen, söndag så hann vi bara till Skåne för vi åkte ganska sent. Checkade in på Scandic där för att sedan åka tidigt på morgonen nästa dag. Kommer inte ihåg så mycket av den dan, bara att det var otroligt varmt och jag höll på att dö, haha.
 
Nästa dag var det ännu varmare. Helt förjävligt om jag får säga det själv! 30 grader kom vi nog upp i och det är inte mitt rätta element direkt. Fast det hade ju varit så i hela landet så.. Vi åkte över danmarksbron, glömt namnet för att sedan ta båten till Tyskland. I Danmark stannade vi och fikade. En sak jag lärde mig om danskar är att de kör som dårar. Vi blev tutade på minst 10 gånger under våran korta vistelse där xD
 
Tog färjan till Tyskland. Gick väldigt fort. Körde ut med bilen sen. Fortfarande otroligt varmt men nu vi i alla fall i Tyskland! Vi åkte mot Lübeck fast det tog ett tag att hitta dit för det var jättedåligt skyltat :c Det var typ slott och stora kyrkor överallt. Vårat hotell var aaaaaslyxigt! Jag fick eget rum, med en egen dubbelsäng, kyl, tv och hela paketet. Jag sov gott den natten.
 
Nästa dag åkte vi för att hitta ett annat hotell. Tanken var att vi skulle till Berlin men det var jättesvårt att komma in där så vi åkte mot ett ställe som hette Pöl (lol). Det var ett jättefint ställe. Inte så lyxigt utan mer på landet sådär. Det bästa med hotellet som vi var på, var att det fanns hästar rakt över gatan! Jag blev superduperlycklig och gick genast och bekantade mig med dem. De var alla jättesnälla. Ponnyerna var ganska osociala och stod bara och åt men efter ett tag kom de fram och hälsade. De fick man klappa på och så. Storhästarna var dock väldigt huvudskygga så de vågade knappt lukta på en. Blev en hel del foton som jag gladeligen delar med mig av längre ner.
 
Senare samma dag gick jag till stallet igen men då var hästarna inte ute. Tänkte kolla runt lite på gården men det var en läskig hund som stod och vaktade så jag orkade inte xD
 
Den här dagen gick bara till åt att åka bil så den tänker jag inte skriva om. Har haft det jättekul men det är skönt att vara hemma i Sverige igen.
 
Bilder följer 8)


Mongofölet xD Jag luktade lite parfym så det kanske var därför.. xD


Solnedgång :)


Den bitchiga lilla ponnyn xD


Skäcken tar skydd bakom trädet


Grovt söt unghäst. Var typ 30 grader ute men den kom travande mot mig för att hälsa 8)


Fux 8D


My best buddy. Jävligt intresserad av kameran. Linslus x)


Den här pållan tyckte också om att bli fotad. Posade som fan 8)


ROMPAAAAAAAA!


Oh no you didn't!


Black horsie :)


Rock n' roll!


Slottbajs i Lübeck.


På stan.


Haha, ställe i Skåne som hette kropp.. xD Förövrigt var Skåne förjävligt platt!
 
SIMMA LUGNT!

Av Kakan - 26 juni 2010 23:09

Hjahjahja, om bara några timmar så åker jag, papi och brodern min till Tyskland. Först skulle vi till Helsingborg tror jag. Så vi kommer åka båt. Sen fortsätter vi åka bil. Läääänge.. Annars har vi inte planerat resan så mycket. Men jag hoppas det kommer finnas mat på resan för jag blir hungrig typ hela tiden xD Inte bra för magen min som växer, MEN jag ska komma i form till ridlägret, pråmis.
 
Men ja.. Dags att säga hejdå *teletubbies* Ta hand om er! Om jag inte skriver igen så är jag död, bara så ni vet. Eller så har jag glömt lösenordet. Hejdå!
 
PS Bered er på en bildbomb då jag kommer tillbaka!

Av Kakan - 25 juni 2010 01:52

Har inget att skriva om liksom bara, det är ju sommarlov. Allt är varmt och klibbigt. Har inte gjort ett piss idag, mer än att kolla på tv, annonser och sen så gick jag och Martängen till affärn och köpte en glass. En rullo, fast ja.. På ica hette det "Skruven". PFTHH!! Det är typ samma sak med Spirello. Den heter ju förfan Spirello men alla envisas med att kalla den Twister för att den heter det nu. Kanske är gammaldags men what teh heck? Får ju förfan ångest!
 
Saknar ältacrew och hästarna. Funderar starkt på att köpa en shetlandsponny. Ni vet, jag får så lulliga ideér ibland och vankar av och an med massa saker men jag har bestämdt mig goddammit! En shettis eller fjording ELLER båda, ska det bli! Problemet är ma parénts. Jag har råd, faktiskt. En shettis kostar ungefär 2000-10 000 svenska riksdaler, jag har 2000 i dagsläget, plus massa mynt jag inte har koll på. Sen så är typ alla skyldiga mig pengar. Ungefär.. 600 blir det samanlagt. Sen har jag pengar på ett konto, typ 6000. DET RÄCKER TILL LA PÅNI!
 

LA PÅNI!

Av Kakan - 23 juni 2010 18:17

Goddammit! Bilderna blev i fel ordning :c Aja..
 
Igår var jag och Millan på Skansen. Det är bra att hon tar med mig ut på saker, så jag slipper tänka så mycket på att jag faktiskt är ledig ett bra tag framöver vilket inte gillas ett dugg som jag sagt många gånger. Så får man lite sol på sig, uschusch.. Fast det är lungan, det går ju tyvärr inte att undvika.
 
We had a lot of fun. Vi kollade runt på alla djur och sen åkte vi till Burger King och åt x) After that, så åkte vi till Gullmarsplan för att sedan åka hem till Älta. Jag smygfotade under hela våran tripp HAHAHAH!
 
På kvällen spela vi fotboll med grabbarna och Älin. Det va roligt 8) Jag blir bara bättre och bättre! Höhö. Sen sov Millan hos mig.
 
Som jag nämnt tidigare, bilderna är inte i ordning. De är från slut till början. Orkar inte flytta om alla 20 bilder xD ENJOY!



Millan xD


Defeated..


Rasmus brottar ner Kim xD


Försvaret :)


Mill påsar!


YO ÄLTA!


Asså jag ser ond ut xD


Eyy..


lol xD


Auuuuummm.....


Lemurer 8)


Jag retar fåglarna xD


Den här hästen hette Munter men den var TAMEJFAN inte däää


Söt liten ponny :D


Älgkalv :)


ÄRE TJAFFS ÄLLÄ ÄRE TJAFFS?!


Defeated..


Getar :) Ska köpa en då jag blir vuxen.


En gris som diggade Mill x)


VART FEN ÄR DE NORDISKA DJUREN?
 
Det var deeett... Peace out.

Av Kakan - 20 juni 2010 00:30

Det har gått.. Ska vi se här nu.. Vi är nog inne på den femte dagen på sommarlovet nu och många fler dagar står framför mig. Redan första dagen började jag känna mig nere och tänk dig nu.. Känner inte för att stiga upp, liksom.. Vad har jag att stiga upp för? Vad gör jag här i livet? Dx
 
DESSUTOM så mår jag dåligt som fan just nu. Är typ sjuk. Magen dampar igen. Har typ magknip och känner mig lite lustig i kinderna. Fett jobbigt, hatar att må dåligt. Har gjort det ganska mycket på senaste. Buhu :'c
 
Ska i alla fall strax till Tyskland och det ska bli spännande. Lite nervöst dock för vi ska åka bil dit. Min älskade bror vågar inte flyga så det blir bil och lite båt också. Hade gått mycket smidigare med flyg menmen! Undrar vad vi ska hitta på där. Främst ville jag åka dit för att lyssna på alla tyskar. Tycker deras språk är så charmigt x) Höhö. Sen så har de fina hästar också, u know. Hoppas på att få åka till något stall, kanske plåta lite pållaaaaar.
 
Meningslöst inlägg, me know. Bara för att jag har sommarlov, TYVÄRR! JAG VILL INTE VARA LEEEEDIG D:

Av Kakan - 19 juni 2010 00:34

Misstolka inte rubriken. Det är inte så att jag vill dö. I för sig är det sommarlov och vad jag än gör på sommarlovet så kommer jag känna mig deprimerad, omotiverad x') Känner bara för att gå hem till någon lärare och tvinga dem att undervisa mig eller något, lol.
 
Nej, det jag tänker på är Lina. Mamma berättade att Anna-Lena, min moster har pratat med Linas ägares dotter och frågat om jag kunde få gå ut med Dalton och kanske rida Lina lite i sommar. Mamma berättade att Lina nu blivit 22 år gammal, vilket är kanske inte såå gammalt för en fjording men jag känner ändå mig ledsen. Jag oroar mig asmycket nu för att hon ska dö! Hon är världens bästa häst, hon lärde mig allt då jag var rädd och inte vågade. Och jag har fått borsta på henne hur mycket jag vill och bara hålla på. Plötsligt kändes sommarloven meningsfulla och nu gör de inte det. Jag vet ju att jag får pyssla med henne ändå, men tänk om jag går till stallet en dag och så ligger hon där helt livlös.. Jag skulle bryta ihop! Livet har ju sin gång och så men Lina får inte dö D: Mamma säger att hon har många år kvar men jag är ändå orolig!
 
Blev lite sentimental nu så måste bara lägga in några foton på världens finaste bästaste häst!


Aww <3
 

Senaste gången jag red Lina. Oliwia rider på Dalton. Regnade som fan, därav de blöta hästarna x)


Då vi lekte utställning, haha. Lina ville bara ha gräs x)


Och det fick hon! :)


Asså naaaaaaaw :* <3
 
Love ya, Linii! <3 försvinn inte, lova mig det!

Av Kakan - 16 juni 2010 17:11

Så var tiden på Stavan slut. Tre hela år har jag gått (mer eller mindre, haha) på den skolan. Det är sorgligt tycker jag, men jag tycks vara ensam om att tycka så. Alla vill bara ha sommarlov och tycker det är skönt att slippa den dumma skitskolan. Men jag är jätteledsen D: Jag var den enda som satt och grät på avslutningen. Jag hade lovat mig själv att inte börja gråta okontrollerat och det löftet höll jag, men jag började grina mycket riktigt. När mentorerna skulle hålla sitt slutliga tal brast det för mig x')
 
Efter skolavslutningen gick man runt. Kramade om alla lärare och sa hejdå till varanndra. Det var sorgligt och det sög D: Tycker inte om att säga hejdå! ALLS! DET SUGER! UÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ! Sen så åkte jag, Julia, Sara och Kristin på restaurang. Det var mys x) Maten var helt okej, men jag orkade inte äta så mycket. Jag var redan mätt på sorg, HAHAHHAHAHAHH. Omg, jag är så rolig x)
 
Juste.. Slutbetyget blev 195 poäng. Tyckte jag förtjänat lite fler vg:n, men överlag är jag supernöjd. Och jag fick tamejfan G i franska! Dagens skämt xD skrattade jättelänge åt det. Jag som knappt kan säga något. Menmen.. G i alla ämnen, perfecto!
 
På kvällen åkte alla till Hellas. Men det var typ bara fjortisar där så jag drog hem.
 
Dagen innan var det bal. Jag och min svarta klänning, haha. I början var det jobbigt för jag var nervös och ledsen på samma gång. Det var ett sorgligt tillfälle! Alla var finklädda och.. AAAAAAAWW! Jobbigt :c  Jag dansade de 3 obligatoriska danserna (jag faila brutalt) och sen så dansa jag lite på skämt SKAKA ROMPAAAAA!! Sen var jag och Gustav med på danstävlingen. Han var jätteduktig på att dansa, i'm impressed Gorki :D
 
OCH DAGEN INNAN DET (inlägget börjar bli långt här..) var jag och fotade på Hölö Ridklubb, Denise och Texas såklart :) Jag fick över 1200 bilder på mindre än 3 timmar, höhö. Orkar givetvis inte ladda upp alla utan ni får nöja er med en bild. Den bästa jag fått på Denise och Texas hitills tycker jag :)
 
Och hur gick det då? Jo, de kom till omhoppning men där rev de tyvärr ett hinder. Ett litet onödigt pet. Men annars så red hon fint och han vägrade inte på titthindret :) Så Denise var nöjd, och säkert Texas också, och det är ju det viktigaste!
 
Men nu börjar jag få skrivkramp. Time to go! Skriver mer om jag har något att skriva om. Sommarlovet kommer att bli låååångt och låååångsamt x) Men ska på ridläger och så, det blir la fun!


Heja heja! Ser fram att se er på LB hoppningarna sen :D <3

Av Kakan - 13 juni 2010 01:16

Idag.. Eller snarare igår var jag och pappa och skoshoppade, lål. Jag har, som ni vet, fyllt 16, och min födelsedagspresent blev att köpa lite ridgrejjor. MYCKET UPPSKATTAT! Det blev ett par ridstövlar. Det var ett jäkla krångel att hitta rätt kängor måste jag säga. Mina vader är för muskulösa x'D
 
Sen så var jag tvungen att köpa ännu mer skor för jag har bal på måndag. Så då blev det, efter mycket om och men ett par små svarta skor. Lite klack men inte för mycket för då kommer jag inte kunna dansa sen, haha.
 
Efter skoshoppandet handla vi middag och sen for vi hem. Jag och Martin spelade pokémon och hade det mys. Sen gick jag ut och gick i en timme. Har typ världens mensvärk och ipren hjälper inte så jag får gå bort det xD
 
JUSTE! Jag har fått en ny mp3 till min stora glädje, min förra dog så jag blev jätteglad. Ser likadan ut som förra, bara det att den är lila och det står Volkswagen på den x)
 
Tävling imöra. Ska fota Denise så måste ladda kameran. Foton kommer imorgon. CYA!

Presentation


ADVANCEDRIDAH LIKSOM BAAAARA!

Omröstning

Visst kan Globus gå dressyr?!
 Klart han kan! Alla kan!
 Jodå, men inge bra.
 HAN ÄR EN STJÄRNA!
 Nej, jävla köttbulle det där asså.
 Jag vet inte, har inte sett han in action.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards