advancedridah

Alla inlägg under november 2010

Av Kakan - 16 november 2010 23:31

Idag var jag deppig trött och åt helvete, absolut inte på humör för att rida och funderade nästan på att sjukanmäla mig men jag tog mig i kragen - någon jävla gång måste jag ju komma över min rädsla. Och sättet att komma över den på är just det att utsätta sig för det.
 
So, there i was. Men jag fick rida ponny och det känner jag mig assäker på, även fast det var ett tag sen. Dingo blev det. Har saknat honom de här veckorna då jag ridit storhäst, så det var jättemysigt att få sitta på honom. Han är så.. Okomplicerad. Inte för att han är lätt alla gånger, men ganska lugn och trevlig, även fast han är pigg.
 
Så det blev den första galoppen på länge och gud vad det pirrade i magen. Det är alltid en känsla mellan att det är kul och adrenalin. Jag stod upp i sadeln och lät han öka tempot. Riktigt snabbt gick det där ett tag, men sen samlade jag honom lite med och gick in på volterna. Han lydde finemang. Fast ja, han ville gärna göra snäva svängar och även om jag känner mig rätt säker på det så ser jag det lite framför mig - att hästen går omkull. Tack och lov gjorde inte Dingo det. I slutet började han söka sig nedåt så det kändes ju toppen. Skönt att va tillbaka!
 
Fast då jag ska rida storhäst igen kommer jag nog va lite osäker. Det finns så många hästar och så många som jag inte har ridit heller. De flesta storhästarna är ju faktiskt unghästar just nu. Och de är ju som de är. Men jag hoppas att jag kommer över det snart. Vill ju kunna tävla mer nästa år. Framför allt dressyr, men kanske en clear round om jag vågar mig på det. Men vi får se. Skulle gärna hoppa med ponny eller med Rita, men det får man väl se.

Av Kakan - 12 november 2010 23:48

Tror inte bloggen är så hästig längre, men det kvittar xD JAG HAR TRÅKIGT!
 
Gjorde ett personlighetstest http://testportalen.se/personlighetstest.php

"Du verkar vara en glad person som ser ljust på tillvaron! Du är också ambitiös och målinriktad och vet vad du vill. Du gillar att ta det lungt och slappa och anstränger dig inte i onödan. Du ser dig själv som huvudpersonen i ditt eget liv och vet hur viktigt det är att ta hand om dig själv!"
 
IQ-test (sifferserier) http://testportalen.se/sifferserier.php

"Grattis! Du klarade 40 procent av siffrorna!"

EQ http://www.testit.se/test/sk/test_pop_resultat.php?qkod=p1O3KlP2sLOb6iKWaJNvpMiv7aiW4u&r=||e|f|e|e|e|f|f|e|e|f|e|f&tid=1&resultat=||e|f|e|e|e|f|f|e|e|f|e|f
"Din uppriktighet är berömvärd. Du kanske har väldigt högt IQ men ditt EQ är på den lägre skalan. Det verkar som om du har en hel del arbete kvar. Personer som kommer i denna kategori finner sig ofta i häftiga vredesutbrott över andra människors agerande. Låter du dig hejdas av dina starka känslor och låter dessa passera innan du reagerar? Reagerar du på livet och dess förändringar med osäkerhet istället för passion och mål? Misströsta inte! EQ är inte satt vid födsel – man kan förbättra det. Och kom ihåg att, – om livet är 10% händelse så är 90% hur vi reagerar, vi avgör vilket liv vi vill leva." (FAN VAD DET INTE STÄMDE!!!)

Av Kakan - 12 november 2010 21:41

Ber om ursäkt för en väldigt seg uppdatering av bloggen men med allt som händer så har jag liksom inte tid. Skolan, ridningen som jag inte är på och allt däremellan.
 
Min kondition är åt helvete, jag fryser som ett jävla ollon, inget fungerar på det känslomässiga planet, jag är småsjuk och förjävligt trött. Jag är faktiskt en väldigt positiv person, nu på senare tid, men just nu orkar jag bara inte. Ridningen har gått åt skogen och jag tror inte riktigt jag valt rätt linje. Älskar fortfarande hästar ofc, de är mitt liv men... Ha det som jobb i framtiden? Jag tror faktiskt inte det.
 
I tisdags red jag då inte. Var lite sjuk och så. Istället fick jag prova på sushi för första gången på mongoliska. Det var... Konstigt. Men rätt gott, men jag uppskattade den andra, lite mer kryddade maten, mer.
 
Igår skulle jag ta ett blodprov och då pappa skulle komma och hämta mig i skolan svimmade jag. Har aldrig gjort det bortsett från avramlingen. Så.. Det var lite skumt. Men jag börjar bli halvvan nu, även fast det kom som en chock, hah. Känns som man får börja förvänta sig fler svimmningar för jag vet inte vad som händer i livet just nu.
 
Men vet ni vad - skit på er. Nästa vecka är en vanlig skolvecka, ridning som vanligt på tisdag, och sen veckan efter det ska jag praoa på Fors. Tyvärr har jag blivit förbjuden att skriva om praktiken på bloggen (vene varför men så äre..) men jag kanske slinker in något lite bara. Tror det kommer bli jättebra iaf.

Av Kakan - 4 november 2010 16:11

Jag funderar lite på att bli skötare. NU VET NI! Jag tror de blir Zebulon, Bontje eller Rita. De va lediga så.. YÄPP.
 
Igår var jag i stallet med Älin, hon red som en riktig hjältinna på Snow! Och idag har jag asont i huvet och magen och vaknade klockan 2. JAG HATAR LOV!

Av Kakan - 3 november 2010 00:41

Nu är jag skiiitatrött! Vene varför, men det blir så ibland. Har ju lov nu och det suger (jag vet jag är onormal) MEN IAF
 
Idag var jag i stallet. Ellinore fick följa me oxo, tihiiiiiiiiii. Innan färgade vi håret rött på oss båda. Mitt blev typ brunt (lol) men Ellas blev aaasrött! I alla fall.. Sen åkte vi till stallet då. Jag ba wtf när jag såg att jag skulle ha Garbija "Gabbi" typ.. Okänd häst xD Menmen.. Jag var väldigt skakis innan. Jag var jättenervös och hästkraken kände såklart det så hon verkade bli lite stirrig. Då jag satt upp ville hon typ gå fort som FAN till ridhuset så jag red typ halvt in i Hamilton xD
 
Det var ju hoppning idag, haha säger jag bara. Eller föresten det är ju igår för ja.. Det är ju 00:46 nu. SHIIT, aja. Jag är astrött, förlåt. Jag skrittade och travade bara idag. Hon var trevlig, gick i form och så. Men ja, så fort hon verkade spänd eller sprang lite fortare eller så så spände jag mig och typ hyperventilerade. Jag måste lära mig att andas då jag rider, annars tror jag inte det kommer gå så bra xD
 
Men nu måste jag tamejfan sova. Godnatt!

Presentation


ADVANCEDRIDAH LIKSOM BAAAARA!

Omröstning

Visst kan Globus gå dressyr?!
 Klart han kan! Alla kan!
 Jodå, men inge bra.
 HAN ÄR EN STJÄRNA!
 Nej, jävla köttbulle det där asså.
 Jag vet inte, har inte sett han in action.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards