advancedridah

Alla inlägg under september 2010

Av Kakan - 26 september 2010 19:28

Idag så skulle Denise och Texas tävla på Tyresö för första gången då jag tvingat henne att anmäla sig x) Hon var dock i den näst sista klassen, så.. Ja, jag var där väldigt länge då jag inte hade full koll på tiderna, höhö. Men jag var där, praktiskt taget från början till slut. GISSA OM JAG ÄR TRÖTT!
 
De flesta red väldigt bra. Men några små skitungar drog hästarna i munnen så det skrek om det. M-m.. Karin tycker inte om. Men Denise red fantastiskt som vanligt! Texas verkade lite seg, men det rullade ändå på bra. När de kom in på banan så vägrade han dock på första hindret. Väldigt synd, för annars klarade han hela banan utan att riva. Men sånt händer! Denise var nöjd ändå :) Jag tyckte ni var jätteduktiga, Denise och Texas!
 
Ett litet urval av bilderna från idag (i oordning som vanligt..)   


Zoya tror jag den hära prickigkorven heter x)


Denise och Texas :D


HAHAHAHAHAHAH Jonatan x)


Färgglad pålla :)


Gazazza :) Vann någon klass


SÖTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT!


WIEEE! (ridhusbilder ><)


Helikoptersprång x)


Aramis, har varit med i programmet Barbacka en gång, så jag kände igen honom! Har en ny ryttare dock. Vet inte om det gick så bra, ryttaren verkade lite förbryllad över ponnyn. Stackars Aramis D:


AHUYGSUYGIUHAAUFFSAFFAHAF <3


Digra, en ny häst som kom till ridskolan i veckan :)
 
Det var det! Nu ska jag försöka piggna till. Känner mig inte helt stabil idag. Men vore ju synd om man missade något i skolan imorgon. Nämnde det inte, men jag var tvungen att gå till Älta från Norra sköndal vilket tog typ en timme xD Med min pensionärskondis är det en stor prestation så - jag är slut.
 
Godnatt på er! Denise, jag skickar bilderna någon annan dag =)

Av Kakan - 23 september 2010 20:51

Idag var jag då i stallet med skolan igen. Det var najs som fan! Kom dit åtta och skulle då göra i ordning Kabaré då vi skulle ha sitsträning under longering. Det var intressant, jag har aldrig blivit "longerad" förut x) Men Kabaré var jätteduktig, fast lite seg. Jag var lite småspänd, så jag höll i framvalvet, men annars gick det väl bra.
 
Efter det va de dags för den "riktiga" ridningen och då fick jag Rita, vilket jag var väldigt glad över! Jag älskar den hästen, hon är så trevlig och personlig :) Vi fick prova att rida med någon slags båge som gick bakom ryggen och framför armarna så man skulle få bättre sits på något vänster. Det verkade lite flummigt, men det var kul att testa på det. Vi red bara i skritt och trav och det var nog tur för jag har fått lite skavsår lite.. Hmm, här och var x) Gick okej, fick mycket bättre bjudning än vad jag fick på tävlingen.
 
Fick ju faktiskt protokollet från tävlingen idag med diverse kommentarer om ritten och så. Jag lyckades få en 4, vilket var synd men annars var det 5:or, 6:or och 7:or. Jag är hur nöjd som helst, det är ju ändå min första tävling. Kommentaren blev att jag hade lite för öppen form och att det saknades lite bjudning, men annars var det bra så yay :D

  
Jiiita <3

Av Kakan - 21 september 2010 20:47

Första gången jag skulle hoppa på storhäst. Det var pirrigt, ja. Men det gick bättre än väntat, men klart jag var nervös! Men jag hade ju ändå Lukas och efter att ha haft honom förra lektionen kände jag mig ändå rätt så säker.
 
Vi red fram lite. Halter, lite trav och sen kort och ökad galopp. Sen vare dags att hoppa. En liten bana på 5 hinder. 2 gånger var.
 
Första gången gick det helt okej, tyckte jag! Bortsett från att jag kom för nära den andra hästen hela tiden och att hälarna var åt skogen. Han bjöd fint på hindren och lydde hjälperna. Däremot blev det jävligt snäva svängar. Jag var så koncentrerad på att ta mig över hindrena utan att ramla av så xD Andra gången gick det mycket bättre. Man kände att han flög över och det kändes så himla skönt att jag fick just honom att hoppa med. Och han tyckte det var kul! Efteråt fick han massa godis :)
 
Imorgon ska jag ha studiebesök på Stora skuggan. Ingen aning om vad det är, men det är en 4-hgård vet jag i alla fall. Ska bli kul!

Av Kakan - 19 september 2010 16:32

Nu var då min alldeles första riktiga tävling över, och det gick JÄTTEBRA! Eller ja, i alla fall över mina förväntningar, vilka var ganska låga x)
 
Jag kom till stallet klockan 9. Då var startlistorna redan uppe på tavlan. Jag ser snart mitt namn, som startnummer 4 i mellanponnykategorin på RITA. RITA!!!! Jag har aldrig ens ridit hästjäveln förut!? Menmen.. Jag var nöjd ändå, men nervös. Jag hade ju hoppats på Picco som jag ridit typ åttahundraelva gånger, men nejnej.
 
Fixade henne, det tog ett tag. HON BLEV SÅ FIN! Knopparna blev visserligen långt ifrån perfekta, men ändå! När jag var klar så skrittade jag och en annan tjej ut ett tag. Vi vandrade runt lite på ridbanan, och sen var det dags att gå in i ridhuset och värma upp. Jag var ENORMT svettig av okänd anledning. Vi började trava igång, lättridning. Det kändes.. Segt. Hon svarade i för sig på framåtdrivande skänkel och så, men hon hade svårt för att öka tempot. Eller snarare jag. Vi galopperade lite grann, bara för att se att det fungerade. Rita är ju lite speciell i galoppen för hon slickar öronen bakåt och ser SKITARG ut. Men det gick bra, bortsett från de sura minerna.
 
På slutet av framridningen gick hon jättefint på tygeln och så, så jag var väl förberedd inför min start. Jag travade in lite försynt på banan, bara kollade så det inte var några konstigheter med publiken. Det var det inte så jag skrittade och travade runt i väntan på startsignal. JÄVLAR vilken lång tid det tog! De sekunderna kändes långa må jag säga.
 
"Karin, varsegod och rid" och så satte jag igång. Vände rätt upp i trav, utan att hälsa (man skulle ju inte göra det, även fast det kändes fel) och sen satte jag igång då. Kommer inte ihåg så mycket. Min tankegång var helt död under programmet. Jag koncentrerade mig så på att rida rätt vägar att jag nästan glömde bort att jag faktiskt satt på en häst jag aldrig ridit på förut.
 
Men det gick bra! Galoppen var ju... Hmm.. Förbättringsbar. Men i övrigt tyckte jag det gick superduperbra för att vara jag! Så 58.15% blev det (eller något i den stilen, var lite förvirrad där..) och då jag gick därifrån låg jag som 4 av 10, alltså ingen placering. MEN, jag är nöjd och ser fram emot nästa tävling! :)



Fettoass x) (på båda lol)



Mat.. MAT!



Som ni ser ser hon lite kallblodsaktig ut x)



Skulle precis hälsa av efter. Men den hälsningen blev så ful så jag tänker inte ta med den bilden xD




Så här glad ser Rita ut i galoppen..



NÅÅH JAG TYCKER OM DEN HÄR BILDEN



Rita tittar lite förundrat på publiken xD



Dreggel x)



Svanskappa x)



SÖTNOS!
 
Tack mamma för att du kom ändå!
Tack Älin för att masade dig upp på morgonen och tog dig dit och stöttade mig! Och att du fotade också. Bilderna blev fett fina :DTack pappa för att du kom enda från Södertälje! Och att du filmade aswell :D

Av Kakan - 16 september 2010 17:25

Idag vare dags att va med skolan på Tyresö igen. Och det är ju inte helt fel BORTSETT från att man skulle vara där klockan 7 vilket inte är så populärt hos mig som är väldigt morgontrött. Men jag ska inte klaga, var vissa som gick upp typ 3-5 för att komma dit oO''
 
Vi mockade, sopade, fodrade, släppte ut hästar, hade genomgång om grundgrejer och regler.. Sen  var det nog inte så mycket mer med det. Halva klassen fick rida och longera och grejs medan vi bara fick jobba! Kändes lite drygt kanske, men jag är glad att jag kan hjälpa till 8) Då dagen var slut så stannade jag ett tag i stallet ändå och borstade lite på hästar som jag inte lärt känna så bra som verkade snälla: Laikmet, Bontje och Gabon (snygga namn, ohyeah) Alla var jättesnälla. Laikmet var lite så att han skulle alltid kolla på en och puffa på en och gudvetvad. SÅ SÖT!
 
Sen, efter att ha kollat på Gabbi vid isoleringsstallet så åkte jag hem.
 
Nästa gång vi ska dit ska jag få rida 8) Sen på söndag ska jag ju tävla också. PIRRIGT!

  
Lukas, som jag red i tisdags :)

Av Kakan - 15 september 2010 19:33

Jag är värsta stallchejen (alla börjar säga chej så då gör jag också det för jag är cool). Har varit i stallet 2 dar i rad nu 8) Inte konstant visserligen, höhö. Igår var jag och red första gången i min nya grupp och ja.. Det var tamejfasen en upplevelse!
 
Jag fick rida Lukas, vilket jag var glad över. Jag trodde jag skulle få rida en av de mindre hästarna men det blev pang på - 168 cm x) Så de var ju kul. Vi hade förberedande hoppning. Det gick... Ja, inte fan gick det bra i alla fall! Först då jag satt upp så kände jag att faaaan vilken lång hals oO'' Jag orkade knappt hålla i tyglarna för den va så.. LÅNG!
 
Vi satte igång i trav, inget konstigt med det, bara det att jag såg ut som en idiot :) Det var i galoppen allt gick snett. Om någon som läser här har ridit Oliv någon gång så vet ni nästan. LUKAS VAR VÄRRE! Det var som att sitta på en lång studsigare Oliv. Det var svårt så jag stod upp i stället x)
 
Jag hade tillräckligt korta tyglar tyckte jag då vi skulle börja trava över bommar. Men jag märkte ganska snabbt att de var allt annat förutom korta. Då jag väl kom på det så gick det lite bättre. Sen skulle vi galoppera över en bom, sakta av och trava över 3 bommar och sen galoppera över en bom igen. Det var då allt gick ännu sneare! Första gången.. Jag vill inte ens berätta. Han hoppade över bomserien xD Vackert.. Efter det följdes flera gånger då jag galopperade åt sidan istället eftersom jag fan inte fick stopp på hästen. Det var inte så att han var pigg, men jag hade på tok för långa tyglar. Men på slutet lyckades jag några gånger men för att annars sammanfatta lektionen = catastrophé!    (haha pumpa)
 
Idag följde jag med Älin till stallet och kollade. Det var kol! Älin var dock något besviken på sig själv då det inte gick som hon ville. Dingo vägrade 3 gånger och var apig :c Älin blev lite spänd, men tillslut lyckades hon så jag tyckte det var jätteduktigt Älin. DU GAV INTE UPP! THAT'S THE SPIRIT!
 
Så mycket mer orkar jag inte säga faktiskt. Men jag ser fram emot tävlingen på söndag. Kommer få blackout och glömma programmet xD

Av Kakan - 11 september 2010 23:59

Höhö, nästa vecka ska jag rida typ 3 gånger samt ha idrott 2 gånger om jag inte minns fel. FITNESS-KARIN ÄR TILLBAKA! lol. På tisdag är första ridlektionen i min nya grupp. Sen på torsdag ska vi rida med klassen igen och på söndag äre tävling (EEEEEEEEEEEEEK!!!) håller typ på att lära mig programmet, men med mitt guldfiskminne kommer jag nog bli utesluten xD Vi får se.. Ska ju rida LB sen typ.. Den 30/10 tror jag de va. Det kommer gå åt helvete, men förhoppningsvis får jag hyffsade procent nu på LC:n, det är ju mitt mål.. Typ.
 
Men nu ska jag sova. Har typ världens träningsvärk. Sprang över 1 km igår (jag vet, jag är dålig xD) och sen så sprang jag lite idag för jag trodde det skulle ta bort träningsvärken, men det blev bara värre xD Hoppas jag kan gå imorgon. GODNATT!

Av Kakan - 9 september 2010 18:03

Tjohopp tjohej! Idag var vi då med skolan på ridskolan. Det är ju typ "en del" av skolan egentligen men iaf! De var väldigt kul. Bortsett från diverse dryga kommentarer... *mummel*
 
Först fick vi en liten rundvandring runt anläggningen. Det var inget nytt. Efter det delades det ut hästar. Klassen delades på mitten in i två grupper. Många red storhästar, men en del hade ponnys. Jag var en av dem (FUUUUUUU!) Nejmen jag fick Minty och det var jag gla över   Mikaela ba: "ja, Karin, du känner ju hästarna så du kan få ta Minty." Så.. Så blev det!
 
Ridningsbiten är inte så mycket att snacka om. Vi red i skritt och trav, lite volter. Inte så mycket mer än så. Småkikade lite på de andra, men ska inte yttra mig alltför mycket om det (inte så att någon var dålig eller så!) men i alla falla.
 
Efter vi släppt hästarna i hagen så fick vi lunch och sen en rast. På rasten red jag på Woody. Ingen riktig häst för er som inte vet xD Efter det kom vi (en aning försenade) till klubbrummet för att kolla på en film som handlade om säkerhet. Sen diskuterade vi lite grejjor och sen var dan slut 8)
 
Ska bli toppeeeen att rida där med skolan! Fixade då jag väl var där en ny ridgrupp.. IGEN. Men den här gången kommer jag rida storhäst och klockan 18:00 på tisdagar. Helt fantastiskt!
 
Dags och sluta nu då jag ska ta och äta en sallad men jag slussar in en liten bild på Cocktail "Kuken" som jag kallar honom x)


SÅ NUSSIG!
 
Hejdah.

Presentation


ADVANCEDRIDAH LIKSOM BAAAARA!

Omröstning

Visst kan Globus gå dressyr?!
 Klart han kan! Alla kan!
 Jodå, men inge bra.
 HAN ÄR EN STJÄRNA!
 Nej, jävla köttbulle det där asså.
 Jag vet inte, har inte sett han in action.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards