advancedridah

Alla inlägg under juli 2010

Av Kakan - 17 juli 2010 14:52

På morgonen åkte jag till stallet med pappa. Det var helt tomt. Han åkte iväg så jag bara "jaha.. nudå?" Så jag gick och hämtade Dimma i hagen. Men innan jag hunnit gå över vägen så kom Marielle och frågade om jag ville prova en annan häst, och det ville jag! Så jag fick lämna tillbaka Dimma och hämta ett annat sto som gick i samma hage som hette Dockan. Kände igen henne från igår på hoppträningen. Marielle klagade lite på henne och sa att ryttaren behövde köpa en ny häst. JAG KAN KÖPA DEN?! xD Haha. Först då hon sa att jag skulle rida den så tänkte jag: snälla säg att det är sant och att jag ska få köpa hästen! Fast det fick jag inte såklart :c
 
Hon var superduperfin! Såg ut som en fjording ungefär utan ståndman (haha). Och att rida var hon jättemysig! I alla fall i skogen. Där gick hon i form i både skritt och trav. Hon saktade inte av förns man sa åt henne att göra det. I LIKE THAT! Fast ja.. Hon var ganska tjock. Var tvungen att byta sadelgjord, fick inte igen den xD
 
Efter skogsritten med Marielle fick jag rida på banan ett tag. Då var hon lite segare men ändå finis. Me want 8) Sen då vi kom in i stallet så gick jag iväg ett tag för att hämta colan som jag ställt i kylen och då gnägga hon åt mig! AAAAAAAAAAAAAAH SÅNT FALLER JAG FÖR! Nej nu håller jag på att bli tokig but i liked her 8)
 
Nu ska jag sluta va jobbig. Det var sista dan nu och nu blir det hästuppehåll i en dag, UÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ! Sen ska jag ut med Dalton. Eventuellt Lina. Lina har nämligen artrit så jag vet inte om jag får ta ut henne eller ej men hoppas på de :') Bay!

Av Kakan - 16 juli 2010 13:41

Asså UÄHÄSHKAGH på att bilderna blir i motsatt ordning .__. BUU BUU!!
 
Idag vare hoppträning på Dimma då. Hon var mycket lugnare idag och dampade inte så mycket som hon gjorde idag. Det var jag och tre till tjejer med deras egna hästar som red. En fuxponny, någon black och en storhäst. Kände mig lite liten på lilla Dimma men egentligen så är hon väldigt lagom stor för mig tycker jag! Fast vi ser små ut, hihi..
 
Hämtade henne i hagen. Förut har hon låtit mig ta henne på en gång men nu så gick hon därifrån en bit. Jag följde efter, till slut stannade hon och så satte jag på grimskaftet x) Bra försök där..
 
Började med självständig uppvärmning. Jag var lat och skrittade mest, men travade även lite grann och tog något varv i galopp. Sen kom Marielle och så var det dags att hoppa.
 
Jag SÖG! Alla andra var ju typ hoppryttare i för sig, men ändå xD Tycker om att känna mig dålig ibland, haha. Hoppade två hinder till att börja med och sen en kort bana på 5 hinder. Dimma var seg men det gick att få igång henne med lite envishet. Marielle tjatade på mina hälar, vilket var bra. När jag kollar på bilderna så märker jag verkligen hur illa det är xD Sen ville hon ha lite mer tempo. Jag som inte tycker om då det går så fort skulle helt plötsligt galoppera i full fart mot hindret. Tänk om hon tänker vägra liksom? Men hon hoppade banan så snällt. Fast sista hindret slapp hon undan så jag fick göra om. Bu för mig!
 
Men hon sa att jag var duktig i alla fall. Att det gick väldigt bra för att inte vara en riktig hoppryttare x) Haha, så hon har märkt det hon.. Ja, det kanske inte är så svårt att märka.


Trött... xD


Hihi, gillar bilden 8)


Gillar den här oxo 8)

 
Fokuserad... Kolla första bilden AHAHAHHAHAH! Mitt fukken ansikte.
 
 
"Okej då.."


Vafan håller jag på med? xD


Bra exempel på hur förjävliga mina hälar är .__. Handen också för den delen.


Drickpaus xD


Tjo och tjim!


Går i form naaat


Hejhej :D


Hon ba "ONAJ, inte Kaaarin! Hon som är så ful och mongo och jobbig och störd och hon rider som en grep!" (notera min superdupersnygga zebratröja som jag svettade ner sen..)
 
Imöra är sista "privatlektionen" och sen åker jag till Älta och sen till Hälsingland. Kommer sakna Dimma lite 8) Hon är lite kul! Och så snäll också   

Av Kakan - 15 juli 2010 19:36

Först: OMG DET NYA KORNALBUMET HAR KOMMIT! Vågar inte lyssna dock! Blir fan nervös x'D
 
Och nu kan jag börja med inlägget, tjohej. Idag fick jag rida på Dimma igen. It felt good. Verkar som jag ska rida henne samtliga dagar. Hon är ganska lättriden och så, men vafan, idag dampa hon typ över allt! xD Först tog jag henne ur hagen och helt plötsligt blir hon skiträdd för ett staket, typ stannade och kollade misstänksamt på föremålet. Sen red vi ut.
 
Everything was just fine. Vi tog en lång galopp på ett fält. Helt plötsligt får hon för sig att något var läskigt och sprang typ 3 meter åt sidan och fortsatte sen framåt. Jag är lite osäker på att galoppera utomhus, även om jag tycker det är kul, för jag vet att hästarna kan få för sig lite grejer då. Så jag höll i sadeln. Efter ett tag kom jag på att det fanns ett handtag på sadeln. FUUUUUUUU!!
 
På tillbakavägen så blev hon rädd för någon okänd sak och typ tog ett skutt och steppade runt. Vet inte riktigt vad som hände. Sen kom en bil som hon blev rädd för också xD När vi passerade ridbanan kom en långtradare och hon blev lite skrajsen. Kan iförsig förstå det, hatar också långtradare och lastbilar.
 
Duschade av henne. Det tyckte hon var läskigt. Sen fick hon flugmedel på sig och sen skulle jag släppa ut henne i hagen. Bara det att det var en konstig höflyttningsmaskin (?) ivägen som lät och höll på så då dampa hon igen xD Fick ta världens omväg pga det. Lol!
 
Imorgon ska det vara hoppträning och jag kommer med stor säkerhet att ramla av då men man vet ju aldrig, ska ha säkerhetsväst den här gången i alla falla. Pappa ska eventuellt fota också, hope he does 8D
 
TJINGELING!

Av Kakan - 14 juli 2010 13:35

Haha, JA det har hänt.. Jag har ramlat av, FÖRSTA GÅNGEN NÅGONSIN! Det kändes dock gay för jag kunde hållt mig kvar mycket väl men jag orkade inte för det var varmt och jobbigt xD Så jag gled av, tro det eller ej. Ingen tror dock på det jag säger om att jag kunde hållt mig kvar osv MEN JAG KUNDE DET! Haha, fast nu gjorde jag inte det då..
 
Det var då första gången jag red på riktigt på länge. Jag fick rida på Dimma, Fridas fd. favorit x) Jag var nästan bombsäker på att jag skulle få Stella men nejnej :c Först så gjorde jag i ordning henne (varken Denise eller Frida hjälpte till, apungar..) och sen så satt jag upp på ridbanan och sen skrittade jag och en annan tjej iväg ut i skogen 8) Det var mysigt. Dimma var seg dock. Men när det blev galoppsträckor så galoppera hon på fint, inte för fort dock x) Icke anstränga sig i onödan.
 
Men själva avramlingen då.. Ja, de hade lektion på ridbanan i hoppning. Först skulle man hoppa över ett pyttelitet kryss och sen trava över lite bommar och sen göra skänkelvikning. Det gick bra och skänkelvikningen gick jättebra i trav. Visserligen gick hon typ som en jävla giraff hela passet men ändå. Sen så skulle vi hoppa ett litet kryss till från andra hållet. Jag var ganska lat och orkade inte riktigt hålla igång, halvglappa tyglar, kände absolut inte för att hoppa men tänkte att  ja, hon hoppar säkert. Men nej, hon totalvägrar direkt. Jag ba: men herregud det är ett kryss xD Jag höll på att ramla av men höll mig kvar. Marielle sa åt mig att komma igen och det gjorde jag, jag försökte lite halvhjärtat men det blev ännu en tvärnit. Jag försökte hålla mig kvar en stund, och jag vet att om jag hade envisats mer så hade jag suttit kvar men jag ba "Äsch" och så föll jag ner xD Inte sådär jättedramatisk avramling direkt, var inte direkt så att hästen skenade mot hindret och tvärvägra. Jag kom i en ganska lugn trav, PÅ ETT JÄVLA KRYSS! Pinigt..
 
Men nästa försök kom jag över. HURRAY! Här kommer lite bilder, tagna av Fridojs :) I oordning som vanligt, vad gör jag för fel? xD



Mmm jättefint xD



UÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ



Snyggaste avsittningen någonsin xD



Söker sig nedåt, jaja..



Bommar x)



Hopp! Ser ut som jag drar hästen i munnen, men det var inte meningen om jag gjorde det! Jag var bara så fokuserad på att ta mig över efter avramlingen xD
 

Haha, första gången hon vägra. Föll inte av här dock xD



Fokuserad på hindret..



HEEEEJ!! :D
 
Det var allt för mig för idag. Ikväll kommer Denise och hennes föräldrar på middag, ska bli kul 8) Looking forward to it! Får se hur nästa "privatlektion" (tkr inte den idag kunde kallas privatlektion direkt..) går. Återkommer! Cya.

Av Kakan - 13 juli 2010 22:15

NEJ!! Det är inte roligt längre! Det här jääävla vädret. Typ 30+ och man smälter bort i solen :c Typ omöjligt att undvika den, för den förföljer en överallt! Tack och lov blåste det idag också men för övrigt i'm not pleased!
 
För några dagar sen var jag och Frida och fotade vid Gärtuna. Sååå inte värt! Vi cyklade och Frida cyklade som en galning för hon ville komma fram fort. Och jag som är så jävla lat och hatar värme... Nej fy fen. Dåliga bilder blev de oxo. Och svettig blev man, ja tackar ja!
 
Hästarna var jättetråkiga. De bara stod och betade typ. Hade det varit svalare ute hade det varit kul men näee! När vi kom hem var jag död.
 
Orkar inte ladda upp så mkt bilder då de flesta blev bajs. Det fanns en jättesöt liten fuxshettis som jag fotade men hans.. Sak (ja jag kallar den det.. ehum.) förstörde bilderna då den hängde och slängde .__. Too bad, too sad.


Fölis, ahhah, den hade bandage runt benet x') </3


Shettiiiiiiis :D Sweet.
 
De var det, ja. Imorgon äre ridning för moi! Första privatlektionen :) Frida ska med och förhoppningsvis så både fotar och filmar hon mig så jag kan lägga upp något någorlunda relevant i bloggen för en gångs skull..

Av Kakan - 10 juli 2010 17:55

Idag var jag och Frida somsagt hos Denise. Hon hade både Ebro och Texas idag, så två kunde rida och en fick gå. I början red jag Ebro fast sen kom det en galoppbacke och då pallade inte jag. Han var jättemysig annars tyckte jag 8) Sen fick jag gå en bit uppför en riktigt förjävlig backe och jag blev sååå andfådd! Sen red jag Texas. Skrittade mest men jag fick faktiskt en liten galopptur på Texas då hästarna helt random började tävla. Det var lite läskigt, kul tho :)
 
Men nu ska jag inte tjattra så mycket mer. Här kommer lite bilder, i oordning som vanligt x')


Moi et Ebro. HAHAHAHAH EBRO HAR KEPS x'D Älskar då hästar har det, ser roligt ut.


Ja, såhär står det på Ebros box x'D


Fridojs och Denajs.


Ebro wants me. Såklart han vill, Frida och Denise mobbar ju honom bara :c


Nejmen Texas, det är faktiskt inte jul än..


Julstämning x)


Denise och Texas, nawzi!!


Jag och tuffa killen!


YOO!!


Jag på Texas. Notera att jag har på mig mina nya ridstövlar 8) Invigde dem. They was gr8.


Lål xD

 
Full rulle! x)


Texas och Frida :)
 
Kthxbai!

Av Kakan - 10 juli 2010 06:01

Här har man gått och längtat i flera veckor på att ridlägret ska starta igång, och VAD händer? Jo, RIDLÄGRET BLIR INSTÄLLDT! -.-' Pappa ringde mig i förrgår och berättade att det hänt något tråkigt, jag trodde att någon hade dött men så var ridlägret inställdt. Lika illa det nästan, UÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!! Fan säger jag bara.. Jag som hade sett fram emot att rida på måndag :c Men det blev bara 3 anmälda till ridlägret, och det går ju bara inte att ha ett ridläger på 3 personer xD
 
Blev inte överdrivet ledsen, sur eller arg eller så. Bara något besviken. Tack och lov kommer jag få kompensation och få rida 4 privatlektioner, onsdag-lördag. Så det ser jag fram emot, men det är ju långt ifrån samma sak. Dock har jag aldrig fått en riktig privatlektion vad jag minns, så det ska bli spännande! Har ingen aning vad vi ska hitta på. Antagligen kommer hon på något eller så får jag komma med förslag. Jag skulle vilja satsa på typ att få hästen att gå i form och söka sig nedåt för jag ska ju anmäla mig till två dressyrtävlingar och det känns inte bra om hästen går som en jävla giraff genom programmet xD Sen vill jag gärna hoppa någon gång (hör och häpna!) för nu kommer jag inte få hoppa förns i augusti och det är bra att hålla hoppandan uppe så jag inte fegar ut sen x)
 
Som det kan gå.. Men det blir nog bra. I'm positivo. Idag ska jag dessutom följa med Frida till Denise och Texas :) Vene om Frida sagt att jag ska komma, men det ska jag i alla fall. Tror inte jag kommer orka rida i det varma vädret, men jag skulle vilja sitta på Ebro och se om han kastar av mig eller något x) Jag har faktiskt aldrig ramlat av och det känns som det är dags nu.
 
Menmen.. Talk to ya later!

Av Kakan - 8 juli 2010 19:22

Har typ INGET att göra. Har sovit halva dan för att sedan städa halva dan och nu? Nu blire tråkigt så därför bestämmer jag mig för att visa lite hästar som inte står på ridskolan längre, bara för skojj skull 8)


Traviata, ett litet sto som kom från Visingsö. Fick lite problem och höll inte för att gå som ridskolehäst utan behövde gå mindre så därför sålde de henne vidare :c


Goda, den här ponnyn tyckte jag om! Hon var iförsig lat, men hon var mysig och jättesnäll att sköta. Passade dock inte som ridskolehäst så de slutade hyra henne så nu är hon tillbaka på Grällsta om hon inte flyttat vidare.


Tuborg! Ja, jag vet jag har bra minne som kommer ihåg alla namn på hästarna 8) Hyrde honom från Vedbände, hann aldrig rida honom.


Caprice, också från Vedbände. Då man tränsade henne så högg hon tag i bettet, det tyckte jag var kul x)


Fantom, jobbig ponnyjäkel x) Seg och gick sin egen väg hela tiden. Också från Vedbände.


Comet <3 SÅ JÄVLA SÖT! Slutade hyra honom från Karlshem.


Myntha, lugnt en av de bästa hästarna jag ridit. Väldigt pigg och framåt x) Stark. Stötig galopp. Kom från Vedbände.

Och här är min älskling 8DDD <3 Don Habitus "Don" min första sköthäst. Så här sur kunde han se ut ibland då man borstade honom på magen men annars var han underbar! Såldes för att han behövde trappa ner. That was a sad day :(


Don undersöker kameran xD Han var supersnäll, man kunde gå under magen på han.


Moses 8) Såldes vidare till hästhandlare tror jag.


Easy <3 Jätteunderbar ponny. Tyvärr blev benet avsparkat i hagen, så han var tvungen att avlivas på plats :/ Saknar honom mycket, han var så fin och go!


Supreme. Även hon avlivad :/ Kommer inte ihåg varför. En av skolans bästa ponnys.


Petra, hade en kort vistelse på Tyresö. Kom tillsammans med Lady och Dingo tror jag :)


ASSÅ ÅÅÅÅÅÅÅÅH KONTUSZ <3 Min lilla tuss! Tussen var hyrd från Grällsta som många andra. Konik är han. Var uthyrd till en tjej som hade cancer och fick hyra honom för att uppfylla sin önskedröm! Tussen var ganska seg, men väldigt behaglig att sitta på. Saknad!


Cascada, avlivades. Tror det var något med benen :/ <3 Gillade henne.. Fast jag gillar ju alla pållar iförsig xD


Charlie! <3 Fick problem med magen och fick avlivas akut tyvärr :( Hoppas han har det bättre nu.


Helt underbar bild på Luxette xD Den där jävla araben. Jag var så inställd på att hata henne i början. Jag var fast besluten att kallblod var bäst och att en liten spinkig arab var bara jobbig och nervig. Men Luxan, det var en härlig tjej! Fick rida henne mycket då vi passade bra ihop tyckte ridlärarna :) Kom från Vedbände.


Och ännu en bild på Tuborg. Lilla nalle!
 
Det var det.. Nu är det bara helgen kvar och sen är det ridläger på måndag YEEEEES!! Hur fan ska jag orka upp så tidigt? xD Becca: Det är ett vanligt ridläger med uteritter i skogen, bada men även ganska mycket hoppning  ;)
 
BAI!

Presentation


ADVANCEDRIDAH LIKSOM BAAAARA!

Omröstning

Visst kan Globus gå dressyr?!
 Klart han kan! Alla kan!
 Jodå, men inge bra.
 HAN ÄR EN STJÄRNA!
 Nej, jävla köttbulle det där asså.
 Jag vet inte, har inte sett han in action.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards