advancedridah

Alla inlägg under augusti 2010

Av Kakan - 28 augusti 2010 00:34

Nu har jag då lyckats klara av första veckan :) Det har gått bra samtidigt som det gått dåligt. Det bra är att klassen är asnajs och att alla är trevliga och att man har någon att vara med plus att lärarna är bra. De dåliga är att jag måste gå upp tidigt och att jag lyckats skolka en dag redan (A) plus att jag missade första lektionen idag (A) En sak som också är bra är att de har djur på skålan :) Har bekantat mig lite med dem. Favoriten hitills är nymfparakiten (glömt namn) som gillar att bli kliad på huvudet 8) Den jag inte tycker om är Bengan, en skäggagam. HAN HATAR MIG! Han typ blåser upp sig och försöker utmana mig då han ser mig >8( Bajskorv med hatt på, säger jag bara!
 
Men nu ska jag duscha snabbt, sen ska jag sussa. BAH!

Av Kakan - 25 augusti 2010 20:15

Idag så fick vi galoppera för första gången den här terminen. Hästarna har ju inte kunnat göra det pga fetma, hahahah (lol) nejmen de har gått på sommarbete och så.. Jag fick Oliv. Det gick bra. Han var piggare än vanligt :D Och han bet mig inte den här gången     Dog typ i galoppen gjorde jag. Har typ världens svagaste bål för tillfället. Inte direkt hållt konditionen uppe de senaste veckorna. Var ju ute och sprang med Elin, red, gick och massa ett tag. Men sen då jag kom tillbaka till Stockholm så blev jag ett fetto x)
 
Passade på att hämta anmälningslappar till tävlingarna. Har inte riktigt bestämdt ännu vad jag ska anmäla mig till. Annika sa att jag fick anmäla mig till LB:1 dressyr om jag ville men jag är lite feg så jag startar nog en LC:1 istället. Kanske två. Eller så tar jag en LC och en LB. JAG VET INTE! Jag har ju aldrig tävlat dressyr förut. Men jag vill! Får se.. Ska kolla igenom programen och så. Hoppas jag inte skämmer ut mig!
 
Det går supääääääääär i skolan också! Har lyckats få några små kompisar. Vilket jag inte trodde jag skulle få den första skolveckan. Så allt gick över förväntningarna om man säger så :D Alla verkar schysta och så. Vi verkar ha rätt schysta lektioner också. Inte sååå mycket matte x) Imorgon ska jag ha min första mattelektion. Är lite nervös. Hoppas läraren är bra för jag behöver all hjälp jag kan få.. ÄR JÄTTEGLAD ÖVER ATT SKOLAN HAR BÖRJAT! Längtat så mycket..
 
Men nu ska jag duscha. Kan ju inte gå och lukta häst imorgon i skålan. Hejdah!

Av Kakan - 22 augusti 2010 16:12

Jag har fett tråkigt så skriver lite granna 8) Somsagt så kan jag inte rida på onsdag vilket suger HÅRT! Men jag ska nog försöka rida igen någon gång i veckan. Sen funderar jag på att ta grönt kort. Blir en kurs nu snart. Vet inte om jag kommer att ha nytta av det men ändå x) Kan ju va kul att ha! Höhö. Får väl se.
 
Igår var jag på bröllop. Min kusin Gösta gifte sig med Jenny. STORT GRATTIS! Det var ett jättekul bröllop. Jennys släkt var rolig. Plötsligt kände man sig otroligt tråkig och grå xD MJAUIE!
 
ALLTSÅ kolla den här hästen! Så fukken cute! Vill ha 8)
http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=381119

Av Kakan - 20 augusti 2010 17:48

Nu har den "riktiga" skolan satt igång också och det tycker jag är toppen. Sommarlovet har varit väldigt långt för mig och jag skulle inte stått ut många dagar till.
 
Det hela började med upprop i aulan. Sen delades man in i sina klasser och fick gå till ett klassrum för utdelning av diverse papper, få lite koll på lärarna. Hann inte prata sådär jättemycket med min nya klass. Inte kolla så mycket på dem heller, men jag vet i alla fall att det BARA är tjejer. Hade inte förväntat mig något i för sig, men det kan bli lite jobbigt efter ett tag kanske. Eller.. Vad vet jag, alla är säkert jättesnälla 8)
 
Vi ska tydligen börja rida redan vecka 36 om jag hört rätt! På måndag ska jag ha hästkunskap. Så.. Det är fullt med roliga grejor på g. Sen ska jag försöka lyckas få mig själv att tycka om matte. Det är mitt sämsta ämne, så jag skulle gärna behöva lite motivation. Annars känns det najs att få hästundervisning i skolan. Det kunde man aldrig tro, haha!
 
Som schemat ser ut just nu (har bara nästa veckas schema) ska vi ha idrott två gånger i veckan. Det låter perfekt tillsammans med ridningen. TUMMEN UPP!
 
Tyvärr ska vi ha ngn slags "lära känna dag" på onsdag, men 2:orna och 3:orna. Jag tycker i för sig att det är bra och så, MEN, det är precis då min ridning är! Så jag har inget val, jag måste rida igen. Kommer troligen få byta ridgrupp också. ÄLIN! BYT FÖR GUDS SKULL MED MAJ!!   

Av Kakan - 19 augusti 2010 21:23

Åh herre i höjden, imorgon börjar skolan! First day at the new school, hell yah. Men jag är inte nervös än. Vet inte om jag ens kommer bli det!
 
I onsdags var jag i stallet. Fick Oliv, Bella fick Picco istället för mig (grr..) men jag var helnöjd med honom. Han är ju så snäll. MEN (!) igår så var han lite dum och tog ett smakprov på min arm. Inte så trevligt! Så nu har jag ett litet blåmärke som gör lite ont då man petar på det :c DUM HEST!
 
I övrigt gick allt bra. Uteritt, skritt men även lite trav. Vi red en väg jag aldrig ridit förut, så de va najs. Red förbi ett stall bland annat. Två hästar galopperade efter oss (NAWZI!). Oliv är en väldigt lugn häst så han kollade bara lite på dem med spetsade öron. Dock så gick vi förbi någon liten byggnad som lät konstigt och då frös han till ett tag, men sen var allt bra :)
 
Hoppas att det kommer lite nya mellanponnys snart! Gera, Hazena, Malwin har ju åkt. Säkert några fler som jag inte kommer ihåg. Men.. TJINGELING!

Av Kakan - 16 augusti 2010 10:30

I lördags fick jag då en ny dator så nu ska det förhoppningsvis gå bättre att fixa här x) Min föregående data har ju varit helt.. Ah, jag vet inte vad. Men det kändes som att simma i sirap typ, hah.
 
Ska ev. på konsert idag. Pain, men mår typ skit så jag tror inte det blir så. Men på onsdag är det ridning i alla fall. Då blire röjj i lådan!

Av Kakan - 13 augusti 2010 00:43

FY HELVETE VAD JAG BEHÖVER EN NY DATA! ärligt talat, ni skulle se den nu.. Man får vänta 5 minuter för att komma till nästa sida, lolz. Så jag ska prata med pappa om en ny för det här fungerar inte längre.
 
I förrgår så började jag rida på ridskolan igen i alla falla! Kom ganska sent, men hästarna var redan klara så det gjorde inget. Hade fått några nya i gruppen. Någon tjej valde Globus. Konkurrens... o_OOOOO xD
 
Vi fick välja hästar. Jag orkar inte hävda mig fram så jag sa "Vem som helst utom Lady" haha, jag hatar den pissmärren. Så jävla sur att sköta och inge kul att rida, men söt är hon 8) Blev tillslut Picco. Det var jag nöjd med. Han är ju lite av en favorit. Han är pigg, men man kan samtidigt lita på honom så han är perfekt pour moi. Vi red i skogen och han förde mig trofast över stock och sten. Var lite läskiga backar måste jag säga. Typ branta steniga backar som hästarna nästan måste hoppa över T.T men han var jätteduktig, min lille pöjk.
 
Bara en vecka tills skolan börjar! LÄÄÄÄNGTAR :D Men nu segar datan så nu ska jag lägga mig. Hare bra!

Av Kakan - 8 augusti 2010 00:47

Juste! På onsdag så börjar ridskolan så då får man träffa pållarna igen och Älin! Var länge sen jag träffa na. Vi kommer ha så mycket att prata om hihi!
 
However.. Så kommer jag till Älta på tisdag. Ska slagga hos Millan. Och nästa dag så äre ridning då. Klockan 17:10, men måste åka tidigare ofc. Måste ju hinna borsta pållfan också. FAN! Då måste jag gå upp jättetidigt ju. Typ.. 2 D: ONAJJ! Haha, min dygnsrytm är mongolid. Vaknade typ halv tre idag *tummen upp*
 
men gonatt!

Presentation


ADVANCEDRIDAH LIKSOM BAAAARA!

Omröstning

Visst kan Globus gå dressyr?!
 Klart han kan! Alla kan!
 Jodå, men inge bra.
 HAN ÄR EN STJÄRNA!
 Nej, jävla köttbulle det där asså.
 Jag vet inte, har inte sett han in action.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards