advancedridah

Alla inlägg under mars 2011

Av Kakan - 31 mars 2011 22:09

Ja, som ni såg blev ju bilderna helt **%"&¤!(&!(/("!# då jag laddade upp dem men jag orkar inte ändra påt. Tjingeling!   

Av Kakan - 31 mars 2011 21:47

Dag 11 - En bild på din favorit ponny.
 
Alla trodde jag skulle ta Globus nu, men det har varit så många bilder på honom på senaste så jag bestämde mig för att ta en bild på Dalton istället, en av mina andra favoritponnier. Dalton är en svart liten ponny, antagligen korsningsponny eller russ, vet faktiskt inte men han ser ut som ett russ. Han är 14 år gammal om jag inte minns fel och jättesöt!
 
Han går som sällskapshäst till Lina, en fjording jag red på somrarna förut. Förut kunde även jag rida på honom, även fast jag inte föredrog det då han är ganska pigg och busig. Han går fint på tygeln, men är för övrigt oduglig som ridhäst. Eller nej, men han hatar barn och han kräver en ruttinerad ryttare. Eftersom han bara gått och skrotat i hagen i flera år så har han ju såklart en ganska rejäl mage så det är väl kanske därför ridningen inte gått så bra.
 
Blir ju lite fler än 1 bild nu men ändå x)
 

Visar upp sitt rätta jag xD




Jak er otstellningshest.
 

 

Säga vad ni vill men jag tycker hans trav e snygg 8)


Riktigt fin tycker jag! Lite tjock kanske men det gillar vi!


Fiiin hest :D
 

Omnomnomnom..


Såhär går det då Dalton ska galoppera (och ja, Oliwia har långa tyglar i för sig men han sliter de ur händerna på en ändå så xD)
 

Dalton och Ida :D <3 söta som få!


Här ser man klart och tydligt hur tjock han har blitt xD


Charmig bild, jag vet xD Från koringen i somras. Jag leder och jag gör det.. Dåligt men Dalton är som han är! Magen <33


Och den ökända bilden! Fan vad ful jag e *wait for compliments*
 

Också avslutningsvis en bild på fiinaste Lina <3333333
 
Somsagt.. Mer än en bild men.. ÄLSKAR HONOM! OCH LINA! OCH GLOBUS! GAAAH JAG ÄLSKAR ALLA HÄSTAR (förutom Lady, hon e dum xD)

Av Kakan - 29 mars 2011 19:54

Idag vare ett jävla liv på ridlektionen!
 
Vi red ut till en början. Fick typ ångest som fan. Jag vene, att rida ut då det är vinter.. Usch. Och så är hästarna typ nervösa och har damp. Men jag kom in i ridhuset oskadd i alla fall.
 
Hade Szmeris igen :) Temat var markarbete, alltså bommar. Alla hästar tyckte det var jättekul, lite föör kul nästan. Först skulle vi gå över ett par travbommar i trav såklart och efter det skulle vi fatta galopp, ta ett varv på en volt, sakta av till trav och trava över en till bomserie. Har sett övningen förut på Strömsholmsmetodens "hopplära" (ja, jag är nörd och har filmen hemma men den kosta typ 40 spänn xD)
 
Ja.. Jag var ju somsagt lite mesig så det blev bara ett varv på den och sen blev det mest skritt och trav för min del. Hade gjort det om det inte varit för att Vectra kom och gjorde en liten konstig bakutspark/bocksprång så att Szmer fick snulle. Visste redan att hon var lite så, men idag var hon galen xD Gjorde det lite titt som tätt då någon häst kom för nära.
 
Sen så fick Gabon damp också. Vene varför, men det blev lite rodeo men ryttaren höll sig kvar tack och lov 8)
 
För att sammanfatta det hela: inte så mycket arbete för min och Szmers del. Vi jobbade med igångsättningar lite i början dock och då var han helt underbar! Kände verkligen hur benen satte sig under kroppen på honom då han satte igång i trav igen! Sen så gick han jättesnällt på tygeln som vanligt 8) 5:e gången i rad jag rider honom, bebisen!
 
PÅ SÖNDAG ÄRE TÄÄÄVLING! Är sammanlagt 13 stycken som ska starta LC på storhäst, med andra ord tough competition och inte en chans att få en placering, men det är ju inte mitt mål direkt utan mest att få se att jag har utvecklats sen förra gången 8) Sen är det också en privatryttare. Hoppas dem tävlar för sig, annars är det fan orättvist xD Hoppas på Szmer för bästa resultat!

Av Kakan - 27 mars 2011 23:07

Tjenareeeeeeeeeeeeeh...    (AAAAAAAAAAH EN KATT!!) Ja, jag orkade inte fota idag. Alarmet ringde och jag ba "nä.." och sen somna jag om och sov till typ 2. DET VAR SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ SKÖNT! Jappjapp, nu vet ni. I alla fall.. Jag ska tävla på söndag som ni vet :) Har nästan glömt bort programet känns det som så måste nog plugga på det.
 
Behöver ordna upp snart vilka som ska med och vilka som inte ska med? Kommentera om ni ska med, eller sms:a mig eller något. Kommer ha värsta hejaklacken xD I dagsläget vet jag att typ 7 st ska komma. Blir ju fan nästan nervös, nu måste jag göra bra ifrån mig så ni inte kommer i onödan x'D Hoppas på bra pålla! Några få ta och hjälpa till med stackars hästkraken och nån får filma och nån får fota med min superduperkamera. WOHOOO, KOMMER BLI DEN BÄSTA DAGEN EVER!! Kjö.

Av Kakan - 25 mars 2011 19:10

Är väl dags att fortsätta med den lilla listan..

Dag 10 - Mina hästdrömmar.
Ärligt talat så har jag nästan inga drömmar i sikte. Jag vill jättegärna ha en häst till och börja med, men sedan så ska jag och Emma starta en stuteriverksamhet. Och rasen vi ska avla på är shetlandsponny! Vi har inte planerat sådär jättemycket ännu det enda vi vet är att våra hästar INTE ska gå och skräpa i hagen utan användas till körning framför allt och ridning om det är möjligt att hitta någon liten ryttare :) Vi får väl se om det blir av, jag är i alla fall jävligt pepp!
 
Men under den tiden måste jag också ha en häst jag kan rida på. Antagligen en skogsmulle eller akademisk riden häst som jag får skola själv. Men jag har inte tänkt så långt angående det. Bara jag gillar hästen så kan det ju bli vad som helst.
 
Ja.. Det var väl det. Nu ska jag chilla som FA-AN med cola och choklad 8) På söndag blire tävling. Ska inte tävla själv, utan bara fota och så. Men nästa söndag så äre min tur! FUCK YEA!   

Av Kakan - 23 mars 2011 18:41

Har en riktigt dålig dag idag känner jag, men jag ska försöka skildra gårdagens ridning ändå på bästa sätt 8) kbry liksom, men.. Ja, lite bilder, kan ju vara kul att se och peka på alla mina små brister.
 
Temat var i alla fall working equitation, som ni kanske har hört talas om. Jag hade Szmer <3 Vi skulle rida en del med enhandsfattning men det gick ju sådär. Hade Szmer svarat på sidförande hjälper hade det kanske gått men nu gör han inte det utan han styrs helt och hållet av tygeln. Åtminstone igår, för det gick åt skoga.
 
Vi red ut en kort stund innan vi gick in i ridhuset. Det blåste och va en massa konstiga ljud så hästarna blev lite.. Ja. Szmer är ju unghäst också, är ju bara 6 år gammal! Tyckte han hanterade det bra, men jag blir ju så nervös så det gick åt skoga det med. Då jag kom in i ridhuset dunkade hjärtat hårt som fan så jag var tvungen att chilla ett tag på mitten innan jag kom ut och började jobba.
 
Szmer var pigg i början, men sen på slutet blev han lite trött och orkade inte riktigt. Men gick fint i form och englit ridläraren så började han jobba lite med bakbenen så jag är nöjd 8) Dock blev det inte så mycket enhandsfattning från min sida, plus att jag var stel och dan så.. Men i övrigt en bra ridlektion!
 
Finns inte så mycket mer att säga. Är bomarbete nästa vecka och därefter hoppning. Får eventuellt Szmer igen, men vi får se. Hoppas i övrigt på Lukas. Han är så stabil att hoppa med så det skulle kännas bäst. Eller Kabbe.
 
Här kommer bilderna som snälla Paulina, my classmate, som följde med och kollade tog :D <3 Jättekul att du kom och kollade och tack så hemskt mycket för bilderna! Många blev fina, men du vet.. Ridhus <//3

FEL ORDNING SOM VANLIGT -.- ska tänka påt nästa gång. Har redigerat litegrann bara för att få bättre ljus.

Jag och min lillkille <3
 
Aahhhh, lilla ponken!
 
DUCKFACE ALERT!! x'D KOLLA VAD FIN HAN E <333
  
Slutet av lektionen. Försökte rätta till min för övrigt kassa handställning på denna bild x'D


Här är man snygg som fan då man rider asså xD


Sitsen </3 HAHAHHAHA MITT ANLETE!


Lite framtung men skitfiiiiiin!!!!   
  
Här var man glad xD
 
Snyggt.... Mina hälar.. Hade lite för långa stigbyglar tyvärr.
  
Stiligt som fan xD Skulle vända om i en liten fyrkant. Gick rätt bra då jag fick använda tygeln men annars.. Nä.
  
Asså Szmer, ska det här kallas trav..? Tussen..

 
ÅÅÅHHHHH SZMER!!!!!!!!!!!! <3


Här var den enda bilden som såg okej ut innan jag redigera. Fota i ridhus ><'' så jävla omöjligt..
  
KOLLA VAD FIN HAN E!! med flätan som Pauli har gjort :D <3
  
Ser ut som en liten gris xD NÄSSBORRARNA!!!
 
Tajt ass.
 
In med magen!
 
Paulina och Zeb :D Stallets största hest med sina 175!
 
Jag och Zeb. Min förrförra sköthäst btw. Notera mitt självlysande nagellack xD
 
Det var det.. Nu måste jag fan plugga. Har prov imorgon och kan INGENTING!! Ska även redovisa och har knappt något förberett. Hu, hur ska detta gå? Det får ni veta i nästa episod i den avancerade ryttarens superduperblogg! (hatar ordet blogg...)

Av Kakan - 20 mars 2011 12:22

Idag är det två veckor kvar tills jag ska tävla för första gången i år. Exciting! Alla som ska med bör förbereda sig 8) Någon måste i alla fall filma. Sen vore lite foton najs också.
 
Fast ja, vi får vällan se om jag kommer med. Ska dyka upp några deltagarlistor i stallet och på hemsidan. Får väll hålla utkik. Hoppas på Szmeris <33

Av Kakan - 18 mars 2011 21:08

Dag 9 - Mitt bästa häst minne.

Har så många fina minnen, bara det att jag är lätt dement så jag har glömt bort i princip allt. Kommer knappt ihåg något från min barndom heller, bara några vaga minnen. Sorgligt men sant!
 
Men ett minne är ju såklart det första året jag red, och blev rädd för hästar. Jag vet inte riktigt vad det var, men jag kände mig osäker och stod hela tiden på mitten. Många gånger fick mamma gå in och leda hästen medan jag satt där till ridlärarens irritation. Jag funderade på att sluta rida och hade alltid fjärilar i magen så fort jag skulle till stallet.
 
Den sommaren gav sig mamma fan på att jag skulle fortsätta rida. Vi lånade Lina, ett gammalt fjordsto, hur stabil som helst. Orkade knappt trava, men benen bar i alla fall. Till en början tyckte jag till och med att det var läskigt att rida i nedförsbackar. Men snart började rädslan släppa och vi travade och höll på. Snart kunde jag rida på egen hand med Oliwia, som tog Dalton, ett litet russ. Jag fick även privatlektioner på Stråtjära, a la westernstyle, där jag red en underbar häst som hette Sabin. Även detta en stabil häst.
 
Lärde mig galoppera, hade aldrig gjort det förut. Till en början var det så klart läskigt men efter den sommaren: FY FAN VAD JAG KÄNDE MIG BRA PÅ ATT RIDA!
 
Sen kom jag tillbaka till ridskolan, och en lektion galopperade vi. Jag hade Elektro. Jag var i princip den enda som fick hästen i galopp. FUCK YEA!
 
Så både lektionerna hos Johan, turerna i skogen och att komma tillbaka till ridskolan är jättefina minnen för mig :D

Presentation


ADVANCEDRIDAH LIKSOM BAAAARA!

Omröstning

Visst kan Globus gå dressyr?!
 Klart han kan! Alla kan!
 Jodå, men inge bra.
 HAN ÄR EN STJÄRNA!
 Nej, jävla köttbulle det där asså.
 Jag vet inte, har inte sett han in action.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards