advancedridah

Alla inlägg den 19 januari 2011

Av Kakan - 19 januari 2011 20:04

Fan vad jag är trött! Men det var väl ingen nyhet..
 
Igår red jag i alla fall. Trodde jag skulle ha gamla goa Kabaré, men istället fick jag det nippriga lilla stoet Bontje. Söt som socker, men ja.. Att rida.. Inget fel på henne alls! Tyckte hon var jättetrevlig, överträffade faktiskt mina förväntningar men var lite känslig. Galopperade inte till en början, men sen så tog jag mig en spurt och det kändes bra så - FUCK YEAH!
 
Hade markarbete. Själva bommarna gick hur fin som helst, fick beröm osv. Men sen skulle vi ta galoppbommarna och då blev hon sådär stressad som jag sett henne bli på andra lektioner. Rycker upp huvudet typ fem meter och börjar galoppera innan man ens sagt åt henne att göra det bara för att hon sett att de andra gjort de innan.. Knöl! Men innan det var hon jättefin och jag är inte rädd för henne längre. Hon var avslappnad och det var faktiskt mitt mål med lektionen.
 
Men ja, på slutet gick det som sagt skit. Hon gick in på mitten och busade lite. Ville stå där för att de andra hästarna gjorde det osv.. Det gällde att vara bestämd, men hon blev stark och det blev nästan lite dragkamp. Men sen travade vi av oss på slutet och då kändes hon lite lugnare. Så det var det!!
 
Sen idag så var jag med på Älins ridning. Tyckte det gick super för henne. Både hon och alla andra i gruppen har utvecklats jättemycket sen jag slutade tycker jag! Älin hade Snow, tyckte hon såg lugn och fin ut men Älin tyckte annat och man känner ju bäst själv så.. Tydligen hade Snow haft lite damp förra lektionen, så Älin tog det lite lugnt, ingen galopp eller så. Men det är rätta takter! Tycker Snow går så mycket bättre på hackamore än vanligt tränsbett, inte för att Älin drar och sliter i tyglarna men ja.. You get it!
 
NU ÄR JAG TRÖTT!!! Puss och kram. Imorgon ska jag mata ödlor med maskar igen, kanske en syrsa eller kackerlacka om jag har tur. GOTT!

Presentation


ADVANCEDRIDAH LIKSOM BAAAARA!

Omröstning

Visst kan Globus gå dressyr?!
 Klart han kan! Alla kan!
 Jodå, men inge bra.
 HAN ÄR EN STJÄRNA!
 Nej, jävla köttbulle det där asså.
 Jag vet inte, har inte sett han in action.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards