advancedridah

Direktlänk till inlägg 20 april 2011

Känslan av att inte klara av någonting.

Av Kakan - 20 april 2011 00:31

Ibland så går inte saker som man tänkt sig. Det är sånt livet är, men ibland så känner man att man behöver få lyckas och så kände jag idag, men såklart så blev det raka motsatsen. Jag kom till stallet, peppad som fan. Fick Killen, precis som förra veckan. Tycker verkligen om honom. Visserligen var jag kanske lite labil och lätt sentimental då jag kom till stallet igen, men på något sätt så kändes det som han försökte trösta mig. Förmodligen är det inte så, jag menar.. Varför skulle en häst trösta någon? Men det kändes bra just då i alla fall.
 
Till ridlektionen dåra: vi satt upp utomhus, eller ja.. Snarare dem då min häst gått lektion innan. Då vi kom till ridhuset var den tidigare ryttaren påväg ut, men då tog jag Killens tyglar och så var det dags för en till ridtur för hans del. Man såg verkligen besvikelsen i hans ögon, han ba "neeej, inte igen..". Det kändes inge bra alls och jag ville bara typ krama honom och bara ta in honom i stallet och ge honom mat. Men så blev det ju inte, utan jag försökte ta in han i ridhuset, men han ville inte. Men efter ett tag gick han in.
 
Satt upp och började skritta lite, snart var det dags att trava. Allt kändes bra. Hans trav är så långsam dock, och man ställer sig alltid upp typ tre meter då man rider lätt. Uppvärmningen gick finemang och jag galopperade faktiskt vilket jag är glad över att jag gjorde! Stolt är väl att ta i, men det kändes som ett framsteg men man kan väl säga att det blev ett steg fram och två steg tillbaks..
 
Varför? Jo, vi skulle ju ha kadrilj. Att rida bredvid andra är inte min grej. På andra hästar - visst, men inte på ridskolehästar som hyser agg mot alla andra så fort de kommer för nära. Killen är ju en ganska seg kille, men då musiken slog på så blev han fanimej pigg. Jag blev nervös och att trava bredvid andra och hålla på.. Det blev för mycket. Jag ställde mig vid det lilla spåret ett tag. Grejen är den att Killen kände sig inte så bekväm med att vara själv där med den läskiga musiken som spelade. Så helt plötsligt vände han sig om och började galoppera. Så dramatiskt var det inte, men tillräckligt jobbigt för mig. Jag blev gråtfärdig, jag vågade inte, det var bara att sitta av och det gjorde jag och gick in i stallet.
 
Och sen grät jag.. I typ en timme. Kändes väldigt meningslöst egentligen såhär i efterhand, men det är ibland svårt, man kan liksom inte rå för det. Det blir bara värre då folk frågade hur det gick. Nej, fyfan.
 
Känslan av att inte klara av någonting, den är jobbig. Kan inte hjälpa då den kommer och kan inte bli kvitt den. Att vara rädd är verkligen jobbigt. Jävla skit, JÄVLA JÄVLA SKIT!!!
 
Tack Maja och Älin för kvällen i alla fall! Vore det inte för er så hade jag nog bara suttit och bölat framför datan. U MADE MY DAY <33 :')

 
 
Ingen bild

ÄLiN

21 april 2011 16:41

Fattar att du blev nervig /: Helt förståligt <3 Nästa vecka då jävlar kommer det gå bättre :)

 
Ingen bild

ÄLiN

21 april 2011 16:42

.. och det var fett najs på kvällen :) <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kakan - 11 juli 2011 17:18

Näe vet ni vad! Nu byter jag blogg, here's the link *confetti thrown*http://lyktstolpenkltre.blogg.se/ Vet att ni diggar namnet.Näe, but i do.Kommer vara lite mer allmän och så. Inte bara hästisar! Men ändå mycket häst, såklart, då ridningen drar igå...

Av Kakan - 29 juni 2011 21:58

Har börjat med överdrivet mycket utropstecken igen men vafan - LEV MED DET! Det ser i alla fall ut som att vi ska åka till Hälsingland i alla fall i år och jag är asgla över det såklart. Min sommar har hitills varit ganska deprimerande, även om den h...

Av Kakan - 26 juni 2011 02:48

Ja.. De är ju i för sig inte mina hästar men fyfan vad jag saknar mina hästar! Har inte varit i stallet på evigheter och jag gör typ ingenting på dagarna, är bara hemma och spelar. Igår hade jag lite omväxling i alla fall, va hos Paulina som fyllde å...

Av Kakan - 22 juni 2011 23:39

Skrev nyss in denna på fejj men seriöst - DEN ÄR SÅ JÄVLA ROLIG! Ja, det är synd om hästen men annars, tycker ni inte han fick det han förtjänade? Klantarsel!    Har ni några invändningar så är det bara att kommentera 8) ...

Av Kakan - 20 juni 2011 23:15

För några timmar sen fick jag då reda på vilken ridgrupp jag ska börja i och det blir gruppen på måndagar kl 19.10. Tyvärr, Älin, men din ridtid är för tidig och det här var den gruppen som ridskolan erbjöd :/ Har ridit i denna grupp förut, ridlärare...

Presentation


ADVANCEDRIDAH LIKSOM BAAAARA!

Omröstning

Visst kan Globus gå dressyr?!
 Klart han kan! Alla kan!
 Jodå, men inge bra.
 HAN ÄR EN STJÄRNA!
 Nej, jävla köttbulle det där asså.
 Jag vet inte, har inte sett han in action.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards