advancedridah

Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Man ska väl inte klaga.

Av Kakan - 8 februari 2011 21:26

Nä, det tycker jag inte. Men ja, det går väldigt dåligt för mig just nu. Både i skolan och i ridningen. Mest ridningen då. Skolan går väl hyffsat men det är med nöd och näppe att man orkar ta sig upp.
 
Dagens ridning var ett skämt. Var på jättedåligt humör innan vi åkte iväg. Det som oftast gör mig på dåligt humör är då det är mycket negativ energi i min närvaro och då det stressar med tider osv. Och detta har jag haft fullt med hitills denna vecka. Försökte att engagera mig, trots att jag bara ville därifrån. Men jag var bara så trött och ledsen, så tårarna började rinna av ren frustration. Känns jättepatetiskt, men ja! Det är något med stallet som är speciellt. När man har en dålig dag, så kommer man till stallet, är med hästarna och det är helt enkelt oundvikligt att jag börjar grina, haha!
 
Så var det inte i förra gruppen (som jag saknar så enormt). För då hade jag ju alltid Älin så man lyckades hålla sig på bra humör eftersom man åtminstone hade någon att vara med, men nu då jag är i stallet är jag helt ensam och ingen säger ens hej till en. SKITKUL! Och då väl man själv säger hej så är det inte så mycket till svar man får tillbaks. Nu har ju jag inte varit jätteangelägen med att bli BFF med mina nyblivna ridkamrater, men lite utanför känner jag mig, om jag ska vara ärlig.
 
Det hjälper ju inte riktigt då att ridningen går åt helvete, och folk suckar åt en. Kommer ihåg en gång, någon av de första gångerna jag red i gruppen så var jag lite illa till mods och bestämde mig för att skritta lite. Så tyckte någon att jag var ivägen tydligen och sa åt mig att akta på mig. Och hon var vuxen.. Jävla fitta.
 
Men nu ska jag sluta klaga! Eller ja.. Jag kanske inte klagar.. Eller gör jag det? Strunt samma. Idag hade jag Garbija. Fick inte galoppera idag eftersom hon har lite problem med ryggen, men det var inga problem för mig för det tänkte jag ändå inte göra så x) Men ja.. Lektionen började med att Gabon fick lite damp och började rusa sådär som han gjorde då jag ramlade av den där gången. Jag återupplevde det nästan lite i huvudet och därefter kunde jag inte slappna av + att det var massa ungar som lekte typ precis utanför ridhuset och hästarna blir ju rädda för allting. Gabbi var otroligt tveksam till läktaren dessutom. Den var väldigt läskig, tyckte hon.
 
Så ja.. Det blev stå inne på mitten. Precis som i början. Helvetes jävla skit alltså! Men jag har kommit över det nu xD Hoppas däremot på en lugnare häst nästa gång. Fast ja, efter ett tag då jag hade varit inne på mitten så stängde hon liksom av huvudet så hon reagerade inte på smackningar eller skänkel. Knashäst, men jag älskar na ändå! Hon är så söt och menar så väl <3 Hoppas hennes rygg blir bättre snart!
 
Fasen vilket långt inlägg.. oO Nu ska jag i alla fall plugga till provet och hoppas på ljusare tider. Natti!

 
 
Ingen bild

ÄLiN

11 februari 2011 15:41

Karin det är en skillnad på att klaga och att vara ärlig, jag tycker att du är ärlig. Och den där i din grupp som sa åt dig att akta är en idiot. Saknar att rida i samma grupp som dig! Så fort jag får en ledig tisdag kommer jag och kollar <3

Kakan

13 februari 2011 14:04

Du är en riktig ängel du Älin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kakan - 11 juli 2011 17:18

Näe vet ni vad! Nu byter jag blogg, here's the link *confetti thrown*http://lyktstolpenkltre.blogg.se/ Vet att ni diggar namnet.Näe, but i do.Kommer vara lite mer allmän och så. Inte bara hästisar! Men ändå mycket häst, såklart, då ridningen drar igå...

Av Kakan - 29 juni 2011 21:58

Har börjat med överdrivet mycket utropstecken igen men vafan - LEV MED DET! Det ser i alla fall ut som att vi ska åka till Hälsingland i alla fall i år och jag är asgla över det såklart. Min sommar har hitills varit ganska deprimerande, även om den h...

Av Kakan - 26 juni 2011 02:48

Ja.. De är ju i för sig inte mina hästar men fyfan vad jag saknar mina hästar! Har inte varit i stallet på evigheter och jag gör typ ingenting på dagarna, är bara hemma och spelar. Igår hade jag lite omväxling i alla fall, va hos Paulina som fyllde å...

Av Kakan - 22 juni 2011 23:39

Skrev nyss in denna på fejj men seriöst - DEN ÄR SÅ JÄVLA ROLIG! Ja, det är synd om hästen men annars, tycker ni inte han fick det han förtjänade? Klantarsel!    Har ni några invändningar så är det bara att kommentera 8) ...

Av Kakan - 20 juni 2011 23:15

För några timmar sen fick jag då reda på vilken ridgrupp jag ska börja i och det blir gruppen på måndagar kl 19.10. Tyvärr, Älin, men din ridtid är för tidig och det här var den gruppen som ridskolan erbjöd :/ Har ridit i denna grupp förut, ridlärare...

Presentation


ADVANCEDRIDAH LIKSOM BAAAARA!

Omröstning

Visst kan Globus gå dressyr?!
 Klart han kan! Alla kan!
 Jodå, men inge bra.
 HAN ÄR EN STJÄRNA!
 Nej, jävla köttbulle det där asså.
 Jag vet inte, har inte sett han in action.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards