advancedridah

Direktlänk till inlägg 1 februari 2011

Spänd och nervös.

Av Kakan - 1 februari 2011 21:42

Älin: BÄST FÖR DIG ATT DU FÖREDRAR DEN TILL HÖGER!!!
 
Hursomhelst.. Den här dagen har varit ytterst annorlunda:
- Jag har blivit biten av diverse fåglar.
- Jag har lyckats få en zebrafink att smita.
- Har bett folk att upprepa sig gång på gång för att jag inte lyssnar.
- Haft rid-utvecklingssamtal.
- Satt kvar då hästen busade - UTAN STIGBYGLAR! (fuck yea)
 
Är det något som känns relevant att läsa om så får ni väl säga till, lol. Men nu pratar jag om dagens ridning. Hade Garbija. Blev lite glatt överraskad då jag såg hennes namn bredvid mitt. Har ju varit lite "avställd" om jag inte är helt ute och cyklar. Har varit "låst" i bogen eller något sånt och därav har hon sparkat bakut i galoppen och så.
 
Men i alla fall.. Kom in i ridhuset. Kände att pulsen steg lite och den ökade ännu mer då jag skulle sitta upp och Gabbi började sparka med bakbenet - GEUIEGUGEU. Är ju storhästryttare nu, så då sitter man så fint upp med pall. Rätt najs egentligen. Men kan inte hoppa upp på hästar som jag kunde förut, typ 170 och ta sig upp för egen maskin - nänä.
 
Men slappnade av lite granna då vi började skritta. Vi höll fortfarande på att skritta då en bom helt plötsligt framkallade något högt ljud (minns inte riktigt) och ALLA hästar fick damp. Och då satt vi utan stigbyglar. Blev lite nervös, men jag höll mig faktiskt väldigt lugn ändå "NÅDE DIG OM DU RAMLAR AV!!" Blev såklart lite stirrig efter, men jag höll mig kvar! ÄR FETT STOLT
 
Resten av ridpasset är väl inte så mycket att vara stolt över. Hade WE och skulle då rida med enhandsfattning vilket inte passar mig så bra då jag har ganska dålig balans och tyvärr lägger ganska mycket vikt i handen (ska försöka jobba bort detta). Sen så är ju jag väldigt inkännande som ryttare, så så fort jag känner att hästen blir lite spänd eller traven blir lite för snabb så blir jag nervös och då känner jag att jag MÅSTE ta tag i hästen och få den att sakta ned. Jag vet, jag är dålig xD
 
MEN! Ingen är perfekt, jag ska kämpa på. Ska nog försöka inhandla en balansboll eller något som kan hjälpa mig lite för seriöst, mitt hjärta rejsar då jag sitter till häst xD
 
Ska sova nu dock. Ska ju upp 6:30.. FUCK YEA, not.. Men djurhållning är fett kul 8) Är i fågelrummet just nu. Är inte ett dugg bekant med dessa befjädrade små saker, men idag har jag fått hållt i en skrattduva, en undulat, en nymfkakadua (ASJOBBIG) och 2 stycken zebrafinkar. FAN VA FÅGLAR ÄR MJUKA!! Speciellt duvorna, vill fan ha en att gosa med i sängen min ;)
 
Jaja, godnatt!    (hatar smileyn, lålz)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kakan - 11 juli 2011 17:18

Näe vet ni vad! Nu byter jag blogg, here's the link *confetti thrown*http://lyktstolpenkltre.blogg.se/ Vet att ni diggar namnet.Näe, but i do.Kommer vara lite mer allmän och så. Inte bara hästisar! Men ändå mycket häst, såklart, då ridningen drar igå...

Av Kakan - 29 juni 2011 21:58

Har börjat med överdrivet mycket utropstecken igen men vafan - LEV MED DET! Det ser i alla fall ut som att vi ska åka till Hälsingland i alla fall i år och jag är asgla över det såklart. Min sommar har hitills varit ganska deprimerande, även om den h...

Av Kakan - 26 juni 2011 02:48

Ja.. De är ju i för sig inte mina hästar men fyfan vad jag saknar mina hästar! Har inte varit i stallet på evigheter och jag gör typ ingenting på dagarna, är bara hemma och spelar. Igår hade jag lite omväxling i alla fall, va hos Paulina som fyllde å...

Av Kakan - 22 juni 2011 23:39

Skrev nyss in denna på fejj men seriöst - DEN ÄR SÅ JÄVLA ROLIG! Ja, det är synd om hästen men annars, tycker ni inte han fick det han förtjänade? Klantarsel!    Har ni några invändningar så är det bara att kommentera 8) ...

Av Kakan - 20 juni 2011 23:15

För några timmar sen fick jag då reda på vilken ridgrupp jag ska börja i och det blir gruppen på måndagar kl 19.10. Tyvärr, Älin, men din ridtid är för tidig och det här var den gruppen som ridskolan erbjöd :/ Har ridit i denna grupp förut, ridlärare...

Presentation


ADVANCEDRIDAH LIKSOM BAAAARA!

Omröstning

Visst kan Globus gå dressyr?!
 Klart han kan! Alla kan!
 Jodå, men inge bra.
 HAN ÄR EN STJÄRNA!
 Nej, jävla köttbulle det där asså.
 Jag vet inte, har inte sett han in action.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Gästbok

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards